تانک رباتیک و بدون سرنشین جدید آمریکایی با قابلیت نابودی خطوط دفاعی دشمن و مین روبی


تانک رباتیک و بدون سرنشین جدید آمریکایی با قابلیت نابودی خطوط دفاعی دشمن و مین روبی
یک نسخه رباتیک و بدون سرنشین جدید از تانک 'ام ۱ آبرامز' (M1 Abrams) اخیراً در یاکیما، واشنگتن مورد آزمایش قرار گرفته است. این خودرو زرهی مفهومی و رباتیک که برای پاکسازی میدان های مین و دیگر موانع ایجاد شده در میدان نبرد، پیش از آغاز عملیات زمینی طراحی شده قابلیت به کارگیری در زمینه خارج کردن نیروها از خط مقدم آتش دشمن را نیز با توجه به طراحی ویژه خود دارد که یکی از خطرناک ترین شغل های ارتش است. بدین ترتیب تانک رباتیک 'آبرامز ام ۱' هم قابلیت عبور از موانع را دارد و هم اینکه می تواند نبرد را مهندسی نماید. در نبرد زمینی، نیروهای دفاعی معمولاً از تاکتیک موسوم به طرح ضد تحرک برای بالا بردن قدرت دفاعی خود استفاده می کنند.

این تاکتیک شامل استفاده از سیم های خاردار، کندن خندق، ایجاد میدان مین و ساخت موانع ضد تانک است. منظور از اجرای چنین طرحی محدود کردن قابلیت تحرک نیروهای مهاجم در میدان نبرد است، تا پیشروی آن ها کند شده و در این مدت فرصت بیشتری برای دفاع در اختیار نیروهای مدافع قرار گیرد. مهندسان نبرد، که در برخی از ارتش های جهان از آن ها به عنوان پیشگامان یا نقب زنان یاد می شود وظیفه از بین بردن این موانع در میدان نبرد و ممکن ساختن تداوم عملیات تهاجمی را بر عهده دارند.

تانک رباتیک و بدون سرنشین جدید آمریکایی با قابلیت نابودی خطوط دفاعی دشمن و مین روبی

این موضوع بدین معناست که آن ها باید درست در مقابل آتش سنگین سلاح های دشمن کار خود را انجام داده و با تجهیزات دفاعی خطرناکی مانند سیم های خاردار تیز و مین های زمینی مقابله کنند. از این رو مهندسان نبرد معمولاً در عملیات های نظامی بیشترین و بدترین آسیب ها را متحمل می شوند. وقتی که ارتش ایالات متحده شروع به توسعه یک خودرو زرهی جدید کرد که برای نابودی موانع و باز کردن راه از میان خطوط دفاعی دشمن طراحی شده بود (M1150 Assault Breacher Vehicle)، مشخص شد که تنها تانک «ام ۱ آبرامز» قدرت بقا در خط مقدم نبرد را دارد. در خودرو زرهی Assault Breacher برجک و توپ اصلی تانک آبرامز برداشته شده و به جای آن یک مین روب، تیغه بولدوزر، مواد منفجره برای منهدم کردن موانع و یک سیستم مین روبی انفجاری روی آن نصب شده است.

تانک رباتیک و بدون سرنشین جدید آمریکایی با قابلیت نابودی خطوط دفاعی دشمن و مین روبی

این خودرو زرهی می تواند سیم های خاردار را درو کرده، کانال ها و خندق ها را پر نموده، با استفاده از مواد منفجره خطی و راکتی خود معبری در میدان مین ایجاد کرده و موانع ضد تانک را نابود سازد. همچنین در این خودرو زرهی، محافظت و مقاومت در برابر راکت ها و موشک های ضد تانک از طریق جعبه های زرهی واکنشی که به بدنه اصلی تانک پیچ شده اند نیز افزایش قابل توجهی یافته است. تانک جدید موسوم به Robotic Complex Breach Concept vehicle در واقع همان M1150 Assault Breacher Vehicle است که به شکل رباتیک و بدون سرنشین درآمده و از راه دور و به کمک یک سرباز کنترل می شود.

تانک رباتیک و بدون سرنشین جدید آمریکایی با قابلیت نابودی خطوط دفاعی دشمن و مین روبی

خودرو زرهی Assault Breacher Vehicle از پیش با دوربین هایی در چهار طرف که به سمت بیرون قرار گرفته اند مجهز شده که به سربازان درون آن امکان می داد که بدون سرک کشیدن به بیرون از تانک کار خود را به خوبی انجام دهند و این دوربین ها به یک سیستم شبکه ای بی سیم متصل می شدند. یک سیستم هدایت و عامل بیرونی و از راه دور به خودرو ABV اضافه شده و بدین ترتیب RCBC شکل گرفت. این خودرو زرهی اکنون در حال آزمایش شدن در مرکز آموزشی یاکیما است. تجربه ارتش و نیروهای ویژه دریایی با RCBC خبر از توسعه خودروهای زمینی رباتیک آینده می دهد، به ویژه اینکه یکی از نیازمندی های جایگزین تانک های M2 Bradley داشتن عملکرد رباتیک و بدون سرنشینی است. برای تماشای ویدیویی از این تانک جدید آمریکایی از این لینک استفاده نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان