طرز تهیه حلوا با آرد سمولینا و بستنی+دسر مجلسی با حلوای سمولینا


طرز تهیه حلوا با آرد سمولینا و بستنی+دسر مجلسی با حلوای سمولینا پخت حلوا با آرد سمولینا,حلوای سمولینا با بستنی,طرز تهیه حلوا سمولینا و بستنی مواد لازم برای تهیه حلوای سمولینا با بستنی 1 لیوان شیر 1 لیوان آب 1 لیوان شکر 1 لیوان آرد سمولینا (ایرمیک) 50 گرم کره 1 قاشق غذاخوری روغن مایع بستنی وانیلی به میزان دلخواه مغز فندق، پودر پسته یا گردو برای...

طرز تهیه حلوا با آرد سمولینا و بستنی+دسر مجلسی با حلوای سمولینا

طرز تهیه حلوا با آرد سمولینا و بستنی+دسر مجلسی با حلوای سمولیناپخت حلوا با آرد سمولینا,حلوای سمولینا با بستنی,طرز تهیه حلوا سمولینا و بستنی

مواد لازم برای تهیه حلوای سمولینا با بستنی

1 لیوان شیر 1 لیوان آب 1 لیوان شکر 1 لیوان آرد سمولینا (ایرمیک) 50 گرم کره 1 قاشق غذاخوری روغن مایع بستنی وانیلی به میزان دلخواه مغز فندق، پودر پسته یا گردو برای تزیین به اندازه دلخواه

طرز تهیه حلوای سمولینا با بستنی

1- ابتدا شربت حلوا را حاضر می کنیم، برای این کار آب، شیر و شکر را داخل قابلمه ریخته و تا حل شدن کامل شکر آن را با حرارت ملایم می جوشانیم. بعد از این که شکر حل شد زیر اجاق را خاموش کرده و قابلمه را کنار می گذاریم.

2- درون یک ماهی تابه کره و روغن را می ریزیم و روی شعله با حرارت کم قرار میدهیم، بعد از آب شدن کره، آرد سمولینا را اضافه می کنیم و هم می زنیم و تا کمی رنگ صورتی به خود بگیرد آن را تفت می دهیم.

3- بعد از تفت دادن آرد، شربت را به حلوا اضافه کرده و زیر شعله را خاموش می کنیم و درب آن را می گذاریم و 2 الی 3 دقیقه صبر می کنیم.

4- درب تابه را برمیداریم و زیر شعله را با حرارت خیلی کم روشن می کنیم و حلوا را تا زمانی که کمی رنگ تیره به خود بگیرد تفت می دهیم.

5- بعد از تیره شدن حلوا زیر ماهی تابه را خاموش کنید و درب آن را بگذاربد اجازه بدهید 10 دقیقه استراحت کند.

6- داخل کاسه ای نایلون استریچ می کشیم و با قاشق حلوا را به کف و دیواره های کاسه می کشیم بعد با قاشق دیگری بستنی را در وسط کاسه قرار می دهیم و دوباره روی آن را با حلوا می پوشانیم تا کاملا دور بستنی پوشانده شود.

7- نایلون را از قسمت بالا جمع کرده و فشار میدهیم تا مواد شکل کاسه را به خود بگیرد. بعد نایلون را از کاسه دربیاورید و داخل ظرف سرو قرار بدهید و نایلون را به آرامی از حلوا جدا کرده و با پودر پسته یا فندق و یا گردو تزئین کنید.

نوش جان

سمولینا چیست و چگونه تولید می شود؟

ماده اولیه اصلی تولید ماکارونی سمولینا می باشد، سمولینا دارای رنگدانه‌های طبیعی زرد رنگ، آنتی‌اکسیدان‌، دارای مقادیر فراوانی ویتامین، پروتئین، املاح و مواد مغذی مفیدی است که باعث افزایش کیفیت محصولاتی که برای تولید آنها نیاز به سمولینا می باشد، میشود.

برای تولید آرد، گندم را آن‌قدر با غلتک‌های مخصوص آسیاب می‌کنند تا کاملاً خرد شده و به آرد سفید تبدیل شود. در صورتی که در تهیه انواع ماکارونی‌ها بیشتر از آرد سمولینا استفاده می‌شود که تهیه‌اش یک مرحله کمتر از آرد سفید زمان می‌برد. برای تهیه آرد سمولینا، گندم‌ها کاملاً آسیاب نمی‌شوند، بلکه به صورت ذرات بسیار ریزی خرد می‌شوند.

خواص آرد سمولینا

آرد سمولینا منبع خوب آهن و منیزیم می باشد که به تولید سلول های قرمز خون، سلامت قلب و کنترل قند خون کمک می کنند. رژیم های غذایی سرشار از منیزیم خطر ابتلا به دیابت را تا 14 درصد کاهش می دهند.

رنگدانه‌­های سمولینا با داشتن خواص آنتی اکسیدانی در کاهش بروز طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند: پیشگیری از ابتلاء به سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، آب مروارید ، کاهش التهاب، کاهش تشکیل تومورهای پوستی، ریه، کبد و روده بزرگ. همچنین کاروتوئیدها با بهبود سیستم ایمنی بدن سبب کاهش دوره درمان و بستری شدن در بیمارستان پس از انجام اعمال جراحی می­‌گردند.

تهیه و ترجمه از سایت باعلم

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع حلوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا