سکوت در برابر جنایات ائتلاف آمریکایی به مثابه کمک به تروریست هاست


سکوت در برابر جنایات ائتلاف آمریکایی به مثابه کمک به تروریست هاست

برخی کشورها در قبال جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت که ائتلاف غیرقانونی آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آن مرتکب می شوند، سکوت اختیار کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ بشار جعفری گفت ما نارضایتی خود را در قبال برخی از گزارش های سیاست زده که به صورت برنامه ریزی شده از سوی برخی اعضای شورای امنیت پیگیری می شود، اعلام می کنیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز جمعه در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع ادلب سوریه تاکید کرد برخی کشورها در قبال جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت که ائتلاف غیرقانونی آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آن مرتکب می شوند، سکوت اختیار کرده اند.

سازمان عفو بین الملل اخیرا اعلام کرد حملات هوایی ائتلاف آمریکایی, شهر الرقه را به ویران ترین شهر در عصر حاضر تبدیل کرده است. این رویکرد و شیوه گزینشی برخی کشورها، به مثابه پیچیدن نسخه کمکی برای گروه های تروریستی و کارشکنی در مسیر تلاش های دولت سوریه و متحدانش برای حمایت از مردم سوریه و مبارزه با تروریسم است.

بشار جعفری افزود ادلب یکی از استان های سوریه است و بر این اساس, دولت سوریه تنها مرجع حمایت کننده از این شهر و ساکنان آن در مقابله با ترویست هاست و وظیفه شورای امنیت نیز کمک به دولت سوریه برای تحقق این هدف است.

وی تصریح کرد شهر ادلب و برخی از مناطق همجوار آن، تحت سیطره گروه تروریستی هیئت تحریر الشام یا همان جبهه النصره هستند که در فهرست گروه های تروریستی شورای امنیت قرار دارد.
جعفری افزود گروه تروریستی هیئت تحریر الشام از پایبند نبودن ترکیه به تعهداتش در قالب توافقنامه کاهش تنش و توافقنامه های آستانه و سوچی برای سیطره بر ادلب و ایجاد کانون تروریسم بهره برداری کرده است. عملیاتی نظامی برای آزادی غیرنظامیان در ادلب و مقابله با استفاده سازمان تروریستی القاعده از آنها به عنوان سپرهای انسانی در جریان است. گروه تروریستی هیئت تحریر الشام ده ها هزار جنگجوی تروریستی خارجی را در اختیار دارد که برخی کشورها آنها را از همه کشورهای جهان بسیج کرده و به خدمت گرفته اند و این گروه تروریستی صدها هزار غیرنظامی را به عنوان سپر انسانی گروگان گرفته است و در حق آنها مرتکب زشت ترین جنایت ها می شود و مرگ و ویرانی و نابودی را گسترش می دهد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت حامیان این گروه تروریستی یک جناح رسانه ای جنایتکار به اسم کلاه سفیدها برای آن ابداع کرده اند که مورد حمایتشان است و از جوایز آنها بهره مند می شود.

بشار جعفری تاکید باید پرسید چه زمانی برخی اعضای شورای امنیت و چند کشور دیگر می خواهند حمایت از تروریسم را در سوریه متوقف کنند؟
وی افزود توافقنامه کاهش تنش در ادلب یک توافقنامه موقت است که ادامه آن در شرایط کنونی امکان پذیر نیست و باید همگان درک کنند حفظ این توافقنامه نیازمند پایبندی ترکیه به آن و پایان دادن به اشغالگری در بخش وسیعی از خاک سوریه است. سؤالی که اکنون مطرح است این است که گزینه های موجود برای مقابله با این تهدید تروریستی در ادلب چیست؟

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت هیچ کشوری به هیچ عنوان تسلیم شدن در مقابل این تهدید تروریستی و به مخاطره انداختن زندگی شهروندانش را نمی پذیرد به این انتظار که بازی های سیاسی و نفاق پوشیده با شعارهای انسانی برخی ها به کجا ختم می شود. وی گفت هیچ کشوری هرگز اجازه نمی دهد حق حاکمیتی و قانونی اش در دفاع از خاک و شهروندانش سلب شود. این حقی است که قانون بین المللی, منشور سازمان ملل و همه قطعنامه های شورای امنیت آنرا به رسمیت شناخته اند. پایان دادن به رنج های مردم سوریه در ادلب نیازمند توقف نفاق, سیاسی کاری ها, بهره برداری از تروریسم و بازی با سرنوشت ملت ها و جان انسان هاست.
جعفری در ادامه خطاب به اعضای شورای امنیت گفت آیا شما حاضر هستید شهروندان خود را که در سوریه غرق در اقدامات تروریستی بوده اند به کشور های خود بازگردانید و فهرست کشورهایی که تروریست ها را تسلیح و حمایت کرده اند و برای آنها فتوای مباح بودن ریختن خون مردم سوریه را صادر کرده اند, آشکار کنید؟ ما اخیرا مطلع شده ایم گروه های تروریستی در حال آماده سازی سناریوی بزرگی برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از مواد شیمیایی در ادلب هستند. با وجود اینکه ما در این باره صدها نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نوشته ایم، ولی مطمئن هستیم باز هم برخی کشورها در ادعاهای تروریست ها هیچ شکی نکرده و دولت سوریه را متهم می کنند.
نماینده سوریه تصریح کرد ادامه روند تجارت با خون مردم سوریه از طریق مطرح کردن این مسئله که تحولات جاری در سوریه فقط یک مسئله انسانی محض است، هرگز دولت سوریه با حمایت متحدانش را از پیگیری وظایف قانونی و مشروعش در مبارزه با تروریسم باز نمی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس