سیستم عامل هواوی هنوز آماده نیست


سیستم عامل هواوی هنوز آماده نیست

تهران- ایرنا- این‌طور که به نظر می‌رسد هواوی هنوز آماده عرضه سیستم‌عامل خود نیست و فعلا هیچ‌کدام از گوشی‌های تلفن جدید این شرکت نیز قرار نیست روی سیستم‌عاملی غیر از اندروید عرضه شوند.

در پی وضع قوانینی محدود کننده علیه هواوی در آمریکا، گوگل اوایل این هفته در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت چینی، دسترسی گوش‌های تلفن همراه ساخت هواوی به آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید را محدود کرد. بااین‌حال روز سه‌شنبه گذشته وزارت بازرگانی آمریکا با صدور مجوزی سه‌ماهه موقتاً دامنه محدودیت‌های وضع‌شده علیه هواوی را کاهش داد. به‌این‌ترتیب هواوی تا سه ماه آینده همچنان دسترسی‌های خود به سرویس‌ها و امکانات شرکت‌های آمریکایی را حفظ خواهد کرد. بااین‌همه، زمانی که نخستین اخبار از محدود شدن بروز رسانی اندروید بر روی دستگاه‌های هواوی منتشر شد این شرکت گفت که از پیش درحال‌توسعه سیستم‌عاملی جایگزین بوده است اما هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار آن اعلام نکرد.
درواقع به نظر می‌رسد که هواوی برخلاف اخبار اولیه هیچ برنامه فوری برای انتشار سیستم‌عامل اختصاصی خود در آینده نزدیک ندارد. بر اساس اطلاعات منتشره سیستم‌عامل هواوی در حقیقت برنامه احتیاطی است که تنها در صورت محدود شدن کامل دسترسی به سیستم‌عامل اندروید برای این شرکت مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
گفتنی است هواوی کار کردن روی سیستم‌عامل اختصاصی خود را کمی بیش از 5 سال پیش شروع کرد اما اولین اخبار آن نخستین بار سال پیش توسط وب‌سایت TechRepublic منتشر شد. از آن زمان تا به امروز اخبار زیادی در مورد پیشرفت این پروژه منتشرنشده بود تا اینکه حالا در پی حوادث اخیر موضوع دوباره بر سر زبانها افتاده است.
این‌طور که برخی وب‌سایت‌های چینی گزارش داده‌اند، هواوی احتمالاً تا اواخر امسال نسخه اولیه‌ای از این سیستم‌عامل را که توانایی اجرای برنامه‌های اندرویدی را هم خواهد داشت، منتشر می‌کند. بااین‌همه این سیستم‌عامل هنوز در مراحل توسعه خود به سر می‌برد و حتی در صورت انتشار نیز توسعه امکانات و برطرف سازی نقایص آن زمان زیادی خواهد برد.
علمی **9224**1485

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است