ماکتی کوچک و جریان‌ساز از «مسجد طراز»/روزه‌داری به سبک اهالی مسجد امام حسن(ع)


ماکتی کوچک و جریان‌ساز از «مسجد طراز»/روزه‌داری به سبک اهالی مسجد امام حسن(ع)

برنامه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ماه رمضان رونقی خاص دارد؛ صبح ها، جلسه قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، ظهرها سخنرانی مذهبی پس از اقامه نماز جماعت و عصرها، جلسه جزءخوانی قرآن کریم، نماز جماعت و افطاری ساده در این مسجد برپا است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در خیابان لرستان تهران یکی از مساجد فعال منطقه 14 تهران است که دیرزمانی شهرت خود را مدیون حجت الاسلام والمسلمین علی رضازاده خویی بود، ولی آنقدر فعال است که طی یکی دو سال اخیر که وی از این مسجد رفته، همچنان رونق دارد.

این مسجد که مزین به نام کریم اهل بیت (ع) است در برگزاری برنامه ها کرامت انسانی را درنظر می گیرد به صورتی که اقشار مختلف مردم در تمام سنین با جان و دل این خانه خدا می آیند.

ماکتی کوچک و جریان‌ساز از «مسجد طراز»/روزه‌داری به سبک اهالی مسجد امام حسن(ع)

این مسجد در ماه رمضان نیز همه ساله آماده میزبانی از مهمانان ماه خدا است و سخنرانان آن، معمولا استادانی از حوزه علمیه قم هستند تا زمینه تقویت باورهای دینی روزه داران و نمازگزاران را هر چه بیشتر فراهم کنند. طی این سال ها، حجت الاسلام و المسلمین عباسی بیرجندی، استاد حوزه علمیه قم، حجت الاسلام علی آیتی بیرجندی، از خطبای جامعه مبلغان تهران و حجت الاسلام سید مجتبی کبیری، از جمله منبرهای این خانه خدا هستند.

یکی از اتفاقات جالب در مسجد امام حسن مجتبی (ع) میزبانی از جامعه خطبای تهران، در شب های ماه مبارک رمضان است؛ این گروه تبلیغی طی سالیان متمادی، برنامه های خود را در این خانه خدا برگزار می کند.

خطبای مختلفی که برخی از آنان بدرود حیات گفتند مانند، مرحومان سید ابوالقاسم شجاعی و سید مهدی میرآفتاب (ملقب به سید مهدی حسام)، و سایر وعاظ در قید حیات از جمله گلرو، مهدی حسام، آیتی بیرجندی، فرقانی خراسانی، عبدوس و سیدحسین رضوی در این جلسات جامعه خطبای تهران تهران در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شرکت می کنند.

ماکتی کوچک و جریان‌ساز از «مسجد طراز»/روزه‌داری به سبک اهالی مسجد امام حسن(ع)

پایگاه بسیج مسجد امام حسن مجتبی (ع) هم بسیار رونق دارد و برنامه هایی در حوزه های قرآنی (قصه و شعر برای کودکان)، هنری (طراحی و نقاشی) و ورزشی اجرا می کند.

از دیگر عوامل رونق این مسجد اجرای برنامه های اعتقادی و مذهبی است چنان که حجت‌الاسلام والمسلمین «روح‌الله قرهی»، مسئول حوزه علمیه امام مهدی (عج) در این مسجد درس اخلاق می گفت.

برنامه های مسجد امام حسن مجتبی (ع) در ماه رمضان امسال نیز بسیار رونق دارد به طوری که صبح ها، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی؛ ظهرها سخنرانی مذهبی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر؛ عصرها، جلسه جزءخوانی قرآن کریم، نماز جماعت و افطاری ساده، در این مسجد برپا می شود.

ماکتی کوچک و جریان‌ساز از «مسجد طراز»/روزه‌داری به سبک اهالی مسجد امام حسن(ع)

حجت الاسلام «سید کامران (مجتبی) میرکریمی»، امام جماعت این مسجد درباره فعالیت های مسجد امام حسن مجتبی (ع) در ماه رمضان به خبرنگار ما گفت: تلاش داریم برنامه های این مسجد در ماه مهمانی خدا از جمله برپایی سفره افطاری ساده، با تکریم روزه داران و نمازگزاران همراه شود تا همه ولو رهگذرانی که برای یک بار در این خانه خدا حاضر می شوند، خاطره ای خوب از آن داشته باشند.

یادآور می شود مسجد امام حسن مجتبی (ع) در خیابان شاه آبادی شمالی، میدان امام حسن مجتبی (ع)، خیابان لرستان، واقع است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی