معارضان سودانی: سخنان برهان قابل پذیرش نیست


معارضان سودانی: سخنان برهان قابل پذیرش نیست

ائتلاف آزادی و تغییر با ابراز تاسف از تعلیق مذاکرات شورای نظامی با این ائتلاف اعلام کرد: سخنان سرلشکر برهان درباره اعتصاب در برابر مقر فرماندهی ارتش برای منحرف کردن اعتصاب کنندگان از روند مسالمت آمیز خواسته های خود است و این سخنان قابل پذیرش نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اعتصاب کنندگان در برابر مقر فرماندهی ارتش در خارطوم طی این هفته دوبار هدف گلوله های مردان مسلح قرار گرفتند که در اثر آن تعدادی از سودانی ها کشته و زخمی شدند. برخی شاهدان عینی، نیروهای واکنش سریع را عامل این تیراندازی ها معرفی کردند. این نیروها تحت فرماندهی معاون شورای نظامی هستند. چهارشنبه گذشته بود که سرلشکر " عبدالفتاح برهان " با صدور بیانیه ای مذاکرات شورای نظامی با ائتلاف آزادی و تغییر را به مدت 72 ساعت به حالت تعلیق درآورد و این ائتلاف را به نقض توافقات درباره اعتصاب متهم و اعلام کرد: اعتصاب کنندگان راه های اصلی پایتخت را مسدود و از حرکت قطارها جلوگیری کرده اند و اجازه نمی دهند، کالاهای اساسی به سایر نقاط کشور حمل شود. رئیس شورای نظامی تصریح کرد که باید این مسائل حل و فصل شود.

معارضان سودانی: سخنان برهان قابل پذیرش نیست

احزاب و گروه های معارض نظام عمرالبشیر که تحت عنوان " ائتلاف آزادی و تغییر " فعالیت می کنند، در واکنش به تعلیق گفت وگو های این ائتلاف با شورای نظامی دیروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم برای تعلیق مذاکرات مربوط به دوره انتقالی تاسف برانگیز است. شورای نظامی به پیشرفت هایی که در این مذاکرات حاصل شده است ، توجهی ندارد و این حقیقت را نادیده می گیرد که انقلابیون بزرگوارتر از آن هستند که عامل بروز انحراف و تنش درجامعه شوند که در نتیجه آن خون ها ریخته شود.

معارضان سودانی: سخنان برهان قابل پذیرش نیست

به نوشته روزنامه سودان تریبون، رئیس شورای نظامی سودان که چهارشبنه شب مذاکرات این شورا را با ائتلاف آزادی و تغییر به مدت 72 ساعت به حالت تعلیق درآورد، از سرگیری این مذاکرات را منوط به بازگشایی راه های اصلی خارطوم ، تردد قطارها و انتقال کالاهای اساسی به سایر نقاط کشور کرد. به دنبال این شرط سرلشکر برهان بود که برخی رهبران ائتلاف آزادی در محل تجمع اعتصاب کنندگان حاضر شدند و آنان را متقاعد کردند برخی موانع را از خیابان ها بردارند و به مسالمت آمیز بودن اعتصاب خود پایبند باشند.

در بیانیه ائتلاف آزادی و تغییر تاکید شده است: اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان برای دستیابی به اهداف خود در انقلاب افزایش خواهد یافت و این موضوعی است که پیش از شروع مذاکرات با شورای نظامی ، بین تمام احزاب و تشکلات عضو ائتلاف آزادی و تغییر توافق شده است.

معارضان سودانی: سخنان برهان قابل پذیرش نیست

ائتلاف آزادی و تغییر با بیان اینکه موانعی که اعصاب کنندگان در خیابان ها ایجاد کرده اند برای دفاع از خود بوده است، تصریح کرد: این اعتصاب از 6 آوریل گذشته شروع شد و بر اساس توافقی که بین نمایندگان اعتصاب کنندگان و راه آهن ( شهری ) انجام شد، خط ریلی از 26 آوریل بازگشایی شد و تردد قطارها در آن جریان یافت و این پیش از هرگونه درخواستی برای این کار بود.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف آزادی و تغییر پیشتر محدوده اعتصاب را مشخص و به مرحله اجراء گذاشت. همچنین کمیته هایی را تشکیل داد تا حرکت اعتراض آمیز مردم از مسیر مسالمت آمیز خود خارج نشود. بنابراین، تمام توجیهات برای توقف مذاکرات از سوی شورای نظامی نادرست است و این اقدام به روند مشارکت در دوره انتقالی آسیب می زند و توافقات انجام شده را نابود می کند و واگذاری قدرت به دولت مدنی را به فردایی نامعلوم موکول می کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من