فرهنگ و تمدن تاریخی نقطه اتصال ایران و چین است


فرهنگ و تمدن تاریخی نقطه اتصال ایران و چین است

پکن- ایرنا- سرپرست دفتر میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه ایران و چین تاکید کرد فرهنگ و تمدن تاریخی و برخورداری دو کشور از روابط دیرینه، نقطه اتصال ایران و چین است.

'حسین خلیفی' روز پنجشنبه در اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن ها در پکن از گفت و گوی تمدن ها به عنوان فرصتی برای نزدیکی تمدن ها به یکدیگر و رفع مشکلات یاد کرد و گفت: شرایط ایجاب می کند فرهنگ های مختلف در کنار یکدیگر، زمینه همگرایی و نزدیکی را فراهم کنند و از تحمیل عقیده ها بر دیگران خود داری نمایند.
وی گفت: ارتباطات تمدن ها و فرهنگ ها با یکدیگر و گفت و گو میان آنها، همواره به پیشبرد صلح و جلوگیری از جنگ کمک کرده است.
خلیفی افزود: تمدن های مختلف از طریق روابط با یکدیگر می توانند بیاموزند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند آینده روشنی برای جهان معاصر راحی نمایند.
حسین خلیفی درباره حضور ایران در نشست گفت و گوی تمدن های آسیایی نیز اظهار امیدواری کرد در این کنفرانس بتوانیم ایران را به چین و چین را به ایران به طور صحیح معرفی کنیم و بتوانیم فرهنگ کشور خودمان را با فرهنگ دیگر کشورهای آسیایی نزدیکتر کنیم.
اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیا با حضور مقامات، مسئولان و گروه های فرهنگی و هنری از 47 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه در پکن پایتخت چین آغاز شد.
از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر 'محمد کشاورز زاده' سفیر ایران در چین، مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی در بخش هفته فیلم آسیا، گروه موسیقی روناک در بخش موسیقی، رییس موزه ملی ایران در بخش تمدن های کهن آسیا، دکتر اسماعیلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در بخش حفاظت از تمدن ها و حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین نیز در بخش مردم به مردم شرکت کرده اند.
موضوع اصلی این اجلاس «مبادلات و درک متقابل تمدن های آسیایی و جامعه بشری با سرنوشت مشترک» است.
هدف این اجلاس انتقال و پخش دستاوردهای درخشان تمدن های کشورهای آسیا و جهان، ایجاد سکوی یادگیری متقابل و توسعه مشترک تمدن ها و افزایش اطمینان در فرهنگ های آسیایی است.
کمک به اعتماد متقابل و هماهنگی آسیا، اجماع تفاهم مشترک توسعه آسیا و تحریک استعداد نوآوری آسیا با هدف ایجاد جامعه آسیا با سرنوشت مشترک و جامعه بشری با سرنوشت مشترک و پشتیبانی معنوی از دیگر اهداف این اجلاس است.
در حاشیه این اجلاس نیز چندین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی در موضوعات مختلف توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین از جمله نمایشگاه 'گردشگری و فرهنگی آسیایی'، نمایشگاه 'تمدن های آسیایی' و نمایشگاه 'هنر دیجیتال آسیا' دایر شده است.
**آساق**1904**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !