طرز تهیه کیک سوپر چاکلت مخصوص عاشقان شکلات


طرز تهیه کیک سوپر چاکلت مخصوص عاشقان شکلات کیک سوپر چاکلت : اگر از طرفداران پر و پا قرص شکلات و کیک های کافی شاپی با عطر و طعم بی نظیر شکلات هستید این کیک خوشمزه را به هیچ وجه از دست ندهید.   کیک سوپر چاکلت ؛ مرحله (١) تخم مرغ ٤عدد شکر یک […] نوشته طرز تهیه کیک سوپر چاکلت مخصوص عاشقان شکلات اولین بار در مجله اینترنتی حرف تازه. پدیدار شد.

طرز تهیه کیک سوپر چاکلت مخصوص عاشقان شکلات

کیک سوپر چاکلت : اگر از طرفداران پر و پا قرص شکلات و کیک های کافی شاپی با عطر و طعم بی نظیر شکلات هستید این کیک خوشمزه را به هیچ وجه از دست ندهید.

طرز تهیه کیک سوپر چاکلت مخصوص عاشقان شکلات

کیک سوپر چاکلت ؛ مرحله (١)

تخم مرغ ٤عدد

شکر یک پیمانه

روغن مایع یک پیمانه

شیر یک پیمانه

پودر کاکائو ۴ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

جوش شیرین یک قاشق چایخوری

آرد ۲ پیمانه

وانیل کمی

تخم مرغ ها را با شکر بزنید تا کرمی شود، روغن مایع را اضافه کرده دوباره بزنید، شیر را اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن،مواد خشک را تماما (با هم مخلوط و الک کنید) به مایع اضافه کنید و آرام هم بزنید یا فولد کنید در قالب چرب شده و آرد پاشی شده بریزید یا در سینی که کاغذ روغنی انداختید برای ۳۰ تا۴۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه بپزید. دمای فرها متفاوته و باید چک کنید.

گاناش؛ مرحله (٢)

روی کیک رو هم با گاناش روکش کنید.
صدگرم خامه رو روی بخار اب میزارید و بعد که داغ شد ۱۵۰گرم شکلات تخته ای که قبلا خورد کردید رو اضافه کنید و دو سه دقیقه بزارید بمونه و بعد از حرارت بردارید و حسابی بزنید تا کاملا ذوب شده و روی کیک که از فر در اوردید بریزید هرچی بیشتر خوشمزه تر این سس شکلاتی برای روی کیک خیلی خوشمزه است.
اگه خواستید کیک روکش شکلات قالبی هم باشه من این دو مرحله رو که درست کردم گذاشتم خنک شه.

مرحله (٣)

مقداری شکلات تخته ای بن ماری کردم و قالبمو طی چند مرحله شکلات زدم که قالب کاملا شکلاتی بشه و لایه تقریبا ضخیمی از شکلات روش باشه که نشکنه و در یخچال گذاشته که سفت شود تا ٣تا٤مرحله شکلات بزنید وقتی خودشو گرفت از گاناش در قالب بریزید و یک لایه از کیکی که پختید روش بزارید و حالا دوباره از شکلاتی که بن ماری کردید روی کیک بریزید که کیک رو کاملا بپوشونه و بزارید ٤تا٥ساعت در یخچال بمونه که خوب شکلات سفت بشه و بعد به ارومی از قالب جدا کنید و روشو شکلات تخته ای رنده کنید یا من با پوست کن سبزیجات زدم درشت تر شد.
حالا یه کیک فول شکلاتی و خوشمزه دارید. نوش جان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس