مرام و معرفت در گود زورخانه


مرام و معرفت در گود زورخانه

عباس شیرخدا: ورزش پهلوانی در ماه مبارک رمضان رونق می‌گیرد

پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: زورخانه جایگاه مرام و معرفت در ماه مبارک رمضان رونق دو چندان دارد.
شیر خدا گفت: بیش از ۵۰ سال است که با صدا و سیما همکاری دارم و بیش از ۳۰ سال در برنامه زنده یاد بهرام شفیع در ابتدای برنامه حضورداشتم و مدح مولا امیرالمومنین (ع) را اجرا می‌کردم، من عاشق ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی هستم و هرچه دارم از اهل بیت (ع) است.
وی درباره آشنایی اش با مرحوم غلامرضا تختی گفت: من با پهلوان تختی رفاقت زیادی داشتم، هر دو ما منزلمان در یک محله بود و باهم دوست صمیمی بودیم و به زورخانه می‌رفتیم البته تختی پهلوان اسطوره‌ای ایران است و من افتخار می‌کنم که چنین دوستی داشتم هرچند خودم هم کشتی می‌گرفتم و زمانی در باشگاه‌های تهران این ورزش را انجام می‌دادم.

شیرخدا درباره آشنایی اش با ضرب و زنگ زورخانه افزود: چون منزلمان محله مولوی تهران بود و آن قدیم‌ها جنوب شهر تهران بیشتر از بالاشهر زورخانه داشت خواه یا ناخواه به زورخانه می‌رفتیم و یادم هستم زمانی که مدرسه می‌رفتم ابتدای صف و قرآن و شاهنامه و مدح مولا را می‌خواندم و از همین رو به زورخانه گرایش پیدا کردم.
وی ادامه داد: ورزش بهترین راهکار برای حفظ سلامتی است و همیشه توصیه من به مردم این است که روزی حداقل پنج دقیقه را ورزش کنند.
­پیشکسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای درباره مناسبت ماه مبارک رمضان و لزوم حضور در زورخانه‌ها توسط مردم هم گفت: توصیه من این است که مردم در این ماه مبارک حتما به زورخانه‌ها سری بزنند، زیرا زورخانه جایی است که نشات گرفته از مرام و آیین کهن ما ایرانی‌ها است و در آنجا مدح اهل بیت (ع) و امیرالمومنین (ع) بیش از هر جای دیگر شنیده می‌شود و به اعتقاد من زورخانه مسجد دوم برای ما ایرانیان است.
شیرخدا در ادامه افزود: در این ماه مبارک رمضان در زورخانه‌ها برای بی بضاعتان و آن‌هایی که بی گناه در زندان افتاده اند یا از لحاظ مالی با مشکل روبرو هستند گلریزان انجام می‌شود و این کار بزرگ و پسندیده در دین ما بسیار توصیه شده است و شما می‌بینید که در ماه رمضان که مردم و ورزشکاران این رشته از ساعت ۱۰ شب و بعد از افطار پای خود را به این مکان روحانی می‌گذارند چنین اتفاقات بسیار خوبی هم می‌افتد.
وی گفت: من پیش از انقلاب اسلامی هم مرشدی می‌کردم و باوجود اینکه بار‌ها از سوی دربار پهلوی برایمان پیغام فرستادند که به آنجا بروم و برای آن‌ها مرشدی کنم هیچ گاه این کار را انجام ندادم و به اتفاق برادرم مرحوم اصغر شیرخدا در زورخانه او و در میان مردم و برای مردم مدح اهل بیت (ع) و مرشدی می‌کردم و این بزرگترین افتخار من در زندگیم است که هیچ گاه مقابل مردم نایستادم و همیشه در کنار آن‌ها بودم.
­پیشکسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در پایان صحبت هایش اضافه کرد: در تمام این سال‌ها هرچه که به دست آوردم با حمایت‌های همسرم بوده و واقعا اعتقادم بر این است که زنان ما مانند مردانمان دوش به دوش آن‌ها تلاش زیادی انجام می‌دهند تا جامعه خوب و سالمی را داشته باشیم و من از همین جا آرزو می‌کنم که در این ماه مبارک رمضان همه بیماران به لطف خدا هرچه زودتر شفای عاجل پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !