5 بهترین غذای جدید و خوشمزه که تا حالا امتحان نکردید


... نوشته 5 بهترین غذای جدید و خوشمزه که تا حالا امتحان نکردید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

در این نوشتار دستور تهیه چند غذای جدید و خوشمزه و خوش‌ طعم و عطر برای‌تان گردآوری کرده‌ایم که در تهیه‌ی آن‌ها از خوراکی های نوآورانه و ابتکاری استفاده شده و نتیجه خوراک‌هایی است که به سختی می‌توانید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

۱. سینه اردک با گیلاس و سرکه بالزامیک

گیلاس و اردک دو ماده‌ی خوراکی هستند که به طور رایجی با هم ترکیب می‌شوند، اما مزده‌دار کردن گوشت اردک در سرکه‌ی بالزیک، بُعد دیگری را به این غذا اضافه می‌کند. فقط حواس‌تان باشد که مزه‌دار کردن گوشت اردک با سرکه نباید بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد، زیرا در این صورت سرکه ممکن است بافت گوشت را تحت تاثیر قرار دهد.

5 بهترین غذای جدید و خوشمزه که تا حالا امتحان نکردید

مواد لازم برای تهیه این غذای جدید

– ۴ سینه‌ی اردک همراه با لایه‌ی چربی روی‌شان

– ۴/۱ فنجان به علاوه‌ی ۱ قاشق غذاخوری سرکه‌ی بالزامیک

– ۱ فنجان گیلاس تازه، بدون هسته و دو نیم شده

– نمک و فلفل برای مزه‌دار کردن

طرز تهیه:

۱. با یک چاقوی تیز، روی قسمت چربی سینه، الگوی لوزی لوزی را برش بزنید. عمق فرو رفتن چاقو باید حدود ۱۲ میلی‌متر باشد. فقط دقت کنید که برش به گوشت نرسد.

۲. گوشت اردک را در یک زیپ کیپ قرار بدهید. ۴/۱ فنجان سرکه‌ی بالزامیک را روی گوشت بریزید، زیپ کیپ را ببندید و بعد آن را تکان بدهید تا سرکه به همه جای گوشت برسد. حالا کیسه را داخل یخچال قرار بدهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند (نه بیش‌تر).

۳. بعد از گذشت این زمان، سینه‌ی اردک را از داخل کیسه‌ی پلاستیکی دربیاورید، آن‌ها را روی سینی پخت بچینید و روی‌شان فلفل بپاشید.

۴. باربیکیو را آماده کنید و زیر چهارپایه‌ی شیاردار روی آن، یک تابه‌ی گود قرار بدهید. این کار برای جمع شدن چربی و آب گوشتی است که چکه می‌کند.

۵. باربیکیو را از قبل روی دمای ۳۷۵ درجه‌ی فارنهایت یا ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کنید.

۶. سینه‌های اردک را طوری روی شیارها قرار بدهید که چربی رو به پایین باشد. گوشت اردک را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه یا تا زمانی که ترد و طلایی شود، بپزید.

۷. گوشت را پشت و رو کنید و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه‌ی دیگر هم بپزید.

۸. یادتان باشد که بهتر است اردک را در حالت مدیوم بپزید، و بیش از حد نباید بپزد.

۹. تکه‌های گوشت اردک را از روی باربیکیو بردارید و آن‌ها را لای ورق آلومینیومی قرار بدهید. اجازه بدهید ده دقیقه بماند.

۱۰. گوشت اردک را به ضخامت نیم سانت برش بزنید. روی بر‌ش‌ها نمک بپاشید.

۱۱. گیلاس‌های دو نیم شده را در یک کاسه قرار بدهید. ۱ قاشق غذاخوری سرکه‌ی بالزامیک را به آن‌ها اضافه کنید و ترکیب را همراه با اردک سرو کنید.

۲. آنچووی با عشق

این غذا هم نام قشنگی دارد و هم طعم خوب، به حدی که عاشق آن خواهید شد. ماهی با این روش طبح چنان ترد و جذاب می‌شود که حتی کسانی که چندان اهل ماهی نیستند هم حتما این غذا را امتحان خواهند کرد.

5 بهترین غذای جدید و خوشمزه که تا حالا امتحان نکردید

مواد لازم برای تهیه این غذای جدید

– ۵۰۰ گرم ماهی آنچووی که سرش جدا شده و کاملا تمیز شده‌ و به صورت فیله درآمده‌است

– چند برش پنیر موتزارلا

– چند ورق ژامبون

– نصف فنجان آرد سوخاری

– یک تخم‌مرغ بزرگ

– یک فنجان آرد

– روغن زیتون برای سرخ کردن

– نمک و فلفل

طرز تهیه:

۱. مانند ساندویچ، یک برگ ژامبون و یک ورق پنیر موتزارلا را لای دو فیله ماهی آنچووی قرار بدهید و بعد روی ماهی را نمک و فلفل بزنید.

۲. دو طرف ماهی را در آرد فرو کنید، داخل تخم‌مرغ بزنید و سپس آن را به آرد سوخاری آغشته کنید. حالا ماهی را داخل روغن زیتون سرخ کنید تا طلایی شود.

۳. کیک سیب‌زمینی شیرین

این کیک سیب‌زمینی شیرین می‌تواند به عنوان مخلفات کنار غذا یا در ظرف جداگانه‌ای روی میز سرو شود. کیک سیب‌زمینی شیرین که در تابه سرخ می‌شود، و داخل‌اش بافت پنبه‌ای دارد، مطمئنا یکی از غذاهای پرطرفدار خانواده‌تان خواهد شد!

5 بهترین غذای جدید و خوشمزه که تا حالا امتحان نکردید

مواد لازم برای تهیه این غذای جدید

– دو فنجان سیب‌زمینی شیرین پخته

– نصف فنجان آرد نخود

– ۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه

– ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل ریز خردشده

– ۴/۱ فنجان گشنیز خردشده

– کمی نمک و فلفل

– کمی تراشه‌ی فلفل قرمز خشک

– ۳ قاشق غذاخوری ماست ساده

– ۲ قاشق غذاخوری روغن هسته‌ی انگور

طرز تهیه:

۱. سیب‌زمینی‌ها پخته شده را در یک کاسه له کنید و بعد آرد نخود، فلفل ساه، زنجبیل، گشنیز، نمک و فلفل و ماست را اضافه کنید. خوب هم بزنید تا خمیر سفتی حاصل شود.

۲. روغن را در یک تابه‌ی نچسب روی حرارت متوسط تا زیاد داغ کنید. سپس از خمیر گردالی‌های مسطح درست کنید و داخل روغن داغ آن‌ها را سرخ کنید. هر طرف کیک‌های سیب‌زمینی را ۲ تا ۳ دقیقه طبخ کنید تا زمانی که طلایی و ترد شده و به طور کامل بپزند. سپس آن‌ها را داخل دیس بچینید و سرو کنید.

۴. پاستا آجیلی

این رسپی حاوی بادام حسابی پودر شده، آجیل کاج و پسته است که همراه با جعفری و نعناعی که دارد، عطر و بویی متفاوت برای‌تان خواهد داشت. در واقع ترکیب سبزیجات و مغزها با اسپاگتی، سبب می شود که طعم و مزه‌ای متفاوت را نیز تجربه کنید.

5 بهترین غذای جدید و خوشمزه که تا حالا امتحان نکردید

مواد لازم برای تهیه این غذای جدید

– ۶۰ گرم بادام

– ۶۰ گرم دانه‌ی کاج

– ۶۰ گرم پسته

– ۵۵ گرم برگ جعفری

– ۵۵ گرم برگ نعناع

– ۳۴۰ گرم اسپاگتی

– کمی روغن زیتون

– مقداری پنیر پارمزان رنده شده

– پوست پرتقال رنده شده (اختیاری)

طرز تهیه:

۱. مغزها و سبزیجات را داخل دستگاه غذاساز بریزید و آن‌ها را خوب میکس کنید. ترکیب باید کاملا یکدست باشد اما هنوز هم کمی بافت داشته باشد، در واقع نباید پوره شود. اسپاگتی را در آب جوش حاوی نمک بپزید. بعد آن را آبکش کنید و داخل یک کاسه همراه با ترکیب آماده شده در میکسر (مقداری از سس را برای تزئین نگه دارید)، روغن زیتون، پنیر و پوست پرتقال رنده شده هم بزنید. بلافاصله غذا را سرو کنید.

۵. بیف آ بلو

برای این استیک گوشت آبدار که برای سرو کردن در یک مهمانی شام باشکوه، عالی است، بلوچیز و کمی نمک و فلفل، همه‌ی چاشنی‌هایی است که نیاز دارید.

5 بهترین غذای جدید و خوشمزه که تا حالا امتحان نکردید

مواد لازم برای تهیه این غذای جدید

– ۹۰۰ گرم گوشت استیکی به ضخامت حدودا ۵ سانتی‌متر

– کمی نمک و فلفل

– کمی روغن زیتون

– ۲۰۰ گرم بلوچیز

– نصف فنجان خامه

طرز تهیه:

۱. ده دقیقه قبل از پخت، فر را روشن کنید تا خوب گرم شود. دو طرف گوشت استیکی را نمک و فلفل بزنید و کمی روغن زیتون در همه‌ی جای گوشت بمالید. گوشت را داخل تابه قرار بدهید و اجازه بدهید هر طرف‌اش به مدت ۴ تا ۶ دقیقه یا به میزان دلخواه خودتان بپزد. گوشت را روی صفحه‌ی برش قرار بدهید و آن را با فویل بپوشانید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند.

۲. پنیر را خرد کنید و در یک تابه‌ی کوچک بریزید بعد خامه را روی پنیر بریزید و اجازه بدهید هر دو روی حرارت ملایم باشند تا پنیر ذوب شود. گوشت را برش بزنید و برش‌ها را به طور منظم روی یک دیس سرو بچینید. آب گوشت را روی تکه‌ها بریزید. کمی از سس را روی برش‌های گوشت بریزید و باقی‌مانده را در یک ظرف سرو روی میز قرار بدهید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: فود نتوورک

طرز تهیه ماهی سالمون با گوجه فرنگی و ریحان که محشر است

شاید این دستور تهیه ها هم برایتان جذاب باشند:طرز تهیه مرغ برشته با تربچه که یک غذای خاص و فوق‌العاده استطرز تهیه ماهی سالمون با گوجه فرنگی و ریحان که محشر استطرز تهیه اردور کلم بروکسل و ژامبون که خیلی هیجان‌انگیز استطرز تهیه خوراک مرغ و اسفناج که بسیار لذیذ و مقوی استطرز تهیه اردور تن ماهی و تخم مرغ با خمیر فیلو که شگفت انگیز استطرز تهیه پنکیک ماهی و نخود فرنگی یک غذای جدید و بسیار خوشمزهطرز تهیه اسپاگتی کدو سبز و ادویه کاری که به طرز عجیبی خوشمزه استطرز تهیه خوراک مرغ و بروکلی با برنج که بسیار لذیذ و مقوی استطرز تهیه مرغ سوخاری کرانچی با سس سفید ویژهطرز تهیه خوراک مرغ و برنج در آرام پز که ساده و فوری استطرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل شده که خوشمزه‌ترین سالاد دنیاستطرز تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی پنیری که واقعا هیجان‌انگیز است!

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی