فیلم Aladdin 2019 ؛ نسخه جدید بازسازی شده انیمیشن کلاسیک دیزنی


مطلب فیلم Aladdin 2019 ؛ نسخه جدید بازسازی شده انیمیشن کلاسیک دیزنی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ علاالدین 2019 فیلم انیمیشنی است موزیکال و خانوادگی که بازسازی و اجرای جدید نسخه کلاسیک این کارتون (1992) به حساب می‌آید. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر...

علاالدین ۲۰۱۹ فیلم انیمیشنی است موزیکال و خانوادگی که بازسازی و اجرای جدید نسخه کلاسیک این کارتون (۱۹۹۲) به حساب می‌آید. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر زمان اکران،نمرات و بازیگران فیلم Aladdin 2019 به همراه گالری تصاویر.

فرهنگ مشرق زمین به خصوص خاورمیانه فعلی، برای ساکنان مغرب زمین جذابیت بسیاری داشته و داستان‌های مرموز این بخش از زمین دستمایه بسیاری از فیلم‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری شرکت‌های بزرگ فیلمسازی و استودیوهای آمریکایی شده است. انیمیشن و کارتون نیز در این جذابیت سهیم بوده و تعداد زیادی از کارتون‌های موفق و محبوب دیسنی با الهام از داستان‌های شرقی ساخته شده است. یکی از مشهورترین این انیمیشن‌ها که برای بسیاری از کودکان و نوجوانان دهه ۱۳۶۰ به نوعی نوستالژی محسوب می‌گردد، انیمیشن علاالدین بود.

انیمیشن علاالدین ۱۹۹۲ / ۱۳۷۱

این کارتون موفق و جذاب دیسنی (یا دیزنی) که مانند اکثر کارتون‌های دهه ۱۹۹۰ میلادی، سوژه‌ای برای طراحی یک بازی کامپیوتری با گرافیک و رنگ‌آمیزی زیبا در سبک پلتفورمر (Platformer) نیز گردید، بر اساس داستان‌ علاالدین و چراغ جادوی مجموعه هزار و یک شب ساخته شد.

این کارتون مدت زمانی برابر با ۹۰ دقیقه داشت و کارگردانی آن نیز توسط زان کلمنتس (Ron Clements) انجام گردید. این انیمیشن که در رده بهترین انیمیشن‌های تاریخ نیز قرار گرفت، با بودحه‌ای در حدود ۲۸ میلیون دلار (معادل ۴.۲ میلیارد تومان با دلار ۱۵۰ تومانی اوایل دهه ۱۳۷۰ و نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان فعلی) به فروشی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار (۷۵ میلیارد تومان قبلی/ ۷۰۰۰ میلیارد تومان فعلی) دست یافته و در رده پرفروش‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفت.

از حاضران و صداپیشگان این انیمیشن می‌توان به نامی‌های هنرمندان زیر اشاره کرد:

رابین ویلیامز فقید در نقش غول چراغ جادو اسکات وینگر (Scott Weinger) در نقش علاالدین لیندا لارکین (Linda Larkin) در نقش شاهدخت جزمین جوناتان فریمن (Jonathan Freeman) در نقش جعفر

فیلم Aladdin 2019 ؛ بازی کارتون کلاسیک

با پیشرفت تکنولوژی و موفقیت نسبی آثار بازسازی شده، استودیوهای ساخت کارتون نیز پا به این عرضه گذاشتند. سال ۲۰۱۹ نیز یکی از جذاب‌ترین سال‌ها برای طرفداران کارتون بوده و تعداد زیادی از آثار این ژانر راهی سینماها خواهد شد که در نوشته بهترین انیمیشن های ۲۰۱۹ ؛ مروری بر برترین کارتون های سال به معرفی آنها پرداختیم. اما گذشته از قسمت‌های جدید کارتون‌هایی مانند داستان اسباب بازی ۴، مربی اژدها (How to Train Your Dragon)، فروزن (Frozen) و …، چند کارتون قدیمی نیز با تکنیک و بازسازی جدید مانند شیر شاه (Lion King) و دامبو (Dumbo) بر پرده سینما‌ها قرار خواهند گرفت که همگی توانایی قرار گرفتن در جمع بهترین فیلم های ۲۰۱۹ و پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۹ را نیز دارند. یکی از این نسخه‌های بازسازی شده جدید، فیلم Aladdin 2019 است.

فیلم Aladdin 2019 ؛ نسخه جدید بازسازی شده انیمیشن کلاسیک دیزنیفیلم انیمیشن لایو اکشن جدید علاالدین ۲۰۱۹

فیلم علاالدین جدید با تکنیک لایو اکشن (Live Action) یا شبیه سازی حرکت‌های شخصیت‌های کارتونی با استفاده از بازیگران طبیعی ساخته شده و کارگردانی آن توسط کارگردان مطرح انگلیسی، گای ریچی (Guy Ritchie) همسر خواننده بسیار موفق آمریکایی مدونا (Madonna صورت گرفته است. فیلمنامه نیز بر اساس شخصیت‌های هزار و یک شب نسخه کلاسیک و توسط شخص کارگردان به همراه جان آگوست (John August) نوشته شده است.

فیلم انیمیشن علاالدین ۲۰۱۹ که یک فیلم جداب خانوادگی نیز به حساب می‌آید، مدت زمانی برابر با ۱۲۸ دقیقه داشته و بودجه ساخت آن نیز در حدود ۱۸۵ میلیون دلار (معادل ۲۶۰۰ میلیارد تومان فعلی) اعلام شده که البته با توجه به فروش ۵۰۰ میلیون دلاری نسخه سال ۱۹۹۲، به احتمال بسیار زیاد در رده فیلم‌های موفق سال قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۸

هنرپیشگان و صداپیشگان

مانند تمامی کارتون‌های و انیمیشن‌های موفق چند دهه گذشته، تیم دوبلاژ و صداگذاری فیلم Aladdin 2019 نیز مانند تیم بازیگران، متشکل از چهره‌های سرشناس هالیوود و صنعت سینما است. البته بر خلاف نسخه‌ها و انیمیشن‌های چند سال پیش، تیم بازیگری بیشتر بر استفاده از بازیگران با ریشه شرقی تکیه کرده است.

از نکات قابل توجه این فیلم می‌توان به حضور نوید نگهبان، هنرمند ۵۰ ساله مشهدی ایرانی/آمریکایی اشاره کرد:

ویل اسمیت (Will Smith) در نقش غول چراغ جادو منا مسعود در نقش علاالدین نائومی اسکات در نقش شاهدخت جزمین نوید نگهبان در نقش سلطان مروان کنزاری در نقش جعفر نسیم پدراد در نقش دالیا بیلی مگنوسن (Billy Magnussen) در نقش شاهزاده آندرس تالیا بلیر (Taliyah Blair) در نقش لیان آبری لین (Aubrey Lin) در نقش اومی امیر بوتروس در نقش جمال نومان آکار در نقش حکیم آلن تودیک (Alan Tudyk) در نقش لاگو

خلاصه داستان

علاالدین (با بازی منا مسعود) پسر بازیگوش و خلافکار ولی خوش قلب بوده که عاشق شاهدخت شهر آگرابا، جزمین (با بازی نائومی اسکات) دختر سلطان (با بازی نوید نگهبان) است. برای رسیدن به این عشق، جعفر (با بازی مروان کنزازی) وزیر بدذات سلطان، علاالدین را مجبور به یافتن چراغ جادویی می‌کند که غولی مهربان (با بازی ویل اسمیت) در آن به دام افتاده…

زمان اکران

بر اساس اطلاعات منتشر شده زمان اکران فیلم Aladdin 2019 در روز ۲۴ ماه می (مصادف با ۳ خرداد ۱۳۹۸) اعلام شده است.

فیلم علاالدین ۲۰۱۹ در یک نگاه

نام لاتین Aladdin
نام فارسی علاءالدین
سال ساخت ۲۰۱۹
شرکت سازنده Walt Disney Pictures
بودجه ساخت ۱۸۳ میلیون دلار (برآورد شده)
میزان فروش
نمره IMDB ۶.۶
نمره Metacritic ۵۴
مدت زمان ۱۲۸ دقیقه
ژانر انیمیشن/لایو اکشن ترکیبی خانوادگی
کارگردان گای ریچی
تاریخ اکران ۲۴ می ۲۰۱۹ / ۳ خرداد ۱۳۹۸

گالری تصاویر انیمیشن لایو اکشن Aladdin

منبع: IMDB

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی