ضیافت افطاری روزه اولی ها در مسجد چهارده معصوم(ع) بخش بیکاه


ضیافت افطاری روزه اولی ها در مسجد چهارده معصوم(ع) بخش بیکاه

روزه اولی های بخش بیکاه در شهرستان رودان در چهاردهمین غروب ماه مبارک رمضان مهمان سفر پربرکت کریم اهل بیت در مسجد چهارده معصوم(ع) شهر ولایتمدار و شهیدپرور بیکاه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، رمضان، ماه مهمانی خدا، با تمام حس و حال و زیباییهایش به نیمه رسید و مومنان روزه دار با درک ارزش لحظه لحظه این ماه پر فضیلت، همچنان بر خوان نعمت الهی مهمانند.

نوجوانانی که برای نخستین بار در زندگی، طعم شیرین گذشتن از لذت خوردن و نوشیدن، پرهیز و امساک روزه داری را تجربه کردند، به عمق حقیقت معنی واژه « عبد » پی برده اند.

30 نفر از این دختران دختران که رمضان امسال به سن تکلیف رسیده اند، با چادرهای سفید گل دار در جشن روزه اولی های کانون فرهنگی هنری نینوا شرکت کرده بوند تا شکرگزاری خود را به درگاه معبود بی نیاز را به جای آورند.

ضیافت افطاری روزه اولی ها در مسجد چهارده معصوم(ع) بخش بیکاه

تشویق دختران مکلف به انجام فرایض دینی و زندگی براساس سبک اسلامی و همچنین فرهنگ سازی در زمینه ترویج سادگی و پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری ازجمله اهداف برگزاری جشن روزه اولی هاست.

حجت الاسلام « فولادزاده »، امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) در این آیین ضمن تبریک به دختران نوجوان که نخستین روزه داری را تجربه می کنند، گفت: شما نوجوانان از امسال که به سن تکلیف رسیده اید، ملکف به انجام فرایض دینی ازجمله نماز و روزه هستید.

وی از عبادت معبود و خدمت به خلق به عنوان اهداف خلقت یاد کرد و افزود: انجام فرایض دینی به حس پرستشی که خداوند در درون هر انسان به ودیعه گذاشته است پاسخ می دهد.

امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع) ادامه داد: این ضیافت افطار به برکت میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) و به افتخار دختران نوجوان روزه اولی و با محوریت کانون فرهنگی هنری نینوا تدارک دیده شده است.

ضیافت افطاری روزه اولی ها در مسجد چهارده معصوم(ع) بخش بیکاه

فولاد زاده در ادامه ضمن بیان احکام روزه، به تبیین آثار و فواید صبر و شکیبایی در شکل گیری شخصیت انسان پرداخت.

وی همچنین به تشریح ابعاد شخصیت نورانی دمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت پرداخت و سخاوت، بخشش و رسیدگی به امور فقرا، ایتام و نیازمندان را از بارزترین ویژگی های امام مجتبی(ع) برشمرد.

فولادزاده در بخش دیگری از سخنانش رعایت حجاب را یکی از واجبات دینی ذکر کرد و گفت: حجاب و پوشش مناسب برای افرادی مسلمانی که به سن تکلیف می رسند واجب است.

وی از مسجد به عنوان خانه امن الهی نام برد و بیان کرد: کسانی که به طور منظم و مستمر با مسجد در ارتباط هستند در برابر آسیب های اجتماعی مصون می باشند.

ضیافت افطاری روزه اولی ها در مسجد چهارده معصوم(ع) بخش بیکاه

« مصطفی داوری »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری نینوا نیز گفت: این جشن به منظور ایجاد خاطره ای دل انگیز از روزه داری، شور و نشاط معنوی، آشنایی با معارف دینی، آموزش اصول ارزشمند اخلاقی، ترغیب نوجوانان به انجام فرایض دینی برگزار شده است.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری نینوا در طول سال و به صورت مستمر برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، قرآنی، هنری، اردویی، مشاوره ای و ... ویژه رده های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان و بانوان را اجرا می کند.

« مهدی داوری »، مدیر کتابخانه آل طاها بیکاه نیز از برگزاری جشنواره رضوی در این بخش خبرداد و عنوان کرد: این جشنواره در رشته های نقاشی، قصه گویی، کتابخوانی و ... برگزار می شود.

وی به معرفی کتاب های رشته کتابخوانی جشنواره رضوی پرداخت و افزود: « فاطمه تا فاطمه » و « سیره امام رضا(ع) » از جمله این کتب است.

ضیافت افطاری روزه اولی ها در مسجد چهارده معصوم(ع) بخش بیکاه

نماز جماعت، شرکت در ضیافت افطاری، تلاوت قرآن توسط سه نفر از روزه اولی ها، قرائت مقاله توسط یکی از روزه اولی ها، شعرخوانی « یسنا داوری » از فعالان کانون در وصف کریم اهل بیت، بیان احکام و مسائل تربیتی و پرسش و پاسخ و برگزاری آیین جشن ولادت باسعادت امام حسن(ع) از دیگر بخش های این آیین بود.

« جشن روزه اولی ها » یکی از ویژه برنامه های جشن رمضان است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و با محوریت دفتر توسعه و ترویج فعالیت های قرآن و عترت این اداره کل و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مساجد استان در شب میلاد امام مجتبی(ع) برگزار شد.

شهر بیکاه با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان رودان قرار دارد و در سال ۸۶ از روستا به شهر ارتقا یافت.

گفتنی است؛ بیکاه، در دوران دفاع مقدس بیشترین رزمنده را به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام کرد و نسبت به جمعیتش، بیشترین شهید، جانباز و آزاده را در سطح شهرستان رودان تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر