ساخت کولر با پنکه به 2 روش


ساخت کولر با پنکه به 2 روش

ساخت کولر با پنکه ساده‌ترین وسایل امکان پذیر است. بطری نوشابه و سطل از جمله وسایلی هستند که در ساخت کولر با پنکه به شما کمک می‌کنند. این نوع کولر دستی مناسب روز‌هایی است که کولر شما به صورت موقتی از کار افتاده است.

ساخت کولر با پنکه به 2 روش
ستاره | سرویس خانه داری - ساخت کولر با پنکه به چه روشی امکان پذیر است؟ تبدیل پنکه به کولر راه حل مناسبی برای رهایی از روز های گرم تابستان به شمار می‌آید. در ادامه این مقاله با دو روش ساخت کولر با پنکه آشنا می‌شنویم.


ساخت کولر با پنکه

همیشه در شرایط سخت، انسان‌های خلاق مسیر مناسب‌تری را انتخاب می‌کنند. یکی از این خلاقیت‌ها، ساخت کولر با پنکه در روزهای گرم سال است. گاهی در تابستان مجبور به ماندن در جایی هستید که کولر ندارد و امکان فراهم کردن آن هم نیست و همینطور پنکه هم دردی را دوا نمی‌کند. در این چنین مواقعی می‌توانید از همان پنکه استفاده بیشتری کنید و با تبدیل آن به چیزی شبیه به کولر، از دست گرما خلاص شوید.
در ادامه مقاله دو روش مختلف را شرح می‌دهیم تا با ساخت کولر با پنکه آشنا شوید.

روش اول

وسایل مورد نیاز
یک سطل بزرگ یک پنکه کوچک دو عدد یخ خشک چند لوله کوتاه

روش انجام کار

در ابتدا پنکه را روی در سطل قرار داده و با ماژیک دور آن خط بکشید. حالا جای علامت زده را با تیغ آهن بری یا وسیله دیگری در بیاورید. در این مرحله پنکه را در جای خالی قرار داده و با چسب پنج سانتی دور تا دور آن را بچسبانید طوری که محکم شود. حالا با مته یا چیز دیگری، سه سوراخ در قسمت‌های بالایی سطل ایجاد کنید طوری که لوله‌های پلاستیکی از آن رد شود. سپس لوله‌ها را از سه سوراخ رد کنید و آن‌ها را نیز با چسب محکم کنید مراقب باشید که به جز لوله‌ها، هوای داخل سطل از جای دیگری بیرون نیاید. در این مرحله یخ‌های خشک را باز کرده و داخل سطل قرار دهید تا به پایان کار نزدیک شوید. در آخر در سطل که پنکه به آن متصل است را بگذارید و پنکه را روشن کنید تا ببینید این وسیله چه تفاوتی در میزان خنک کنندگی با پنکه‌های معمولی دارد.

بیشتر بخوانید: 10 راه خنک ماندن در تابستان بدون نیاز به کولر

ساخت کولر با پنکه به 2 روش

روش دوم

وسایل مورد نیاز
پنکه مقداری یخ دو عدد بطری دو عدد گیره

روش انجام کار

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن برای ساخت کولر با پنکه است و شما به راحتی و شاید در کمتر از پنج دقیقه می‌توانید آن را بسازید.

ابتداد یکی از بطری‌ها را بردارید و انتهای آن را با قیچی بچینید. حالا تعداد زیادی سوراخ با هویه یا میله‌ای داغ روی بدنه بطری ایجاد کنید. سپس مقداری یخ از انتهای بطری به داخل آن بریزید؛ و در آخرین مرحله یکی از گیره‌ها را برداشته و از یکی از سوراخ‌ها رد کنید و آن را به پشت پنکه متصل کنید. حالا تمامی کار‌هایی که با بطری اول کردید را با بطری دوم نیز انجام دهید و بطری دوم را در طرف دیگر پنکه آویزان کنید تا کار ما در ساخت کولر یا پنکه در این روش هم به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: آموزش نگهداری و سرویس کولر آبی


ساخت کولر با پنکه به 2 روش


نتیجه گیری

زندگی در روزهای گرم سال بدون وسیله سرمایشی قطعا امکان‌پذیر نیست. گاهی اوقات به دلیل مشکلات فنی یا به هر دلیل دیگری امکان استفاده از کولر وجود ندارد و اینجاست که خلاقیت افراد می‌تواند چاره‌ساز باشد. تبدیل پنکه به کولر یکی از این خلاقیت‌ها است که می‌توانید به کمک آن، یک کولر را هرچند موقتی برای خودتان در شرایط یاد شده داشته باشید. استفاده از چنین روش‌هایی بدون شک مزایا و معایبی دارد. بخش "ارسال نظرات" جاییست که می‌توانید از تجربیات خود در ایجاد چنین خلاقیت‌هایی در فصل گرم سال برای ما و مخاطبان ستاره بگویید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022