تعبیر خواب پله: 26 تعبیر دیدن راه پله و پلکان در خواب


... نوشته تعبیر خواب پله: 26 تعبیر دیدن راه پله و پلکان در خواب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

پله و راه پله یکی از عناصر معماری است که هر روز استفاده می‌شود؛ ما با استفاده از آن روی اختلاف ارتفاع غلبه می‌کنیم. پله با پیوند دادن دو یا چند سطح، جایی برای انتقال و گذر است. راه پله حتی به عنوان نمادی که در خواب می‌بینیم، به موضوع تغییر اشاره دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره تعبیر خواب پله و ۲۶ تعبیر دیدن راه پله و پلکان در خواب نکات جالبی بخوانید.

تعبیر خواب پله: 26 تعبیر دیدن راه پله و پلکان در خواب

زمانی که از پله بالا می‌رویم یا پایین می‌آییم، نقطه‌نظر ما،‌ و درک ما تغییر می‌کند. راه پله در خانه اهمیت بسیار زیادی دارد،‌ به همین دلیل باید به خوبی طراحی شده و زیبا باشد، و در عین حال لازم است پله‌ها فاصله‌ی یکسانی با هم داشته باشند. این نماد در خواب، ممکن است ‌سطوح متفاوت شخصیت ما را نشان بدهد. در این نوشتار با تفاسیر مختلف تعبیر خواب پله و راه پله آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

تفسیر کلی تعبیر خواب پله

۱. اگر یکی از پله‌ها نباشد یا راه‌پله شکننده و سست باشد، احتمالا نوعی پریشانی در وجودمان جاری است.

۲. کسی که در خواب از پلکان بالا می‌رود، صعودی معنوی را تجربه خواهد کرد که او را فراتر از زندگی پست دنیوی خواهد برد. اما این مقام و جایگاه مستلزم تلاش است، و برای رسیدن به آن باید موانع زیادی را پشت سر بگذارید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب چمنزار: ۳۴ معنی و تعبیر دیدن چمنزار در خواب

۳. پایین رفتن از پله‌ها می‌تواند به معنای تسکین و آرامش هم باشد چرا که به سطح زمین می‌رسید.

۴. افتادن از پله‌ها نوعی دلسردی همراه دارد که با بیدار شدن از خواب همزمان خواهد شد.

* راه پله در خواب عبور از موقعیت‌های مختلف و ارتباط بین لایه‌های شخصیتی متفاوت شما را نشان می‌دهد. برای تعبیر درست خواب بسیار مهم است که یادمان بماند در خواب از پله بالا می‌رفتیم یا پایین می‌آمدیم.

۴. اگر از پله بالا برویم، به این معنا است که در راه رسیدن به سطح بالاتری از هوشمندی هستیم و به لحاظ معنوی، اجتماعی و مادی پیشرفت خواهیم داشت.

۵. اگر در خواب پلکان را رو به بالا برویم،‌ ممکن است موقعیت ما در زندگی بیداری بهبود بیابد.

۶. پایین رفتن از پله‌ها در خواب هشداری است مبنی بر این‌که احتمالا نوعی اشتباه و لغزش را تجربه خواهید کرد.

* تعداد پله‌ها اطلاعاتی در مورد طول مسیری که هنوز باید بروید، به شما می‌دهد.

۷. اگر در خواب ببینید که یک پله یا بخشی از راه‌پله وجود ندارد، به این معنا است که نوعی عدم اطمینان در وجودتان دارید که باید از بین برود.

۸. دیدن راه‌پله‌ی مارپیچ در خواب به معنای دشواری‌هایی است که در سر و سامان دادن اوضاع زندگی‌تان دارید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب تجاوز: ۴۵ تعبیر دیدن تجاوز کردن یا مورد تجاوز قرار گرفتن در خواب

راه پله به عنوان بخشی از خانه به شما اشاره دارد و در واقع پیوند میان لایه‌های متفاوت شخصیت شما را نشان می‌دهد. برای تعبیر این خواب، شرایط پله اهمیت بسیار زیادی دارد.

۹. اگر راه پله تمیز و بدون آسیب‌دیدگی باشد و پله‌ها همگی یک اندازه باشند،‌ نشانه‌ی خوبی است.

۱۰. اگر راه پله دچار خرابی است، یا یکی دو تا از پله‌ها سر جای‌شان نیستند، به این معنا است که در زندگی واقعی دچار نوعی بی‌اعتمادی و تردید هستید.

۱۱. دیدن راه‌ پله‌ای که پیچ و خم دارد و شیب‌اش تند است یا به طور کلی عبور از آن برای‌تان دشواری دارد، به این معنا است که دستیابی به بخش‌هایی از شخصیت شما دشوار است. این بخش‌ها در خواب‌تان با پله‌ها تصویر شده‌اند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب رعد و برق: ۲۶ تعبیر دیدن صاعقه در خواب

۱۲. بالا رفتن از پله به طور کلی به این معنا است که پیشرفتی در مسیرتان خواهید داشت. این پیشرفت می‌تواند هم مادی و هم معنوی باشد. شاید به نقطه‌ای از هوشمندی خواهید رسید، یا جایگاه‌تان در زندگی تغییر خواهد کرد، مثلا ممکن است در حرفه‌تان پیشرفت کنید.

۱۳. پایین رفتن از پله‌ها می‌تواند نشانه‌ی تسکین و آرامش باشد در صورتی که به سطح زمین برسید. در واقع موقعیت شما در حال بهبود است.

۱۴. پایین آمدن از پلکان در خواب می‌تواند هشداری برای نوعی عدم آگاهی از خطایی باشد که مرتکب می‌شوید.

* این‌که بالا رفتن از پلکان یا پایین آمدن از آن‌ها برای‌تان سخت است یا آسان،‌ احساسات فعلی شما را نسبت به مشکل موجود نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب زغال: ۱۰ معنا و تعبیر دیدن زغال و خاکستر در خواب

برخی دیگر از تعابیر خواب راه پله

– افتادن از پله‌ها: ناامیدی، ‌سرخوردگی

– پله‌های عریض و زیبا: ثروت و شهرت

– دیدن آدم‌های دیگری که از پلکان پایین می‌روند: اتفاقات منفی مانع از تجربه‌ی خوشی خواهند شد

– نشستن روی پله: دشواری‌هایی که برای پیشرفت در زندگی دارید

– پله‌های پشتی: انحطاط ناخوشایند اجتماعی، رازها.

تفسیر روانشناختی تعبیر خواب پله

به لحاظ روان‌شناختی،‌ راه پله در خواب به معنای تغییری است که خودتان ایجاد می‌کنید. اگر در خواب راه پله ببینید، احتمالا در زندگی بیداری خودتان را مواجه با موقعیتی می‌بینید که فشار زیادی روی شما وارد می‌کند: شما باید یک راه‌حل مناسب پیدا کنید، باید تصمیم بگیرید و برای اقدام اراده کنید. راه پله نماد تغییر موقعیت است و سطوح مختلف شخصیت شما را نشان می‌دهد. شما به دنبال هدفی هستید. نکته‌ی مهم برای داشتن یک تعبیر درست، این است که از پلکان بالا می‌روید یا پایین می‌آیید.

دیگر نکات مهم برای تعبیر، متفاوت و فردی هستند. این خواب در غالب مواقع به معنای ورود به یک مرحله‌ی جدید از زندگی یا داشتن یک تجربه‌ی جدید است. راه پله می‌تواند تغییر را در درک فرد از خود نشان بدهد. در این صورت:

۱۵. بالا رفتن از پلکان می‌تواند کسب دیدگاهی بهتر باشد. شما می‌توانید رویدادهای گذشته را از زوایای متفاوت نگاه کنید. شاید بصیرت بیش‌تری یافته‌اید و افق‌های دیدتان را گسترش داده‌اید.

