افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان شیخ شهاب الدین اهری بعد از 7 سال


افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان شیخ شهاب الدین اهری بعد از 7 سال

در مراسمی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی و جمعی از مسئولان و مردم اهربعد از قریب به 7 سال موزه ادب و عرفان شیخ شهاب الدین اهری افتتاح و برای بازدید عموم آزاد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسم بازگشایی این موزه ضمن قدردانی از زحمات کلیه مسئولان و خبرنگاران این منطقه در پیگیری مکرر مرمت و افتتاح این مجموعه تاریخی و فرهنگی شهرستان اهر گفت: امروز شاهد به ثمر رسیدن این امر و بازگشایی دوباره این موزه در سه سالن و سرسرای بقعه شیخ شهاب الدین اهری می باشیم. مرتضی آبدار افزود: متأسفانه در اثر زلزله سال 1391 ارسباران این موزه که در محل ساختمان بقعه شیخ شهاب الدین می باشد دچار آسیب جدی شد که با همکاری و همراهی دانشگاه هنر اسلامی عملیات مطالعاتی آغاز و مرمت و بازسازی بنا توسط سازمان میراث فرهنگی شروع شد و با توجه به حساسیت های ویژه بنای تاریخی طی گذشت چند سال از سوی اداره میراث فرهنگی بالاخره این تلاشها به ثمر نشست و امروز شاهد افتتاح این موزه و مرمت بقعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری هستیم.
وی افزود: امروز با افتخار می گوییم تمام تلاش های ما برای بازسازی و مرمت این مجموعه ارزشمند به نحو شایسته جواب داده و اکثر موارد مرمتی این پروژه به اتمام رسیده است و طرح های جدیدی نیز برای توسعه این مجموعه داریم که با همراهی مردم و مسئولان می توان در آینده شاهد شاهد رونق این بنای تاریخی در منطقه باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در ادامه از تشکیل هیئت امناء برای مجموعه باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری نیز خبر داد. وی افزود: امیدواریم با مشارکت مردمی در اداره بناهای تاریخی در قالب هیئت امناء بتوانیم زمینه مشارکت مردم را در این زمینه بیش از پیش افزایش دهیم . آبدار در پایان از پیشقدمی دانشگاه علوم پزشکی در آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب قدردانی کرد و گفت: امیدواریم سایر ادارات و نهادها نیز در آزادسازی به موقع محل اطراف این بقعه تاریخی نهایت همکاری را انجام دهند. گفتنی است برای مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری و موزه ادب و عرفان بیش از ده میلیارد ریال هزینه شده است.
انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا