آموزش ساخت انگشتر کاغذی بصورت گام به گام و تصویری


آموزش ساخت انگشتر کاغذی بصورت گام به گام و تصویری

ساخت انگشتر کاغذی با به کار بردن هنر اوریگامی می‌تواند بسیار سرگرم کننده و جالب باشد. آموزش ساخت سه طرح انگشتر کاغذی به شکل‌های نگین دار، قلبی و پروانه‌ای به صورت گام به گام و تصویری ارائه شده است.

آموزش ساخت انگشتر کاغذی بصورت گام به گام و تصویری
ستاره | سرویس مد و پوشاک - حتما شما هم دیده‌اید که بعضی از افراد با تا زدن کاغذ چه وسایل جالب و زیبایی می‌سازند. در واقع کار کردن با کاغذ می‌تواند حس خوبی به فرد منتقل کند. ساخت وسایل با کاغذ هنری است که به آن هنر اوریگامی می‌گویند. اوریگامی از دو بخش "اُری" و "گامی" تشکیل شده است. کلمه اول به معنی هنر و اندیشه تا زدن و کلمه دوم معنی کاغذ را می‌رساند. به این هنر، هنر «تا و کاغذ» نیز گفته می‌شود. ساخت انگشتر کاغذی یک ایده جالب از اوریگامی است که می‌تواند برای کودکان و دختران نوجوان بسیار کاربردی باشد. در این مطلب ساخت سه طرح انگشتر کاغذی به صورت گام به گام و تصویری آموزش داده می‌شود.اگر مشاهده آموزش طرح خاصی از انگشترهای کاغذی مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به مطلب دلخواه خود برسید.
انگشتر کاغذی نگین دار انگشتر کاغذی قلبی شکل انگشتر پروانه ای

ساخت انگشتر کاغذی به شکل‌های نگین دار، قلب و پروانه

برای ساخت انگشتر کاغذی می‌توانید سه طرح جالب و دخترانه نگین‌دار، قلبی شکل و پروانه‌ای را یاد بگیرید و به راحتی در کمترین زمان آن را درست کنید.

بیشتر ببینید: آموزش ساخت اوریگامی در ۸ طرح‌ مختلف

۱. مراحل ساخت انگشتر کاغذی نگین دار

انگشتر نگین دار کاغذی از طر‌های ساده و سریع اوریگامی است که می‌توانید در ۱۱ مرحله آن را با تکه ای کاغذ درست کنید.

ابتدا کاغذی به شکل مستطیل و در ابعاد ۵×۱۰ سانتی متر تهیه می‌کنیم. کاغذ را از قسمت طولی و وسط آن تا می‌زنیم. کاغذ را باز کرده و مجددا از طرفین و بین تای بزرگ اول، تا‌های کوچک طولی دیگری ایجاد می‌کنیم. تای بعدی را در قسمت عرضی و وسط ایجاد می‌کنیم. گوشه‌هایی را که در قسمت بالای کاغذ ایجاد شده به سمت داخل و تا محدوده‌ی خط مشخص شده در وسط کاغذ تا می‌زنیم. کاغذ را به طور کامل باز می‌کنیم. دومثلث که در قسمت وسط ایجاد شده اند را در جهت مخالف تا زده که حالت بسته و فلش پیدا کند. گوشه‌های کاغذ را در قسمت جلو و پشت تا محدوده‌ی خط مرکزی تا می‌زنیم. برای اینکه نگین انگشتر را جدا و معلوم کنیم کاغذ را به سمت دیگر برمی‌گردانیم و برای حجم دادن به آن با دست آن را کشیده و به آن شکل می‌دهیم. می‌توانیم به وسیله قسمت گرد ته خودکار یا وسیله‌ای مشابه این کار را انجام دهیم. انگشتر را به دور وسیله‌ای استوانه‌ای مانند خودکار پیچیده و آن را به فرم انگشتر در می‌آوریم. قسمت پشت انگشتر را به اندازه انگشتی که انگشتر را در آن قرار می‌گیرد، در داخل سمت دیگر کاغذ فرو می‌بریم.

به این ترتیب می‌توانید با انجام تنها ۶ تای منظم کاغذ و شکل دادن و حجم دادن به آن، یک انگشتر زیبای نگین‌دار درست کنید. در ادامه ویدیو نحوه ساخت این طرح انگشتر آمده است.

ویدیو نحوه ساخت

۲. آموزش تصویری ساخت انگشتر کاغذی قلبی شکل

بیشتر ببینید: ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺳﺎﺧﺖ ﺟﻌﺒﻪ ﮐﺎﺩﻭ ﻗﻠﺐ + الگوهای متنوع

۳. آموزش تصویری اوریگامی انگشتر پروانه ای

سخن آخر

اوریگامی هنری است که در آن علاوه بر کاغذ می‌توان از مواد دیگر از جمله صفحات پلاستیکی، فلزی و ... استفاده کرد و با آن‌ها اشکالی همچون اشکال هندسی و حیوانات، وسایل دکوری مانند انگشتر و دستبند، وسایل بازی، معماری و سایر اشکال را ساخت. این هنر طیف وسیعی از افراد، از کودکان گرفته تا بزرگسالان و اساتید دانشگاه را در برمی‌گیرد و می‌تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد. شما هم می‌توانید با خواندن این مطلب برای خود یا فرزندتان انگشترهای کاغذی زیبا بسازید و به سادگی شادی و زیبایی را برای او به ارمغان بیاورید. فراموش نکنید که دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در قسمت "ارسال نظر" با ما و مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کاردستی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد