بررسی فیلم‌های هالیوودی متضاد با مهدویت


بررسی فیلم‌های هالیوودی متضاد با مهدویت

تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله در سلسله جلسات تحلیلی در سطح دانشگاه، فیلم های هالیوودی «شارانا» و «دکتر استرنج» که متضاد با مهدویت تولید شده اند در دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « امیر محمد رضایی زارعی » در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان به موضوع مهدویت و نشانه های آخر الزمان در سینمای هالیوود به همراه تحلیل فیلم دکتر استرنج پرداخت.

وی با اشاره به محوریت سخنرانی، افزود: درخت حیات و زندگی، توصیف ایده ای عرفانی در عرفان یهودی کابالاست که به نام 10سفیروت نیز شناخته می شود.

سخنران تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله اظهار کرد: براساس دیدگاه کابالیست ها درخت زندگی ذات الهی، روح انسان و راه معراج عرفانی انسان را نشان می دهد.

زارعی ادامه داد: کابالیست ها اعتقاد دارند که سمبل درخت زندگی درواقع نقشه آفرینش است و در دید گاه کابالای یهودی دو درخت موجود در باغ بهشت، درخت زندگی و درخت دانش خیر و شر دو نمایش مختلف سفیروتها هستند.

بررسی فیلم‌های هالیوودی متضاد با مهدویت

وی ادامه داد: تعریف کابالا بر اساس پیروان مختلف متفاوت است با اینکه این مکتب از یهودیت نشات گرفته، اما پیروان مسیحی، نوعصری و پیروان علوم خفیه، آن را روش عرفانی برای فهم رابطه بین عین سوف که غیر قابل تغییر، همیشگی و پیچیده است و جهان مادی فانی و محدود است.

زارعی با اشاره به بروز مکتب های متعدد معنوی طی دهه های اخیر در شرق و غرب جهان، عنوان کرد: اکثر آنان از علوم غریبه در آموزه های خود استفاده می کنند.

وی افزود: این جریان ها مدعی هستند که با ارائه تکنیک ها و نسخه هایی عملی و کاربردی، انسان معاصر را از امراضی که دامنگیرش شده، نجات داده که در انتها خود را منجی و نجات دهنده نیز می‌نامند.

سخنران تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله همچنین به تحلیل فیلم های هالیوودی «شارانا» و «دکتر استرنج» پرداخت و هدف از ارائه این موضوع را اثبات اعتقاد همگانی انسان ها به منجی بیان کرد.

وی در آخر به تحلیل فیلم دکتر استرنج پرداخت و گفت: فیلم آخر الزمانی دکتر استرنج که فیلمی ابر آگاهی و اکشن آمریکایی است که در سکانس به سکانس فیلم از علوم غریبه و شگرد های جادو گری استفاده شده است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش