فرمول یک؛ لوییس همیلتون: راندن ماشین‌های فرمول یک چندان سخت نیست؛ جوان 18 سال نباید به راحتی بتواند وارد این رشته شود


فرمول یک؛ لوییس همیلتون: راندن ماشین‌های فرمول یک چندان سخت نیست؛ جوان 18 سال نباید به راحتی بتواند وارد این رشته شود

لوییس همیلتون معتقد است فرمول یک از نظر بدنی، به اندازه کافی چالش برانگیز نیست.

طرفداری - لوییس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس بنز راجع به تست دوپینگ و اعتیاد در فرمول یک، حداقل سن مناسب برای پشت فرمان یک ماشین F1 نشستن و میزان سختی این ورزش صحبت کرده است.

به گزارش Motorsport، لوییس همیلتون اعتقاد دارد شرایط مسابقات نباید به گونه‌ای باشد که یک جوان 18 ساله بتواند به راحتی صندلی یک ماشین مدرن فرمول یک را به دست بیاورد. هفته گذشته، گزارشگر فرمول یک، مارتین براندل نیز اظهار نظری مشابه همیلتون داشت. لندو نوریس، راننده تیم مک‌لارن با 19 سال سن، پس از مکس ورشتپن و لنس استرول، سومین راننده جوان فرمول یک است که در مسابقات امسال وارد این ورزش شد.

لوییس همیلتون، صدرنشین جدول رانندگان فصل 2019 فرمول یک، در مصاحبه‌ای راجع به تست اعتیاد رانندگان و میزان سختی فرمول یک گفت:

تست مواد ممنوعه به صورت تصادفی انجام می‌شود، ممکن است تعداد آن به سه بار در سال برسد، گاهی نیز این میزان کمتر است. در گذشته اینطور بود که تست با فاصله زمانی از فصل مسابقات و دور از پیست، در خانه یا هتل‌ها گرفته می‌شد. فرمول یک ورزشی نیست که نیاز باشد در آن زحمت چندانی بکشید، برای مثال همانند دوچرخه‌سواری نیست، در این ورزش، در مقایسه با فرمول یک باید خون و اکسیژن بیشتری توسط قلب به گردش دربیاید. ما [رانندگان فرمول یک] خسته نمی‌شویم. راستش را بخواهید، راندن ماشین‌های فرمول یک چندان سخت نیست، این کار باید فیزیکی‌تر باشد. فکر می‌کنم باید در قوانین سال 2021 باید چیزهایی که به رانندگان کمک می‌کنند حذف شوند، مثلا، فرمان دادن باید سخت‌تر شود. پس از هر مسابقه باید کاملا از نظر فیزیکی تخلیه شوید. من فکر می‌کنم یک ورزش باید به این صورت باشد.

همیلتون در ادامه گفت که فرمول یک باید به سختی دیگر ورزش‌های سطح بالا باشد. او معتقد است ورزشکاران این رشته باید از توانایی‌هایی فیزیکی بالایی برخوردار باشند:

تنیس‌بازان پس از پایان یک بازی تخلیه می‌شوند، مخصوصا اگر به مدت چهار ساعت بازی کرده باشند. برای مثال دوچرخه‌سوارها، آنها پس از پایان تور دوفرانس احساس مرگ دارند. فکر می‌کنم فرمول یک نیز باید به همین شکل باشد. اما جنبه فیزیکی F1، این روزها کمرنگ‌تر شده است. به همین دلیل است که می‌بینیم یک جوان 18 ساله بدون هیچ مشکلی وارد فرمول یک می‌شود. نباید اینطور باشد. نکته این است که هیچکدام از ما تقلب نمی‌کنیم، بهبود شرایط بدنیمان هیچ فایده‌ای ندارد. تنها باید به صورت عادی تمرین کنیم و سالم باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...