روز جهانی المر، فیل رنگارنگ دوست داشتنی


روز جهانی المر، فیل رنگارنگ دوست داشتنی

روز جهانی المر روز پذیرش خود و دیگران و احترام به تفاوت‌هاست. اِلمِر (Elmer) فیل دوست داشتنی و رنگارنگ، شخصیت محبوب کتاب کودکان به نویسندگی «دیوید مک کی» است.

روز جهانی المر، فیل رنگارنگ دوست داشتنی
ستاره | سرویس عمومی - ۲۵ می ۲۰۱۹ برابر با ۴ خرداد ۱۳۹۸، جشن ۳۰ سالگی المر، فیل رنگارنگ است. اِلمِر فیل دوست داشتنی و محبوبی است که به ما درس پذیرش خود و تفاوت‌هایمان را می‌دهد.بیایید در مورد روز جهانی المر و تاریخچه‌اش، همچنین برگزاری این روز جهانی در ایران بیشتر بدانیم.

روز جهانی المر چیست؟

روز جهانی المر، روز پذیرش خود، دیگران و احترام به تفاوت هاست. همانند المر، فیل رنگارنگ و دوست داشتنی که شخصیت کتاب "المر"است و پوست تنش گویی از پارچه چهل تکه درست شده است.
این رویداد‌ها در کتابخانه‌ها و مهد کودک‌ها و خانه‌های کودک و نوجوان جشن گرفته می‌شود. کودکان به این جشن دعوت می‌شوند، لباس‌های شاد و رنگین می‌پوشند، کتاب می‌خوانند و کاردستی درست می‌کنند.
المر به کودکان یاد می دهد که تفاوت های خود را با دیگران بپذیرند و خود را با دوستان و همسالانشان مقایسه نکنند.

چرا المر؟

اولین کتاب المر در سال ۱۹۶۸ منتشر شد. نویسنده کتاب «دیوید مک کی»، از مشاهده برخورد نژادپرستانه‌ای که با یک دختر رنگین پوست شده بود، الهام گرفت و کتاب را به نگارش در آورد. داستان‌های الهام بخش او یادآوری می‌کند که انسان‌ها با یکدیگر متفاوتند و این تفاوت‌ها را باید پذیرفت و به آن احترام گذاشت.
مک کی تاکنون بیش از ۳۰ کتاب درباره المر و دوستانش منتشر کرده است.
روز جهانی المر، فیل رنگارنگ دوست داشتنی
المر با فیل‌های دیگر فرق داشت. المر رنگارنگ بود. المر زرد بود و نارنجی و قرمز و صورتی و بنفش و آبی و سبز و سیاه و سفید. المر به رنگ فیل‌ها نبود...

المر در ایران؟

کتاب المر در سال ۱۳۹۵ با ترجمه «هورزاد عطاری» از انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به چاپ رسیده و این موسسه تحت عنوان برنامه «با من بخوان» روز جهانی المر را برگزار می‌کند.
روز جهانی المر، فیل رنگارنگ دوست داشتنی

فرصت را از دست ندهید...

به تازگی موسسات، کتاب فروشی‌ها و خانه‌های کودک و نوجوان نیز جشن " روز جهانی المر " را برگزار می‌کنند. دست کودک نوپای تان را در دست بگیرید و در این جشن شرکت کنید تا خاطره زیبایی در ذهن کودکتان خلق کنید.

روز جهانی المر، فیل رنگارنگ دوست داشتنی
آیا شما کتاب المر را خوانده اید؟ تاکنون با کودکتان در جشن روز جهانی المر شرکت کرده اید؟ اگر به دنبال کتاب باکیفیت و مناسب سن کودکتان می‌گردید، مطالعه مطلب فهرست پیشنهادی کتاب کودک و نوجوان بر اساس رده سنی به شما در این زمینه کمک می کند. تجربیات خود را با ما و خوانندگان ستاره در بخش نظرات در میان بگذارید.
برگرفته از: ELMER DAY و Khanak

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم