هر قدر از طریق قرآن با جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم، وحدت اسلامی عمیق‌تر می‌شود


هر قدر از طریق قرآن با جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم، وحدت اسلامی عمیق‌تر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: ما قرآن کریم را به عنوان حلقه اتصال با جهان اسلام و بیش از یک میلیارد مسلمان می‌بینیم. هر مقدار بتوانیم از طریق قرآن با جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم بحث تقریب و وحدت اسلامی عمیق‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» شامگاه پنج شنبه(۲۶اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران در مورد نقش نمایشگاه قرآن کریم در توسعه‌ی معنوی جامعه، گفت: نمایشگاه قرآن به عنوان یک نمایشگاه سالانه فرصتی از جهات مختلف در فضای معرفتی، روحی و معنوی برای جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه امسال نمایشگاه قرآن در بخش‌ها و جهت‌های مختلفی توسعه پیدا کرده است. یکی از این بخش‌ها که تاکنون از آن بازدید کرده‌ام و پیشرفت آن محسوس بوده است بخش بین‌الملل بود.

وی تاکید کرد: این بخش فرصتی را ایجاد می‌کند که یک دیپلماسی قرآنی با فضای جهان اسلام برقرار کنیم. امسال حضور بیش از 15 کشور در بخش بین‌الملل فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در جهان اسلام بهتر از گذشته عرضه کنیم.

صالحی همچنین در مورد بخش بین الملل یادآور شد: در مقایسه با سال قبل این بخش از لحاظ تعداد کشورها و آثار عرضه کننده بسیار پیشرفت کرده است.

وی افزود: ما قرآن کریم را به عنوان حلقه اتصال با جهان اسلام و بیش از یک میلیارد مسلمان می‌بینیم. هر مقدار بتوانیم از طریق قرآن با جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم بحث تقریب و وحدت اسلامی عمیق‌تر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت بخش هنری نمایشگاه خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید فرصت‌های قابل توجهی بین هنر و قرآن داریم. امسال آثار قرآنی خوبی در حوزه تجسمی، قرآن و سینما را شاهد بوده‌ایم. با ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها مذهبی می‌توانیم بین قرآن و مخاطب ارتباطی پدید بیاوریم. هر مقدار بتوانیم ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی را تقویت کنیم مخاطب عام بیشتر به این مساله سوق پیدا می‌کند و این خود می‌تواند یک نقطه شروع خوبی باشد.

صالحی در مورد بخش نشر نمایشگاه قرآن کریم نیز اضافه کرد: در حوزه کتاب و نشر قرآن نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. حوزه مکتوبات قرآنی امسال فضای قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و شاهد فضای شاداب‌تر و سرزنده‌تری در این بخش هستیم.

وی ابراز داشت: در این دوره از نمایشگاه ناشران قابل توجهی حضور دارند. همچنین حضور ناشران کودک می‌تواند فرصتی را ایجاد کند که محصولات این حوزه بیشتر دیده شود. حوزه کودک و نوجوان مخاطبان متفاوتی دارند و ما اگر بتوانیم با این دو قشر به نحو بهتری ارتباط برقرار کنیم اتفاقات خوبی در این عرصه رخ می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تایکد کرد: خوشبختانه امسال نمایشگاه قرآن کریم از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت محسوس‌تری داشته است.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن کریم بازدید کرد که می‌توان به غرفه امام حسین(ع) اشاره کرد که توسط تولیت آستان حرم امام حسین(ع) پرچم متبرک هتبه حسینی(ع) به صالحی اهدا شد.

صالحی همچنین از غرفه کودک و نوجوان، بخش بین الملل، غرفه فروش محصولات فرهنگی، غرفه آسان خوانی نهج البلاغه و سایر بخش‌های این دوره از نمایشگاه بازدید کرد.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل