شاهد انقلابی جدید در حوزه فناوری ارتباطات هستیم


شاهد انقلابی جدید در حوزه فناوری ارتباطات هستیم

آیت‌الله حمید شهریاری با اشاره به گسترش فضای مجازی در میان افراد و قابلیت‌های آن، گفت: ما امروز از انقلاب اطلاعات و ارتباطات عبور کرده‌ و وارد فضای مجازی و «بلاک‌چین» شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان: مراسم رونمایی از «پایگاه جامع قرآنی نور» با حضور آیت الله «حمید شهریاری»، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و حجت الاسلام «عزت الله مرتضایی»، مدیر گروه قرآن و حدیث معاونت پژوهشی این مرکز سه شنبه شب، 31 اردیبهشت ماه در بخش حوزوی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

آیت الله «حمید شهریاری» در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از راه اندازی پایگاه جامع قرآنی نور، به فناوری های نوین دنیای امروز اشاره و اظهار کرد: ما شاهد انقلاب جدید در حوزه فناوری ارتباطات هستیم، بعد از انقلاب ارتباطات، انقلاب بلاک چین در حال وقوع است که جامعه مدنی و حاکمیتی ما را به لرزه در آورده است.

معاون قوه قضاییه اظهار کرد: ما امروز از انقلاب اطلاعات و ارتباطات عبور کرده ایم و وارد فضای مجازی و «بلاک چین» شده ایم که بنده اسم خودساخته ای با عنوان «زنجیره همتایان» روی آن گذاشته ام.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور خاطرنشان کرد: اکنون اتفاقی که با بلاکچین می افتد این است که با نفوذ در همه شئون جامعه و حذف واسطه ها، اعم از نهادهای حاکمیتی یا اجتماعی و مردم نهاد، ساختارهای سازمانی و تشکیلاتی به سوی حذف شدن می روند و تعاملات تک به تک میان مردم شکل می گیرد، مثلا با هویت بخشی به پول مجازی نهادهای مالی مانند بانک مرکزی به سوی حذف شدن می روند، افراد با پول مجازی «رمز ارز» تولید می کنند.

گفتنی است، «پایگاه جامع قرآنی نور» پاسخگوی همه نیازهای یک قرآن‌پژوه در هر سطحی که باشد است، از ۲۳ دوره قرائت قرآن توسط قاریان تا ۲۶۰ عنوان تفسیر در ۵۸۸ جلد و ۱۰۸ عنوان ترجمه قرآن به ۲۷ زبان در این پایگاه ارائه شده است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان