رنو مگان RS تروفی، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ‌رینگ


رنو مگان RS تروفی، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ‌رینگ

در آوریل سال 2017 هوندا سیویک تایپ R با ثبت زمان 7 دقیقه و 43 ثانیه در نوربرگ‌رینگ و غلبه بر فولکس‌واگن گلف کلاب‌اسپرت S، رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی این پیست را از آن خود کرد؛ اما رکورد هوندا در جهنم سبز دقیقاً دو سال پابرجا ماند زیرا حالا مشخص شده که رنو مگان... The post رنو مگان RS تروفی، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در...

در آوریل سال 2017 هوندا سیویک تایپ R با ثبت زمان 7 دقیقه و 43 ثانیه در نوربرگ‌رینگ و غلبه بر فولکس‌واگن گلف کلاب‌اسپرت S، رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی این پیست را از آن خود کرد؛ اما رکورد هوندا در جهنم سبز دقیقاً دو سال پابرجا ماند زیرا حالا مشخص شده که رنو مگان RS تروفی R با رانندگی «لاورنت هورگان» یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در 7 دقیقه و 40 ثانیه طی کرده و با شکستن رکورد سیویک تایپ R، رسماً سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهنم سبز لقب گرفته است.

رنو مگان RS تروفی، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ‌رینگ

ماه گذشته بود که پروتوتایپ مگان RS تروفی R در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ دیده شد و حالا معلوم شده این هاچ‌بک اسپرت فرانسوی برای ثبت رکورد جدیدی برای خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو به جهنم سبز رفته بوده است؛ بنابراین هرچند این رکورد حالا توسط رنو اعلام شده اما در ماه آوریل صورت گرفته یعنی دقیقاً دو سال بعد از ثبت رکورد هوندا سیویک تایپ R. نکتهٔ جالب اینکه آقای هورگان در سال 2014 نیز با نسل قبلی مگان RS تروفی R زمان 7 دقیقه و 54 ثانیه را در نوبرگ‌رینگ ثبت کرده بود. مگان RS تروفی R در تاریخ 24 می یعنی جمعهٔ آینده در گرند پری فرمول یک موناکو هم حضور پیدا خواهد کرد و رانندگان تیم فرمول یک رنو یعنی دنیل ریکیاردو و نیکو هالکنبرگ با آن به رانندگی خواهند پرداخت.

رنو مگان RS تروفی، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ‌رینگ

تروفی R مثل نسخهٔ معمولی تروفی از همان پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر 300 اسب بخاری استفاده می‌کند اما 130 کیلوگرم وزن کمتری داشته و آئرودینامیک آن‌هم بهبود یافته است. علاوه بر این، مهندسان رنو روی شاسی خودرو هم کار کرده‌اند تا تروفی R در پیست‌ها از نسخهٔ معمولی سریع‌تر باشد. مگان RS تروفی R به‌عنوان نسخه‌ای تولید محدود تا پیش از پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و تنها چند صد دستگاه از آن توسط عموم مردم قابل خریداری خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته