معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه


معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

بهترین شامپو برای مصرف روزانه با توجه به نوع موها تعیین می‌شود. از بین شامپوهای ایرانی برای موهای خشک، شامپو سینره (Cinere) و برای موهای چرب شامپو فولیکا (Fulica) پیشنهاد می‌شود.

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه


ستاره |
سرویس آرایش و زیبایی - مو یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی محسوب می‌شود و مراقبت از آن اهمیت بسیاری دارد. اولین قدم در مراقبت از مو، شستشوی صحیح آن است. انتخاب یک شامپوی متناسب با جنس موها می‌تواند گام مهمی در داشتن موهایی همیشه سالم و زیبا باشد. در ادامه به معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه افراد با موهای خشک و چرب می‌پردازیم و شامپوی مناسب برای پیشگیری از ریزش مو را نیز معرفی خواهیم کرد.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه شامپو برای موهای خشک شامپو مناسب برای موهای چرب شامپو برای جلوگیری از ریزش مو روش‌های خانگی برای تقویت مو

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

موها از سه لایه تشکیل شده‌اند، در موهای سالم چربی‌های طبیعی در لایه بیرونی به حفاظت از لایه‌های درونی کمک می‌کنند. این چربی‌ها باعث می‌شوند مو درخشان و نرم به نظر برسد. زمانی که این چربی‌ها در اثر عوامل مختلف مثل رنگ کردن‌های پی در پی، قرار داشتن در معرض آلودگی و گرد و غبار، استفاده بیش از اندازه از وسایل حراراتی مثل سشوار و اتوی مو، تغذیه نادرست و... از بین بروند، موها شفافیت خود را از دست می‌دهند و خشن و شکننده به نظر می‌رسند. حمام روزانه و زیاد، خود یکی از عوامل موثر در کاهش رطوبت پوست سر و در نهایت خشکی مو است. به طور معمول فاصله زمانی مناسب برای شستشوی موهای خشک، هر دو روز یک بار است.

موهای خشک و شکننده اغلب، سست هستند، از اینرو برای آبرسانی و افزایش رطوبت آن‌ها به یک شوینده مناسب احتیاج است. این موضوع برای موهای چرب دقیقا برعکس می‌شود، زیرا شستشوی موهای چرب با شوینده‌های حاوی روغن‌ها باعث چربی زیاد و ریزش مو می‌شود. بنابراین انتخاب محصولاتی حاوی ترکیبات تقویت کننده و متناسب با جنس موها برای شادابی و استحکام آنها، حائز اهمیت است.

به طور کلی شامپوها و پاک‌کننده‌ها حاوی ترکیباتی هستند که اسامی آن‌ها روی بسته‌بندی شامپو درج شده است. شوینده‌هایی مثل سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات، شوینده‌های قوی هستند که قدرت شویندگی بالایی داشته و کف زیادی تولید می‌کنند، اما باعث خشکی و تحریک پوست سر و نهایتاً، بروز التهاب و خارش، شوره سر و ریزش مو می‌شوند. بنابراین چنین شوینده‌هایی برای موهای خشک پیشنهاد نمی‌شوند، زیرا که اوضاع را بدتر می‌کنند. به همین دلیل متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند حتما شامپو و شوینده مناسب برای موهای خود را استفاده کنید.

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

وجود عصاره‌های گیاهی در شامپوها می‌توانند به بهبود وضعیت موها کمک کنند، به طور مثال اگر موهای شما خشک است، ترجیحا شامپویی را استفاده کنید که در آن عصاره آووکادو (دارای ویتامین‌های A، E و D طبیعی)، بکار رفته باشد، اگر موهایی نازک و لخت دارید، شامپوهای حاوی عصاره گیاه جوجوبا که از نازک شدن و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. برای درمان ریزش مو نیز باید شامپویی خریداری کنید که در مواد تشکیل‌دهنده آن، ماده کتوکونازول وجود داشته باشد. حقیقت امر این است که اگر محصولی با عنوان شامپوی ضد ریزش مو، حاوی این ماده نباشد، تاثیر چندانی برای بهبود ریزش موی نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که در انتخاب شامپوی مناسب، گران بودن یک شامپو دلیل برتری آن نسبت به دیگر شامپوها نیست. بسیاری از برندها به دلیل معروفیت از نرخ واقعی گران‌تر هستند و می‌توان محصولی با همان کیفیت اما ارزان‌تر را خریداری کرد.


شامپو برای موهای خشک

۱. سینره (Cinere)
معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

شامپو آووکادو و ویتامین F سینره با بهره‌گیری از خواص اعجاب‌انگیز آووکادو و اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ در رفع خشکی پوست و مو، یکی از انواع بهترین شامپو برای مصرف روزانه محسوب می‌شود. وجود مواد مرطوب‌کننده و مغذی طبیعی در این شامپو، تمامی نیازهای موهای خشک را برآورده و موها را نرم، لطیف، سالم و درخشان می‌کند. پس از شستشو با این شامپو، یک لایه بسیار نازک از چربی‌های طبیعی و بسیار سبک روی تارهای مو به وجود می‌آید که باعث حفظ رطوبت و رفع خشکی مو می‌شود. علاوه بر این، ویتامین F موجود در این شامپو موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند و رطوبت مو را به طور مؤثری افزایش می‌دهد.

برای استفاده از این شامپو پس از خیس کردن موها مقداری از شامپو را به مدت سه الی پنج دقیقه روی موها ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید. این کار را در هر بار استحمام دو مرتبه انجام دهید.

۲. شامپو فولیکا (Fulica)

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

فولیکا یکی از برندهای باکیفیت ایرانی است. عصاره جو دو سر موجود در این شامپو، یک ماده فوق‌العاده جهت نرمی و لطافت موها به حساب می‌آید. علاوه بر این، وجود پروتئین سویا در این شامپو رطوبت لازم را به مو بازمی‌گرداند و مانع از تخریب فیبرهای مو می‌شود. شامپو فولیکا مخصوص موهای خشک ضمن تغذیه و ترمیم موهای خشک و آسیب دیده، آن‌ها را نرم و از پیچ‌خوردگی مو نیز جلوگیری می‌کند.

برای استفاده، ابتدا به مقدار کافی از شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده فولیکا را روی موی خیس قرار دهید، سپس موها و پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید کف حاصل به مدت سه دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس موها را به خوبی آب بکشید. عمل شستشو را مجددا به روش قبلی تکرار نمایید. برای نتیجه‌گیری بهتر، حداقل هفته‌ای سه مرتبه از این شامپو استفاده کنید.

شامپو برای موهای چرب

۱. شامپو فولیکا (Fulica)

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

خوشبختانه فولیکا برای انواع موها شامپو تولید کرده است. شامپو مخصوص موهای چرب فولیکا را می‌توان بهترین شامپو برای موی چرب در گروه تولیدات داخلی دانست. ترکیبات این شامپو کنترل‌کننده ترشح چربی پوست سر است و PH آن را به حد طبیعی می‌رساند. همچنین به پاک شدن چربی از روی پوست سر نیز کمک می‌کند. قیمت فولیکا نسبت به محصولات مشابه خارجی بسیار مناسب بوده و بر اساس ساختار موی بومی مردم ایران تولید شده است.

۲. شامپو رزماری پرژک (Parjak)


معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

پرژک یک برند نام آشنا در میان ایرانی‌هاست. این شامپو با عصاره‌های مختلف و برای هر نوع مویی (معمولی، خشک یا چرب) تولید می‌شود. شامپو پرژک مخصوص موهای چرب حاوی عصاره رزماری است. عصاره رزماری به دلیل خاصیت ضد قارچی که دارد، از رشد مخمرها و در نتیجه شوره سر پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، استفاده از این شامپو باعث پیشگیری از طاسی زودرس می‌شود، چربی پوست را تنظیم می‌کند، مانع از آسیب رسیدن به پیاز مو می‌شود و کلیه عفونت‌های پوست سر را از بین می‌برد.

خبر خوب اینکه شامپو رزماری پرژک از خواص حجم‌دهندگی، درخشندگی و حالت‌پذیری موها نیز برخوردار است و از ریزش مو با دلایل هورمونی، پیشگیری می‌کند.

شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

۱. شامپو سیر پرژک (Parjak)

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

سیر یکی از داروهای طبیعی برای بسیاری از مشکلات و بیماری‌هاست. بر همین اساس شرکت‌های داروسازی و تولیدکننده‌های محصولات آرایشی-بهداشتی از عصاره آن غافل نشده‌اند. سیر مانع از ریزش مو می‌شود و بر اساس تحقیقات انجام شده، می‌تواند برای درمان Alopecia aceata، که یک بیماری شایع ریزش مو است، مورد استفاده قرار گیرد. آدنوزین موجود در سیر علاوه بر ترمیم سلول‌های پوست و مو، به طور مستقیم بر روی پیاز مو تأثیر می‌گذارد و باعث رشد مجدد مو می‌شود. برای اثربخشی این شامپو، هفته‌ای دو مرتبه از آن استفاده کنید، البته با توجه به نوع پوست سر و مو، ممکن است به هفته‌ای سه مرتبه استفاده یا بیشتر نیاز داشته باشید.

۲. شامپو ضد ریزش سریتا (Cerita)

معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

شامپو ضد ریزش سریتا حاوی عصاره‌های طبیعی مثل جوانه گندم، عصاره رزماری، بابونه و مریم گلی است که ترکیبی مفید برای پوست سر، پیاز و ساقه موها محسوب می‌شود. همچنین عصاره جوانه گندم، حالت‌پذیری و درخشندگی موها را افزایش می‌دهد و باعث شادابی موها می‌شود. رزماری یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ترکیبات طبیعی مورد استفاده برای تقویت و کاهش ریزش مو است. رزماری باعث افزایش خون‌رسانی در سطح پوست سر می‌شود و یکی از موانع رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها در پوست سر و مو است. عصاره بابونه موجود در شامپو ضد ریزش سریتا، ریزش مو ناشی از التهاب پوست سر را درمان می‌کند. عصاره مریم گلی نیز در پاکسازی پوست نقش دارد و همچنین می‌تواند ویتامین E مورد نیاز برای تقویت موها را تأمین کند.

با ذکر موارد بالا می‌توان به سادگی به این نتیجه رسید که شامپو ضد ریزش موی چرب سریتا انتخابی مناسب برای تقویت، تغذیه و جلوگیری از ریزش موهای چرب است. برای استفاده از این شامپو، ابتدا موهای خود را با آب کاملا خیس کنید. سپس آنها را به مقدار شامپوی مناسب آغشته کنید و حدود دو الی سه دقیقه با نوک انگشتان ماساژ دهید. این کار را دو بار در هر استحمام، انجام دهید.

روش‌های خانگی برای تقویت مو

استفاده از داروهای شیمیایی برای تقویت مو حتی اگر اثربخش باشند، درمانی بسیار گران محسوب می‌شوند. علاوه بر هزینه بالا، در برخی موارد به دلیل ماهیت شیمیایی‌ این دارو ممکن است عوارضی نیز بر جای بگذارند. طب سنتی همواره برای هر مشکلی از جمله ریزش مو راه حل‌هایی ارائه کرده است. می‌توانید با مطالعه لینک‌های زیر، با راهکارهای خانگی و آسان برای تقویت مو و همچنین روش‌های درمان ریزش مو، آشنا شوید.

بیشتر بدانید:

تقویت مو با کمک ۲۰ روش طبیعی و خانگی درمان ریزش مو با ۱۲ روش طبیعی

عرضه شامپوهای متنوع از برندهای مختلف، باعث شده است تا به منظور انتخاب یک شوینده مناسب برای مو با چالش مواجه شویم. از نظر شما بهترین شامپو برای مصرف روزانه کدام است ؟خواهشمندیم درصورتی‌که تجربه مصرف شامپوی مناسبی را برای موهای خود داشته‌اید، دیدگاه‌تان را در بخش ارسال نظر با ما و دیگر مخاطبان مجله "ستاره" به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی