حکم شرعی ماساژ پروستات از دیدگاه مراجع تقلید


ماساژ پروستات به قصد لذت یا اهداف پزشکی انجام می‌شود. مراجع تقلید درباره حکم شرعی ماساژ پروستات نظراتی دارند که بر اساس شرایط مختلف، متفاوت است.

حکم شرعی ماساژ پروستات از دیدگاه مراجع تقلید

ستاره
| سرویس مذهبی - ماساژ پروستات چیست؟ ماساژ پروستات از جمله عمل‌هایی است که معمولا به قصد لذت جنسی یا اهداف پزشکی انجام می‌شود. گمانه زنی‌های زیادی درباره این عمل از نظر فقهی و دینی وجود دارد. گروهی از مراجع تقلید این کار را در برخی شرایط حلال و جایز می‌دانند. همچنین حکم شرعی این عمل وقتی که بصورت شخصی انجام شود یا نامحرمی آن را انجام دهد با وقتی که همسر این کار را بکند متفاوت است. در این مقاله به توضیح این عمل و فتوای مراجع تقلید درباره آن می‌پردازیم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در " فهرست موضوعی" زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

حکم شرعی ماساژ پروستات نظر آیت الله هادوی تهرانی نظر آیت الله مکارم شیرازی نظر آیت الله سیستانی نظر سایر مراجع تقلید

ماساژ پروستات

پروستات، یکی از اعضای دستگاه تناسلی مردانه است که در ابتدای مجرای ادراری و در ناحیه لگن قرار دارد. سایز این غده به اندازه یک گرودی کوچک بوده و از داخل مقعد قابل لمس است. این بدان معناست که اگر شخصی انگشت یا چیز دیگری داخل لگن کند و آن را به سمت دستگاه ادرار مرد نزدیک کند، می‌تواند غده پروستات را از روی یک لایه نازک، لمس و تحریک کند. مالش یا تحریک غده پروستات، اصطلاحا "ماساژ پروستات" نامیده می‌شود. این عمل در برخی موارد برای تحریک جنسی و در برخی موارد به منظور درمان‌های پزشکی انجام می‌شود. در موارد مرتبط با تحریک جنسی، مردان بدون نعوظ آلت تناسلی به ارگاسم می‌رسند و منی از بدنشان خارج می‌شود.


حکم شرعی ماساژ پروستات

در این قسمت قبل از معرفی موردی نظرات ۸ مرجع تقلید، باید به چند مسئله اشاره کنیم:
اول اینکه انجام دادن ماساژ پروستات بوسیله خود شخص با انگشت یا دیلدو حرام است و از مصادیق خودارضایی محسوب می‌شود. دوم اینکه اگر اینکار بوسیله شخص نامحرم انجام شود حرام است و شکی در این مسئله نیست. سوم اینکه از دیدگاه فقه اسلامی، زن و شوهر در عمل زناشویی هرکاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند، مگر اینکه موجب آسیب جسمی به یکی از طرفین بشود یا اینکه موجب زیر پا گذاشتن کرامت انسانی آن‌ها بشود.

حکم شرعی ماساژ پروستات از دیدگاه مراجع تقلید

بیشتر بخوانید: حکم استفاده از ابزارهای جنسی (دیلدو یا ویبراتور) چیست؟

نظرات مراجع تقلید در این‌ خصوص به شرح زیر است:

نظر آیت الله هادوی تهرانی

ایشان با اشاره به ماساژ پروستات می‌فرمایند که داخل کردن انگشت به مقعد مرد برای مقاصد درمانی به وسیله پزشک، همسر یا خود شخص اشکالی ندارد. همچنین انجام دادن این‌کار برای لذت جنسی بوسیله همسر اشکالی ندارد، اما انجام دادن اینکار بوسیله خود شخص و به قصد لذت جنسی حرام است.

نظر آیت الله مکارم شیرازی

مطابق با نظر آیت‌الله مکارم، زن و شوهر جایز هستند که هرکاری دوست دارند باهم دیگر بکنند، ولی باید به این مسئله توجه داشته باشند که بهتر است از کار‌هایی که کرامت انسانی را ضایع می‌کند دوری کنند.

نظر آیت الله سیستانی

درصورتی که بوسیله همسر انجام شود اشکالی ندارد.

نظر سایر مراجع تقلید

بر اساس نظر آیت الله خامنه‌ای، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله بهجت و ... این عمل در صورتیکه به وسیله همسر یا پزشک انجام شود اشکالی ندارد.

بیشتر بخوانید: علائم بزرگ شدن پروستات در مردان.

نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات یا سوالات خود ار از طریق قسمت "ارسال نظر" با ما و دیگر مخاطبان سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط