پیشنهاد استعدادیابی رایگان برای فوتبال ایران


پیشنهاد استعدادیابی رایگان برای فوتبال ایران

مربی و استعدادیاب ایرانی که قرار است ماه آینده برای یک پروژه استعدادیابی به باشگاه آ. اس رم ایتالیا برود، حاضر است برای فوتبال ایران رایگان استعدادیابی کند

پیشنهاد استعدادیابی رایگان برای فوتبال ایرانشایان جهانگیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص سفرش به ایتالیا با دعوت رسمی باشگاه آ. اس رم این کشور گفت: به عنوان یک ایرانی خوشحالم که چنین فرصتی در اختیارم قرار گرفته است. ماه آینده به ایتالیا می‌روم و علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای دروازه‌بان‌های آکادمی رم، در زمینه کشف استعداد‌ها هم به این باشگاه کمک کنم.
وی افزود: قرارداد خواهر خواندگی بین ۲ باشگاه پاته دورس آمریکا و آ. اس رم ایتالیا بسته شده است که حالا این باشگاه مطرح ایتالیایی با ارسال دعوت‌نامه‌ای رسمی برای سومین بار از من برای حضور در پروژه استعدادیابی دروازه‌بانی اش دعوت کرده اشت.
از قهرمانی پرسپولیس خوشحالم
این مربی فوتبال در خصوص قهرمانی مجدد پرسپولیس در لیگ برتر گفت: با اینکه سال‌ها است در خارج از ایران زندگی می‌کنم، اما به صورت مداوم پیگیر اخبار تیم‌های مختلف ملی و لیگ ایران هستم. در چهار سال اخیر پرسپولیس بهترین تیم ایران بوده که نتایج آن گویای همه چیز است و بسیار خوشحالم که پرسپولیس موفق شد با قهرمانی در لیگ برتر، هت‌تریک کند.
قلعه نویی یک مربی مدرن است
وی به مسابقه نیمه نهایی پرسپولیس با سپاهان در جام حذفی اشاره کرد و افزود: با افتخار یک پرسپولیسی هستم، اما بنظرم برای رونق فوتبال بهتر است سپاهان قهرمان شود. امیرقلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران است و باید گفت: این بازی، جنگ تمام عیار ۲ مربی بزرگ فوتبال ایران است. برخلاف نظر خیلی‌ها که قلعه‌نویی را یک مربی سنتی می‌دانند، معتقدم او یک مربی مدرن است و قطعا با تفکرات سنتی نمی‌شود در طولانی مدت موفق شد.
پیام لیگ قهرمانان آسیا
جهانگیری در مورد حذف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و نوسانات فنی این تیم در طول این فصل فوتبال گفت: لیگ قهرمانان چند پیام بزرگ برای تمام اهالی فوتبال داشت، برای ما مربیان الهام بخش این بود که مربی شجاع که تا آخرین لحظه به بازیکنان و کار خود ایمان داشته باشد، پا پس نمی‌کشد و از آن طرف مربی محتاط محکوم به حذف است، حتی با اندوخته مطمئن.
انتخاب هوشمندانه ویلموتس
وی درباره انتخاب "مارک ویلموتس" به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران افزود: انتخاب ویلموتس، انتخابی هوشمندانه بود، زیرا این مربی در فوتبال هدفمند و سرعتی بلژیک رشد کرده است و شاید تنها ایراد تیم ما در زمان کی‌روش، نداشتن سرعت بود. به نظرم با آمدن ویلموتس شاهد ادامه موفقیت‌های تیم ایران خواهیم بود، اما قطعا این مربی نیاز به زمان دارد.
فوتبال بالاتر از نفت
مربی و استعدادیاب فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران سرشار از سرمایه و استعداد است، صنعت فوتبال ایران در دنیا حتی می‌تواند از نفت ایران هم گرانبهاتر شود. روی کوهی از سرمایه، زندگی می‌کنیم و امیدوارم روزی برسد که بتوانیم از این سرمایه‌ها، بهترین استفاده را ببریم. فوتبال ایران می‌تواند با استعداد‌هایی که دارد، آینده‌ای بسیار درخشان داشته باشد تنها به شرط اینکه باور داشته باشیم و سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشیم.
ایرانی‌ها شناختی از من ندارند
وی با ابراز تاسف از اینکه تا امروز از فوتبال ایران پیشنهادی نداشته است، افزود: چون مسئولان تیم‌ها شناختی از من ندارند، اما باشگاه رم ایتالیا بعد از بررسی عملکردم و استعدادیابی که تا امروز انجام داده ام، هر سال به مدت ۲ ماه از من دعوت می‌کنند تا در پروژه شناسایی استعداد‌های اروپایی، به این باشگاه کمک کنم.
جهانگیری با بیان اینکه تمایل دارد در فوتبال ایران فعالیت کند، گفت: برخلاف عرف بین الملل شخصا به مربیان پایه تیم ملی پیغام دادم که حاضرم به صورت رایگان در بخش پرورش استعداد‌ها به آن‌ها کمک کنم، اما متاسفانه هیچ وقت جوابی نگرفتم.
برابری فوتبال ایران و برزیل
وی ادامه داد: افتخار کمک به فوتبال کشورم را حتی با حضور مستمر در سطح اول فوتبال اروپا و باشگاه رم عوض نمی‌کنم زیرا، فوتبال ایران از نظر استعداد، با فوتبال برزیل برابری می‌کند، اما متاسفانه چرخه استعدادیابی، پرورش و شکوفایی بازیکنان ایران کامل نیست، هرچند در سال‌های اخیر این چرخه بهتر از قبل شده است.
مربی فوتبال ایران در مورد ارتباطش با بازیکنان شاغل در آمریکا گفت: در آمریکا چند ایرانی موفق در عرصه مربیگری داریم که با چند نفر از آن‌ها ارتباط دارم. همچنین با بیت آشور و عرفان اردستانی بازیکن اوسی اس سی هم دوست هستم.
وی افزود: امیدوارم امسال همه تیم‌های ملی ایران، در مسابقات پیش‌رو موفق ظاهر شده و خصوصا تیم امید با رسیدن به المپیک، طلسم چند ساله را شکسته و افتخار بزرگ دیگری را برای فوتبال ایران رقم بزند.
جهانگیری مربی تیم فوتبال پاته‌دورس آمریکا است، سابقه دروازه‌بانی در تیم‌های اوسی بلوز، سن دیگو و ... را هم در کارنامه دارد. گلر سوم و کریستین رامیرز مهاجم جوان تیم ملی آمریکا هم از کشف‌های این مربی به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)