عضو شورای تهران: منع زنان از دوچرخه سواری مبنای شرعی ندارد


عضو شورای تهران: منع زنان از دوچرخه سواری مبنای شرعی ندارد

تهران- ایرنا- شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در توئیتر خود نوشت: منع نیمی از جمعیت یعنی زنان از دوچرخه سواری که یک ورزش مفید برای سلامتی است، نه مبنای قانونی، نه شرعی و نه عقلی دارد.

به گزارش ایرنا، این عضو شورای شهر تهران شامگاه پنجشنبه توئیت کرد: دوچرخه یک مُد حمل و نقل پاک است که استفاده از آن به ویژه در شهرهایی که با آلودگی هوا روبرو هستند یک ضرورت است.
وی ادامه داد: منع نیمی از جمعیت یعنی از زنان از دوچرخه سواری که یک ورزش مفید برای سلامتی است، نه مبنای قانونی، نه شرعی و نه عقلی دارد.
چندی پیش دادستان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرده بود: بر طبق فتوای علما و همچنین براساس قانون، دوچرخه سواری بانوان در فضای عمومی فعل حرام است.
علی اصفهانی افزوده: بر این اساس به نیروی انتظامی اعلام شد که اگر مواردی از دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر دیده شد در نوبت اول خیلی محترمانه تذکر بدهند و اگر فرد مدارک هویتی دارد از او بگیرند و در غیر این صورت دوچرخه فرد را توقیف کنند.
وی ادامه داد: افراد باید به پلیس امنیت مراجعه کنند و پلیس نیز برای بار اول از آنها تعهد می گیرد و بدون مجازات مدارک و یا دوچرخه آنها را باز می گرداند؛ اگر این اقدام برای بار دوم و سوم ادامه یابد با فعل حرام صورت گرفته طبق قانون مجازات اسلامی برخورد می شود.
از سوی دیگر از سال گذشته با اجرای طرح دوچرخه های اشتراکی در تهران برخی از شهروندان به این ورزش روی آورده و به صورت روزمره از این دوچرخه ها استفاده می کنند.
تهرام/9343//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته