حذف صداهای ناخواسته پیشرانه فورد موستانگ شلبی GT500


حذف صداهای ناخواسته پیشرانه فورد موستانگ شلبی GT500

فورد موستانگ صدای پیشرانه‌ی متمایز و قابل‌تشخیصی دارد. این صدا بخش بزرگی از هویت یک اسطوره است که باعث می‌شود موستانگ در فرهنگ خودرویی آمریکا جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. اگرچه بسیاری از خودروسازان اقدام به پخش صدای مصنوعی و ساختگی پیشرانه در کابین می‌کنند اما شلبی GT500 موستانگ جدید دقیقاً مشکلی برعکس این موضوع داشته... The post حذف صداهای...

فورد موستانگ صدای پیشرانه‌ی متمایز و قابل‌تشخیصی دارد. این صدا بخش بزرگی از هویت یک اسطوره است که باعث می‌شود موستانگ در فرهنگ خودرویی آمریکا جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

حذف صداهای ناخواسته پیشرانه فورد موستانگ شلبی GT500
اگرچه بسیاری از خودروسازان اقدام به پخش صدای مصنوعی و ساختگی پیشرانه در کابین می‌کنند اما شلبی GT500 موستانگ جدید دقیقاً مشکلی برعکس این موضوع داشته و سر و صدای آن خیلی زیاد است! رود اند تراک با تام تکنوز که مدیر بخش سر و صدا، لرزش و ناهنجاری محصولات پرفورمنس فورد می‌باشد درباره‌ی این قضیه صحبت کرده است.

حذف صداهای ناخواسته پیشرانه فورد موستانگ شلبی GT500
اگرچه این صدای برخاسته از پیشرانه جزو مهم‌ترین ویژگی‌های موستانگ است اما وجود صداهای دیگر در محفظه پیشرانه می‌تواند تجربه‌ی رانندگی با یک موستانگ پرقدرت را تحت تأثیر قرار دهد.

تیم تکنوز میکروفون‌های زیادی را زیر کاپوت این خودرو و به عنوان بخشی از سیستم لغو صدای فورد نصب کرده است. زمانی که این فرکانس‌های ناخوشایند توسط میکروفون‌ها گرفته شوند فرکانس‌های دیگری از طریق بلندگوها در کابین پخش شده و بنابراین صداهای ناهنجار و ناخواسته حذف می‌شوند.

البته به منظور ایزوله کردن این صداها شما باید اول از همه دلیل ایجاد آن‌ها را بفهمید. زمانی که هزاران انفجار کوچک در هر دقیقه و در فضایی کوچک‌تر از کیف موبایل صورت می‌گیرد بنابراین یافتن این صداها کار ساده‌ای نخواهد بود.

اما در این وضعیت صداها به هارمونی‌های ابتدایی و ثانویه شکسته می‌شوند. هارمونی‌های اولیه همان صداهایی هستند که با کار کردن سیلندرها تولید می‌شوند درحالی‌که هارمونی‌های ثانویه توسط دیگر بخش‌ها و صداها همچون تسمه‌ها یا سوپاپ‌های ورودی ایجاد می‌گردند.

حذف صداهای ناخواسته پیشرانه فورد موستانگ شلبی GT500
کلید موفقیت تیم تکنوز حذف هرچه بیشتر هارمونی‌های ثانویه بوده که البته این کار بدون تأثیر منفی روی هارمونی‌های اولیه صورت می‌گیرد. این هارمونی‌های اولیه هستند که باعث عشق ورزیدن مالکان به موستانگ می‌شوند.

حذف صداهای ناخواسته پیشرانه فورد موستانگ شلبی GT500
بخشی از فرایند حذف صداهای ناخواسته به تنظیم قابل‌توجه سیستم اگزوز مربوط می‌شود درحالی‌که سیستم حذف صدای پیشرفته نیز باقی کارها را انجام می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