نیکی لائودا در سن 70 سالگی درگذشت


فرمول یک ایران – نیکی لائودا، قهرمان سه دوره فرمول یک در سن 70 سالگی، دار فانی را وداع گفت. مرد اتریشی از اواسط سال گذشته با بیماری هایی رو به رو شده بود و حتی پیوند ریه اش باعث شد تا یک ماه در بیمارستان بستری باشد. پس از آن نیز دوباره مدیر غیر اجرایی تیم مرسدس، بعد از تشخیص ابتلا به آنفولانزا در ایام کریسمس 2019، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان...

فرمول یک ایران – نیکی لائودا، قهرمان سه دوره فرمول یک در سن 70 سالگی، دار فانی را وداع گفت.

مرد اتریشی از اواسط سال گذشته با بیماری هایی رو به رو شده بود و حتی پیوند ریه اش باعث شد تا یک ماه در بیمارستان بستری باشد. پس از آن نیز دوباره مدیر غیر اجرایی تیم مرسدس، بعد از تشخیص ابتلا به آنفولانزا در ایام کریسمس 2019، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد. روزنامه های اتریشی در روزهای اخیر گزارش داده اند که او در سوئیس دیالیز کلیه انجام داده است.

متأسفانه، اکنون تأیید شده است که او در روز دوشنبه بر اثر بیماری از میان ما رفته است و خانواده اش در بیانیه ای که به رسانه های اتریشی داده اند، بیان کردند:

با غم و اندوه بسیار، اعلام می کنیم که نیکوی عزیز ما با آرامش در کنار خانواده اش درگذشت. دستاوردهای منحصر به فرد وی به عنوان یک ورزشکار و کارآفرین، فراموش نشدنی و ماندگار است و رغبت خستگی ناپذیر او را برای عمل به حرف ها، شفافیت و شجاعت باقی خواهد ماند.

یک الگو و و معیار برای همه ما، شوهر، پدر و پدربزرگ دوست داشتنی از میان ما رفت و دلتنگش خواهیم شد.

نیکی لائودا در سن 70 سالگی درگذشتنیکی لائودا در سن 70 سالگی درگذشت جیمز هانت و نیکی لائودا

هدایت خودرو به سمت پیروزی همیشه چالشی برای امتحان توانایی، شجاعت و عزم یک راننده بوده است. هیچ کس بهتر از نیکی لائودا آن را درک نمی کند، راننده ای که در گرندپری آلمان سال 1976 و در پیست نوربرگرینگ یکی از ترسناک ترین و خشن ترین تصادف های تاریخ فرمول یک برایش اتفاق افتاد.

دانلود فیلم شتاب – Rush 2013

با توجه به نتایجی که آن تصادف داشت شاید اگر هر فرد دیگری بود سریع جا می زد و برای همیشه فرمول یک را ترک می کرد، چه برسد به این که باز گردد و سال بعدش قهرمان هم بشود.

لائودا با سه قهرمانی نامش را در تاریخ ثبت کرد که دو تای آن ها را پس از آن اتفاق به دست آورد، نیکی از آن دسته آدم ها نبود که پا پس بکشد، فقط چند ماه زمان کافی بود تا دوباره برگردد و به همه نشان بدهد که چرا باید از او به عنوان یکی از بهترین های تاریخ فرمول یک یاد کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403