معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو


معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو

شامپو تثبیت کننده رنگ مو باعث حفاظت بیشتر از موهای رنگ شده می‌گردد. شامپو تثبیت کننده رنگ سینره (Cinere)، پرژک (Parjak) و سریتا (Cerita) برخی از انواع برندهای ایرانی محافظ رنگ مو هستند.

معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو


ستاره |
سرویس آرایش و زیبایی - مو یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی محسوب می‌شود و مراقبت از آن اهمیت بسیاری دارد. در این میان، موهای رنگ شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند چرا که نسبت به موهای معمولی، به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، حساس‌تر و شکننده‌تر می‌شوند. اولین قدم در مراقبت از موهای رنگ شده، شستشوی صحیح آن است. به این منظور بهتر است از شامپوهایی استفاده شود که مخصوص موهای رنگ شده هستند. در ادامه به معرفی بهترین انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو می‌پردازیم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:

معرفی بهترین شامپو برای تثبیت موی رنگ شده آشنایی با راهکارهای آسان تثبیت رنگ مو

معرفی بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ مو

موها از سه لایه تشکیل شده‌اند، در موهای سالم چربی‌های طبیعی در لایه بیرونی به حفاظت از لایه‌های درونی کمک می‌کنند. این چربی‌ها باعث می‌شوند مو درخشان و نرم به نظر برسد. رنگ کردن موها به علت ترکیبات شیمیایی و قلیایی رنگ به لایه محافظ کوتیکول مو آسیب می‌رساند، در نتیجه باعث خشک شدن و سختی بیشتر در شانه کردن موها می‌شوند. حمام روزانه و زیاد، یکی از عوامل موثر در کاهش رطوبت پوست سر و در نهایت خشکی موست که علاوه بر این، به موهایی که اخیرا رنگ شده‌اند هم صدمه می‌زند و رنگ آن‌ها را تغییر می‌دهد. در چنین شرایطی بهتر است دفعات شستشو را کاهش داده و ترجیحا از یک شامپوی مناسب برای موهای رنگ شده، استفاده کرد.

معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو

به طور کلی شامپوها و پاک‌کننده‌ها حاوی ترکیباتی هستند که اسامی آن‌ها روی بسته‌بندی شامپو درج شده است. شوینده‌هایی مثل سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات، شوینده‌های قوی هستند که قدرت شویندگی بالایی داشته و کف زیادی تولید می‌کنند. واضح است که چنین شوینده‌هایی برای موهایی که به تازگی رنگ شده‌اند، مناسب نیستند. به این منظور باید شامپو‌هایی را انتخاب کنید که به طور خاص برای مو‌های رنگ شده طراحی شده‌اند تا از تغییر رنگ، جلوگیری شود. به برچسب محصول نگاه کنید، شامپو‌ها باید فاقد سولفات و حاوی سیلیکون باشند تا بتواند به کوتیکول مو برای حفظ رنگ، کمک کند.

علاوه بر ترکیباتی که در ساخت شامپوها به کار برده می‌شوند، وجود عصاره‌های گیاهی در این شوینده‌ها نیز می‌تواند به بهبود وضعیت و تقویت موها کمک کند، به طور مثال اگر موهای شما پس از رنگ شدن، خشک‌تر شده است، ترجیحا شامپویی را استفاده کنید که در آن عصاره آووکادو (دارای ویتامین‌های A، E و D طبیعی)، بکار رفته باشد. البته توجه داشته باشید که در انتخاب شامپوی مناسب، گران بودن یک شامپو دلیل برتری آن نسبت به دیگر شامپوها نیست. بسیاری از برندها به دلیل معروفیت از نرخ واقعی گران‌تر هستند و می‌توان محصولی با همان کیفیت اما ارزان‌تر را خریداری کرد.

۱. شامپو سینره (Cinere)

معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو


شامپو سینره (Cinere) حاوی عصاره انار مخصوص موهای رنگ شده است که در ترکیبات آن از مواد طبیعی جهت ترمیم مو و حفظ رنگ مو استفاده می‌شود تا مو خوش حالت و درخشان باشد و نیاز به رنگ کردن مجدد موها کمتر شود. عصاره انار موجود در این شامپو جهت ثبات بخشیدن به رنگ مو و ترمیم ساقه مو، استفاده شده است. این محصول یک شوینده ملایم برای موها محسوب می‌شود که pH مو را به ۵ تا ۵/۵ می‌رساند و باقیمانده قلیایی رنگ را از روی مو، حذف می‌کند. استفاده از شامپو انار سینره علاوه بر تثبیت رنگ مو، به افزایش درخشندگی، شادابی و لطافت موهای رنگ شده نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از این شامپو پس از خیس کردن موها مقداری از آن را به مدت سه الی پنج دقیقه روی موها ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

۲. شامپو مارال (maral)

معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو


شامپو تثبیت کننده رنگ مو مارال (maral) حاوی عصاره انار است که استفاده از آن باعث می‌شود رنگ مورد علاقه خود را تا مدت زمان طولانی‌تری روی موها داشته باشید. مصرف این شامپو درخشش، لطافت و زیبایی موها را حفظ کرده و از کدر شدن مو، جلوگیری می‌کند. شامپو تثبیت کننده رنگ موی مارال حاوی کراتین نیز است، این ماده به ترمیم و بازسازی موها کمک می‌کند. این شامپو با PH کنترل شده جهت بسته شدن کوتیکول‌های مو به منظور افزایش پایداری رنگ مو تولید شده است، همچنین این شامپو پروویتامین B5 نیز دارد که برای آبرسانی به تارهای مو و افزایش درخشندگی مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای استفاده، ابتدا موهای خیس را به مقدار کافی از شامپو مخصوص موهای رنگ شده مارال آغشته کنید، سپس موها و پوست سر را به مدت سه الی پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید و در نهایت موها را به خوبی آب بکشید. این کار را می‌توانید با توجه به جنس موها تا دو بار نیز، تکرار کنید.

۳. شامپو سریتا (Cerita)

معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو


این شامپو یکی دیگر از محصولات ایرانی و حاوی عصاره‌های گیاهی است که برای محافظت هر چه بیشتر موهای رنگ شده، استفاده می‌شود. شامپو سریتا به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان، از مو در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی محافظت و به لطافت و درخشندگی تارهای مو، کمک می‌کند. این شامپو باعث ترمیم و تقویت ساقه مو می‌شود. همچنین به دلیل داشتن ویتامین‌های مورد نیاز مو، از خشکی و شکنندگی ساقه‌های مو، جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از این محصول، مقدار کافی از آن را روی موهای خیس بریزید و به آرامی ماساژ دهید، بعد از چند دقیقه کاملا آبکشی نمایید.

۴. شامپو پرژک (Parjak)

معرفی انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو


شامپو انار پرژک (Parjak) حاوی روغن هسته انار است که به علت دارا بودن درصد بالایی از پلی‌فنول‌ها و تانین‌ها، که آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی هستند، باعث تثبیت رنگ مو می‌شود. علاوه بر این، انار حاوی ویتامین C است که فواید فراوانی برای پوست سر دارد و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان و ضد فساد عمل می‌کند. عناصر دیگری همچون آنتوسیانین، تیانین و پانیسیک‌اسید موجود در این شامپو نیز از پیری پوست سر و آسیب مو که حاصل تابش اشعه UV است؛ پیشگیری می‌کند و با تحریک سلول‌های پوستی، باعث بازسازی سلول‌های پوست سر می‌شود.

طرز استفاده از این محصول نیز همانند دیگر شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو است.

آشنایی با راهکارهای آسان تثبیت رنگ مو

همانطور که گفتیم موهای رنگ شده به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند که اولا شاداب و براق به نظر برسند و ثانیا به مدت طولانی به همان صورت اولیه باقی مانده و دچار تغییر رنگ نشوند. می‌توانید با مطالعه لینک‌ زیر، با راهکارهای آسان برای نگهداری از موهای رنگ شده، آشنا شوید.

بیشتر بدانید: نکات طلایی برای تثبیت رنگ مو

عرضه انواع شامپو تثبیت کننده رنگ مو از برندهای مختلف، باعث شده است تا به منظور انتخاب یک شوینده مناسب برای مو با چالش مواجه شویم. از نظر شما بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ برای مصرف روزانه کدام است؟ خواهشمندیم درصورتی‌که تجربه مصرف شامپوی مناسبی را برای موهای خود داشته‌اید، دیدگاه‌تان را در بخش ارسال نظر با ما و دیگر مخاطبان مجله "ستاره" به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور