برگزاری کنسرت «حبس دنیا» به نفع سیل زدگان کشور


برگزاری کنسرت «حبس دنیا» به نفع سیل زدگان کشور

منافع حاصل از بلیت فروشی ارکسترا پروفورمنس «حبس دنیا» تازه ترین فعالیت گروه طریقت، به سیل زده های کشور می رسد.

«امیرحسین طریقت»، آهنگساز و از اعضای اصلی گروه طریقت که به تازگی کنسرت ارکسترا پرفورمنس «حبس دنیا» را در تالار وحدت روی صحنه برده اند، درباره این کنسرت به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: حبس دنیا، تلفیقی از اجرای قطعاتی بر اساس رباعیات خیام و مولانا و اجرای پرفورمنس با حضور نزدیک به ۷۰ اجراگر بود. قطعات اجرا از ساخته های تازه گروه ما به آهنگسازی من است که بهزاد عبدی و محمد نصرتی آنها را تنظیم کرده اند و وحید تاج این قطعات را اجرا کرد.

امیرحسین طریقت درباره استقبال مردم از اجراها گفت: خوشبختانه استقبال بی نظیری از این اجراها انجام شد و با توجه به اینکه قصد داشتیم درآمد کنسرت را به سیل زده ها اختصاص بدهیم، بلیت ها خیلی زود به فروش رفتند و ما با همراهی مردم می توانیم به سهم خودمان به سیل زده ها کمک کرده باشیم.

آهنگساز گروه طریقت اجرای این ارکستر پرفورمنس را نسبت به اجراهای پیشین گروه شان متفاوت دانست و گفت: هماهنگی اجرا در چنین کنسرتی کار دشواری است، چرا که بایستی علاوه بر هماهنگی سازها در اجرای موسیقی، به هماهنگی اجراگرها در اجرای پرفورمنس می رسیدیم و این رویه متفاوت از اجراهای 10-12 نفره قدیمی مان بود. قطعات این کنسرت همگی از ساخته های تازه ما و به با روایتی داستان گونه بودند و خوشبختانه اجرای موسیقی همراه با پرفورمنس برای تماشاچیان جذاب بود.

گروه طریقت از سال 1372 به سرپرستی علی طریقت تاسیس شده و از مهمترین آلبوم های این گروه می توان به آلبوم جام الست با صدای حسام الدین سراج و راز خیام با صدای سالار عقیلی که آخرین آلبوم این گروه موسیقی است، اشاره کرد.

گفتنی است، محمد طریقت سرپرست گروه دف، میلاد طریقت نوازنده پیانو، رضا طریقت کمانچه و الیاس امینیان طراح پرفورمنس از دیگر اعضای اصلی این اجرا بودند.

این برنامه ترکیبی از اجرای موسیقی و طراحی حرکت است که بر اساس اشعار مولانا و خیام همراه با یک خط فکری مشخص اجرا خواهد شد. این قطعات از ساخته های امیرحسین طریقت است.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»