آیا امسال افطاری روحانی با هنرمندان برگزار می‌شود؟


اغلب سلبریتی‌های حامی دولت در انتخابات 1396، برای از دست ندادن محبوبیتشان حاضر به شرکت مراسم افطاری رئیس جمهور نیستند و اینبار موج تحریم افطاری رئیس جمهور به صورت گسترده‌تری در حال شکل‌گیری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال گذشته شماری از سلبریتی‌ها، با انتشار کارت دعوت به مراسم افطار با رئیس جمهور در صفحات مجازی‌اشان، عدم حضورشان در این مراسم را اطلاع رسانی کردند. انتشار مکرر کارت‌های دعوت در صفحات شخصی سلبریتی‌ها با درج معترضه آنان، در نخستین روزهای نقض برجام توسط ترامپ و نوسانات گسترده قیمت دلار، تبدیل به سومین موج منفی برای دولت دوازدهم شد و دولتی که بخش مهمی از مشروعیت خود را وامدار حمایت سلبریتی‌ها در انتخابات بود، ناگهان با هجمه گسترده‌ای از سوی آنان مواجه شد و نتوانست موج پرشتاب انتقادی هنرمندان را مهار کند. حالا تشریفات ریاست جمهوری با درس گرفتن از اتفاقات سال گذشته، روش دیگری را برای دعوت از هنرمندان انتخاب کرده است. بر اساس شنیده‌ها، برای دعوت از سلبریتی‌ها، جهت حضور در افطاری رئیس جمهور، به جای ارسال کارت، با آنان تماس گرفته می‌شود. علت عدم ارسال کارت برای دعوت چهره‌های مشهور احتمالاً ریشه در اتفاقات سال گذشته دارد.

هنرمندان در گستره وسیعی متن‌های انتقادی متنوعی را منتشر کردند. به عنوان مثال یکی از متن‌های قابل اعتنایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شد واکنش پرستو گلستانی بود. گلستانی، بازیگر سینما و تلویزیون که در یک دهه اخیر کم‌کار ترشده و همچنان با خاطره حضور در سریال‌هایی مانند همسران، عطر گل یاس و پدر سالار و فیلم‌هایی مانند همسر و مجنون او را به خاطر می‌آوریم در صفحه اینستاگرام خودش با انتشار کارت دعوت رئیس جمهور نوشت:

آیا امسال افطاری روحانی با هنرمندان برگزار می‌شود؟واکنش پرستو گلستانی بازیگر سریال همسران به افطاری حسن روحانی

"وقتی مردم ما به سختی زندگی می‌کنند و حتی دسته ای از مردم سفره سحریشان خالی است؛ این افطاری ها از گلویم پایین نمی‌رود، پس نخواهم آمد.دور هم میل بفرمایید، شاید کمی هم در دلتان هنگام اذان به فکر افطاری دردمندان افتادید."

آیا امسال افطاری روحانی با هنرمندان برگزار می‌شود؟واکنش فلور نظری به کارت دعوت افطاری حسن روحانی

فلورنظری بازیگر هم با انتشار کارت دعوت حسن روحانی نوشت: سلام آقای رئیس جمهور، به هزاران دلیل به افطاری امسال شما نمی آیم و فقط اکتفا می کنم به ذکر چند دلیل، در شرایطی که سفره هموطنانم خالی ست و شرایط سخت و غیر قابل تحملی را ناچارا با صبوری می گذرانند، دلمان از این اتفاقات پاره پاره ست، در شرایطی که به وعده هایتان عمل نکردید و حتی توضیحی هم نمی‌دهید، در شرایطی که روز به روز مشکلات نه تنها حل بلکه زشت تر و بدتر می شود. من به این افطاری نمی‌آیم. ای کاش ذوق و امید و دلخوشی ما و مردمی که به شما اعتماد کردند رو به یاس و نا امیدی تبدیل نمی کردید. ای کاش...

#ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت

#سفره_خالی_مردم

آیا امسال افطاری روحانی با هنرمندان برگزار می‌شود؟

پرویز پرستویی هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالی به عرض میرساند که با توجه به شرایط بد اقتصادی و روحی مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گرد هم آیی هایی که مستلزم صرف هزینه های زیاد است (و تعدادشان هم کم نیست) شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادی از همکارانم چندان ضروری نباشد. نیک می‌دانم که هدف شما از این مهمانی افطار شنیدن حرف ها و بیان مشکلات جامعه هنری از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخیر نشان داده که شما حتی بیش از ما به این مشکلات واقفید و آنها را به بهانه های مختلف بیان میدارید. اما ظاهراً ما باید فقط دلخوش باشیم که شما در کنار ما هستید و این مشکلات را می‌دانید و می‌گویید.چرا که ظاهراً شما هم دنبال گوش شنوایی هستید که مشکلات را حل کند و از این نظر دقیقاً مانند مایید. درخواستهای ما و سایر اقشار مردم این روزها چندان تفاوتی با هم ندارد. همه در یک کشتی هستیم و چشم امید به شجاعت و عمل گرایی ناخدا بسته ایم. باشد که به صخره ناامیدی برنخوریم که سخت ترین صخره‌ها است. در پایان اضافه می‌کنیم که شاید اگر شما رییس جمهور نبودید اکنون همین امکان برای ابراز نظر نیز فیلتر شده بود و همین کوچک هم نتیجه رای به شماست.اینها را درک می‌کنیم و ممنونیم اما شما هم ما را درک کنید.

یا علی پرویز پرستویی

آیا امسال افطاری روحانی با هنرمندان برگزار می‌شود؟

اما این موج تحریم افطاری رئیس جمهور به سرعت گسترده شد و هشتگ #ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت فراگیرتر شد و سلبریتی‌های دیگری در واکنش به این افطاری که نهم خرداد سال گذشته برگزار شد، اعلام کردند در این مراسم حضور پیدا نمی‌کنند.

مهناز افشار، پرویز پرستویی، آناهیتا همتی، مازیار میری، برزو ارجمند، شیلا خداداد، سارا بهرامی، پرستو گلستانی٬ احسان کرمی و فلور نظری از جمله سلبریتی‌ها بودند که با انتشار متن‌هایی اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی٬ این تصمیم خود را اعلام کرده‌اند.این واکنش از سوی سلبریتی‌های حامی حسن روحانی در شرایطی رخ داد که شمار زیادی از سلبریتی‌های معترض در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ از حسن روحانی حمایت کردند و بخشی از مقصران وضع موجود هستند.

اخبار تایید نشده‌ای حکایت از آن دارد که اغلب سلبریتی‌های حامی دولت در انتخابات ۱۳۹۶، برای از دست ندادن محبوبیتشان حاضر به شرکت مراسم افطاری رئیس جمهور نیستند و اینبار موج تحریم افطاری رئیس جمهور به صورت گسترده‌تری در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر