تقویم نجومی خرداد 98 ؛ فرصت رصد سیاره کوتوله سرس را از دست ندهید


تقویم نجومی خرداد 98 ؛ فرصت رصد سیاره کوتوله سرس را از دست ندهید

تقویم نجومی خرداد 98 دارای رویدادهای متنوعی است که علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند در این ماه رویدادهای مهمی چون تربیع ماه، سیاره کوتوله سرس و زودترین طلوع خورشید را رصد کنند. ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه مناسب نجومی قرار دارد و علاقه‌مندان به حوزه نجوم می‌توانند در هر ماه شاهد رویدادهای متنوعی باشند.... نوشته تقویم نجومی خرداد 98...

تقویم نجومی خرداد 98 دارای رویدادهای متنوعی است که علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند در این ماه رویدادهای مهمی چون تربیع ماه، سیاره کوتوله سرس و زودترین طلوع خورشید را رصد کنند.

ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه مناسب نجومی قرار دارد و علاقه‌مندان به حوزه نجوم می‌توانند در هر ماه شاهد رویدادهای متنوعی باشند. در تقویم نجومی خرداد 98 پدیده‌های مهمی چون رصد سیاره کوتوله سرس، تربیع ماه و زودترین طلوع خورشید را از دست ندهید. در ادامه فهرست رویدادهای تقویم نجومی خرداد 98 را از زبان علی آزادگان، کارشناس نجوم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تقویم نجومی خرداد 98

پنجشنبه 2 خرداد

دو سیاره ماه و زحل در ساعت 2:45 بامداد روز پنجشنبه 2 خرداد با فاصله 31 دقیقه کمانی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در این زمان سیاره زحل با قدر 0.33 در شمال ماه قرار خواهد گرفت.

یکشنبه 5 خرداد

سیاره ماه در ساعت 17:45 روز یکشنبه 5 خرداد در بیشترین فاصله خود با زمین یعنی در فاصله 404 هزار و 80 کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت. در این تاریخ در ساعت 21:04 تربیع آخر ماه اتفاق می‌افتد.

دوشنبه 6 خرداد

سیاره کوتوله سرس در ساعت 1:50 روز دوشنبه 6 خرداد در کمترین فاصله از زمین یعنی فاصله 262 میلیون کیلومتری از زمین قرار می‌گیرد.

چهارشنبه 8 خرداد

علاقه‌مندان به رصد سیاره کوتوله سرس در روز چهارشنبه 8 خرداد می‌توانند آن را با یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ کوچک مشاهده کنند، در این زمان سیاره کوتوله سرس به حداکثر درخشندگی از قدر 6.8 و در کنای پای صورت فلکی مارافسا قرار می‌گیرد.

دوشنبه 13 خرداد

کره ماه در ساعت 14:33 روز دوشنبه 13 خرداد در محاق قرار می‌گیرد.

چهارشنبه 15 خرداد

سیاره مریخ در روز چهارشنبه 15 خرداد بعد از غروب خورشید در 2.2 درجه‌ای هلال باریک ماه قرار خواهد گرفت. در این زمان 8 درجه پایین‌تر از سیاره مریخ شاهد سیاره عطارد خواهیم بود که خیلی زود غروب خواهد کرد و به آسانی قابل مشاهده نیست.

دوشنبه 20 خرداد

در روز دوشنبه 20 خرداد 98 تربیع اول ماه اتفاق می‌افتد. سیاره مشتری در ساعت 21:01 نیز به آسانی قابل رصد است. علاقه‌مندان به رصد این سیاره نباید این فرصت بسیار مناسب را از دست دهند.

چهارشنبه 22 خرداد

در روز چهارشنبه 22 خرداد سیاره مشتری به کمترین فاصله با زمین یا همان فاصله 641 میلیون کیلومتری از زمین قرار می‌گیرد.

جمعه 24 خرداد

در ساعت 5:07 بامداد روز 24 خرداد ماه زودترین طلوع خورشید سال اتفاق خواهد افتاد.

یکشنبه 26 خرداد

مقارنه ماه و سیاره مشتری در روز یکشنبه ساعت 22:06 رخ می‌دهد. همچنین در این تاریخ مشتری از قدر -2.6 در جنوب ماه قرار خواهد گرفت.

دوشنبه 27 خرداد

در ساعت 13.01 روز دوشنبه 27 خرداد شاهد ماه بدر هستیم.

چهارشنبه 29 خرداد

مقارنه ماه و زحل با جدایی 2.3 درجه در ساعت 5:20 روز چهارشنبه 29 خرداد اتفاق می‌افتد؛ سیاره زحل از قدر 0.16 در شمال کره ماه خواهد درخشید.

جمعه 31 خرداد

در 20:25 روز جمعه 31 خرداد شاهد انقلاب فصل تابستان هستیم. در این زمان خورشید به حداکثر میل سالانه خود می‌رسد و طولانی‌ترین روز سال به مدت 14 ساعت و 45 دقیقه خواهد بود. گفتنی است طول دقیق برای شهرهای مختلف ایران متفاوت خواهد بود، اما برای همه طولانی‌ترین روز خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید