٣٣هزارتن شکر کوبایی وارد بندرامام شد


احمدی از واردات ٣٣ هزار تن شکر و همچنین ٢٧ هزار تن روغن خوراکی در بندر امام خبر داد.

٣٣هزارتن شکر کوبایی وارد بندرامام شد

ایران اکونومیست- علی اکبر احمدی، رئیس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه کشتی ۳۳ هزار تنی کوبایی واردات شکر خام از کوبا وارد بندر امام خمینی شده است، گفت: این کشتی در حال تخلیه شکر خام بر روی کامیون‌های ۲۵ تنی برای ارسال به کارخانه‌های تصفیه شکر در استان‌های اصفهان همدان خراسان رضوی، خراسان شمالی و مرکزی هستند.

رئیس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: روز گذشته نیز کشتی ۳۳ هزار تنی از هند وارد بندر امام خمینی(ره) و تخلیه شد.

احمدی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا کنون ۱۶۸ هزار تن شکر خام وارد بندر امام خمینی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر امام خمینی تخلیه و وارد کشور شده است، گفت: همچنین کشتی چینی حامل روغن خوراکی نیز در حال تخلیه ۲۷ هزار تن روغن خوراکی است.

رئیس امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: ۵۸ هزار تن ذرت از آمریکای جنوبی در حال تخلیه به کامیون‌ها است. یک کشتی ۶۶ هزار تنی دیگر هم در حال تخلیه ذرت و یک کشتی دیگر در حال تخلیه ۵۰ هزار تن کنجاله سویا است.

احمدی افزود: کشتی دایانا نیز در حال بارگیری محموله صادراتی ۵۰ هزار تنی سنگ آهن و کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) از بندر امام خمینی است. میزان صادرات این کالا‌ها از بندر امام سالانه ۲.۵ میلیون تن است.
همچنین امروز در بندر امام کشتی ۶۶ هزار تنی در حال تخلیه ذرت و کشتی ۵۰ هزار تنی در حال تخلیه کنجاله سویا است. برج‌های مکنده غلات در بندر امام هر کدام ۶۰۰ تن بر ساعت تخلیه دارند و جمعا ۱۲ دستگاه برج مکنده غلات در بندر امام فعال است.

صادرات سنگ آهن و کلینکر به عنوان ماده اولیه سیمان نیز از بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود، ضمن آنکه این بندر محلی برای صادرات و واردات و ترانزیت مواد نفتی است. در این بندر همچنین انبار‌های مختلف برای ذخیره کالای اساسی وجود دارد.

بندر امام خمینی (ره) به عنوان بندر هاب تخلیه و بارگیری غلات در کشور امروز یکی از فعال‌ترین بنادر کشور است و حضور کشتی‌های مختلف و پهلوگیری آن‌ها در این بندر بسیار زیاد است.

وسعت بندر امام خمینی (ره) ۱۱ هزار هکتار است و این بندر دارای جرثقیل‌های پیشرفته تخلیه و بارگیری است که زمان توقف کشتی پشت اسکله‌ها را کاهش می‌دهد.

کشتی‌ها برای ورود به بندر امام خمینی (ره) در ۴۰ مایلی بندر که لنگرگاه است متوقف می‌شوند و سپس با بندر ارتباط برقرار می‌کنند و به همراه راهنما در بندر پهلوگیری می‌کنند. در بندر امام خمینی (ره) ۴۰ پست اسکله داریم که همه فعال هستند. صادرات فولاد خوزستان امروز از بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته