قطره بلفارول، دارویی موثر در تقویت ابرو و مژه


قطره بلفارول (Blepharol) از داروهای گیاهی است که به منظور تقویت رشد موهای سر، ابرو، مژه و ریش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطره به عنوان یک داروی ضد شوره و ضد التهاب پلک‌ها نیز مصرف می‌شود.

قطره بلفارول، دارویی موثر در تقویت ابرو و مژه


ستاره |
سرویس سلامت - یکی از فاکتورهای اصلی زیبایی که در آرایش صورت نیز نقش برجسته‌ای دارد، مژه‌های بلند و پرپشت است. روش‌های مختلفی برای تقویت مژه و ابرو وجود دارد. برخی از این روش‌ها بسیار آسان هستند که در انتهای همین مقاله به ذکر آن‌ها پرداخته‌ایم. شرکت‌های داروسازی هم به اهمیت این فاکتور زیبایی پی برده و محصولاتی تولید کرده‌اند که در رسیدن به زیبایی بیشتر به شما کمک می‌کنند. یکی از این محصولات قطره بلفارول است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از مطلب قطره بلفارول مد نظر شماست، با انتخاب عناوین که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید:

قطره بلفارول چیست؟ نحوه مصرف و نکات حائز اهمیت روش‌های خانگی برای تقویت مژه و ابرو

قطره بلفارول

بلفارول (Blepharol) از داروهای گیاهی است که رشد ابرو و مژه تقویت می‌کند و به عنوان یک داروی ضد شوره و التهاب پلک‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلفارول به شکل قطره در ظروف ۱۵ میلی‌لیتری عرضه می‌شود.

این دارو حاوی روغن رزماری (پرپشت‌کننده‌ مو) و روغن سبوس برنج (حاوی ویتامین و افزایش‌دهنده‌ رشد مو) بوده و علاوه بر اثر ضد التهابی، دارای اثرات درمانی و ضدعفونی‌کنندگی نیز، هست. به همین دلیل این قطره می‌تواند ریزش موی سر و ریش را که اغلب به دلیل حساسیت‌های پوستی و یا آلودگی‌های قارچی است، درمان کند.

گاهش اوقات بر اثر شوینده‌های مختلف، چربی مفید موها از بین رفته و موها خشک و شکننده می‌شوند. بلفارول حاوی چربی‌های سبک و سریع‌الجذب است که فورا جذب پوست شده و عملا جایگزین چربی‌های از دست رفته می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود بلفارول بتواند حساسیت و خارش را نیز برطرف کند.

در نهایت می‌توان گفت مصرف بلفارول علاوه بر درمان بیماری‌های پوست و مو، سبب شادابی و طراوت آنها نیز، می‌شود. البته لازم به ذکر است که اگر قصد دارید از بلفارول برای افزایش رشد مژه‌ها و پرپشت شدن آن‌ها استفاده کنید، باید بدانید رشد مژه‌ها به سرعت رشد موهای سر نیست و نباید انتظار نتیجه سریع از مصرف این دارو را داشت. در هر صورت، استفاده طولانی مدت از این دارو می‌تواند تا حد معقولی، اثربخش باشد.

قطره بلفارول، دارویی موثر در تقویت ابرو و مژه


نحوه مصرف داروی گیاهی بلفارول

به منظور استفاده از این قطره، پس از استحمام و تمیز کردن موها، مقدار مناسب از قطره بلفارول را کف دست ریخته، دست‌ها را به هم مالیده و موها را در حالیکه مرطوب هستن کاملا ماساژ داده و سپس برس بکشید. نحوه استفاده از بلفارول برای ابروها و مژه‌ها هم به همین ترتیب است.

نکات قابل توجه در استفاده از قطره

از آنجایی‌که بلفارول باعث سوزش چشم می‌شود، از تماس آن با چشم خودداری کنید. در صورتیکه مقداری از این دارو ناخواسته وارد چشم شد، چند ثانیه چشم‌ها را باز نگه دارید تا اثر دارو خود به خود از بین برود. خارش و جوش‌های ریز در محل مصرف از نشانه‌های حساسیت به دارو است. برای پیشگیری از بروز چنین حالتی، ابتدا به منظور تست حساسیت‌زایی مقدار کمی از بلفارول را روی پوست بازور مالیده و پس از دو ساعت در صورت عدم بروز حساسیت، استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر، توصیه می‌شود به طور منظم و طولانی مدت از این قطره، استفاده شود. بعد از استفاده از قطره بلفارول بهتر است چند ساعت صبر کرده و سپس موها یا مژه و ابرو را شستشو دهید. توصیه می‌شود پس از استفاده از این قطره در معرض تابش مستقیم آفتاب، قرار نگیرید. این فرآورده حاوی سرب، فلزات سنگین یا سایر مواد مضر نیست. چنانچه با مصرف این قطره، دچار عوارض ناخواسته‌ای نظیر ریزش مو در ناحیه مورد استفاده شدید، مصرف آن را قطع کرده و به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

قطره بلفارول، دارویی موثر در تقویت ابرو و مژه


روش‌های خانگی برای تقویت مژه و ابرو

برای تقویت مژه و ابرو، روش‌های خانگی و آسانی نیز وجود دارد. به این منظور می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی مانند سرم تقویت مژه خانگی، روغن نارگیل، چای سبز، روغن زیتون و... مژه‌ها را تقویت کنید. در لینک‌های زیر با این روش‌های خانگی که دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است، آشنا می‌شوید.

بیشتر بدانید:

بهترین روش برای تقویت مژه چیست؟

روش‌های خانگی تقویت مژه و افزایش رشد مژه

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم در صورتی‌که تجربه مصرف این داروی تقویت مو را داشته‌اید، دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما و دیگر مخاطبان مجله "ستاره" به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز