خیرین 30 درصد هزینه مدرسه سازی را کمک کنند ما 70 درصد را می پردازیم


خیرین 30 درصد هزینه مدرسه سازی را کمک کنند ما 70 درصد را می پردازیم

زارع پور گفت: در امر مدرسه سازی اگر خیری 30 درصد کمک کند، آموزش و پرورش 70 درصد را به عهده خواهد گرفت و فضای آموزشی هم به نام همان خیر نام گذاری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، هادی زارع پور امروز (۲۶ اردیبهشت) در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی جاری، به اهمیت توجه به دو شاخص نسبت دانش آموز به معلم (تراکم) و شاخص نسبت دانش آموز به کارکنان تخصصی (عوامل اجرایی مدارس) اشاره کرد و اظهار داشت: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ این دو مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش ‌بینی دانش ‌آموزان مدارس دولتی استان برای سال آینده بیش از ۷۷ هزار نفر و تعداد کلاس‌ های درس سه هزار و ۹۰۹ کلاس است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد معلمین در حوزه ابتدایی پنج هزار و ۲۱۳ نفر است که ۷۳۹ نفر از آنها به دلیل بازنشستگی و یا مرخصی کاسته می شود.

زارع پور با بیان اینکه در طرح جدید وزارتخانه باید کلاس‌ های ابتدایی از چهار هزار و ۴۰ کلاس به سه هزار و ۹۰۹ کلاس برسد به لزوم کاهش ۱۳۱ مدرسه ابتدایی استان در سال تحصیلی آینده اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدرسه سازی اگر خیری ۳۰ درصد کمک کند، آموزش و پرورش ۷۰ درصد را به عهده خواهد گرفت و فضای آموزشی هم به نام همان خیر نام گذاری می شود.


شایان ذکر است، در نشست شورای آموزش و پرورش اعلام شد که سرانه دانش ‌آموزان مدارس استثنایی بسیار پایین و اندک بوده و باید به این موضوع توجه و در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!