مطلب مرتبط:تعبیر خواب زن: ۱۲ تعبیر دیدن همسرتان یا زن دیگری در خواب

۱۶. بالا رفتن از پلکان میان دو پاگرد نیز می‌تواند میل درونی شما را برای رسیدن به سطحی بالاتر نشان دهد. از خودتان بپرسید که رسیدن به چه هدف‌هایی در حال حاضر برای‌تان مهم است.

* برای تعبیر این خواب به لحاظ روان‌شناختی، جایگاه شما روی پلکان هم اهمیت دارد:

۱۷. اگر راه پله هنوز مقابل شما قرار دارد، یک تغییر در زندگی شما قریب‌الوقوع است.

۱۸. اگر در راه حال بالا رفتن از پلکان هستید، تغییر نیز در حال رخ دادن است.

۱۹. اگر در راه پله با مانعی مواجه شدید، معلوم می‌شود که در مسیر این تغییر با موانع و سختی‌هایی مواجه خواهید شد. بکوشید این موانع را بشناسید تا راحت‌تر به هدف‌تان برسید.

۲۰. اگر از پلکان پایین بروید، در واقع به سطح عمیق‌تری از درک خواهید رسید. شما خودتان را می‌کاوید! گاهی اوقات رسیدن به این درک، آرامش را نیز به همراه دارد: شما از موقعیتی دشوار به این‌جا رسیده‌اید.

۲۱. گاهی اوقات فضا در خواب به راحتی قابل دیدن یا تشخیص دادن نیست، شما پا به ناشناخته‌ها می‌گذارید. این خواب می‌تواند نگرانی‌هایی را نشان بدهد که با انتهای مسیرتان مرتبط هستند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب خرچنگ: ۲۴ معنی و تعبیر دیدن خرچنگ در خواب

تفسیر معنوی تعبیر خواب پله

در تعبیر معنوی خواب‌ها، راه پله به معنای پویایی و تغییر است. به علاوه، راه پله دنیای مادی را با دنیای معنوی ارتباط می‌دهد و پیوند یک سطح را به سطح دیگر امکان‌پذیر می‌کند. حتی پایین رفتن از آن هم می‌تواند معنای مثبتی داشته باشد.

راه پله سطوح مختلف یک خانه را به هم متصل می‌کند و سبب می‌شود که بالا رفتن و پایین آمدن آسان باشد. اما قرار نیست که بالا رفتن همیشه بدون کوشش و به آسانی انجام شود. شاید پله‌‌ها دچار مشکل شده‌اند یا یکی دو پله سر جای خود نیست که در این صورت،‌ مانعی سر راه‌تان قرار دارد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب میمون: ۲۱ تعبیر دیدن میمون در خواب

تفسیر کلی تعبیر خواب حرکت روی پله

چنان‌چه پیش‌تر هم گفتیم برای تعبیر درست خواب راه پله مهم است یادمان بیاید که آیا از پله‌ها بالا می‌رفتیم یا پایین می‌آمدیم. زیرا بسته به جهت حرکت شما معانی متفاوتی حاصل می‌شود. به طور کلی بالا رفتن از پله‌ها در خواب نشانه‌ی خوبی است.

بالا رفتن از پله در خواب اساسا به معنای نوعی پیشرفت معنوی در جهان واقعی است. در این بافتار، می‌توان گفتی کسی که این خواب را می‌بیند میل زیادی برای رسیدن به سطح اجتماعی بالاتر یا ثروت بیش‌تر در آینده دارد. هرچند رسیدن به این میل و خواسته کار آسانی نیست زیرا دانه دانه‌ی پله‌ها خود تلاش و کوششی را نشان می‌دهند که فرد برای رسیدن به هدف‌اش باید به خرج بدهد.

۲۲. این‌که در خواب ببینید که پله‌ها را به آسانی بالا می‌روید، به این معنا است که مسیر بدون خطری را طی می‌کنید و برنامه‌تان را با موفقیت به سرانجام خواهید رساند.

۲۳. اگر در خواب ببینید که راه پله را با سختی بالا می‌روید،‌ معلوم می‌شود که برای رسیدن به هدف‌تان سختی‌ها و دشواری‌های زیادی را باید پشت سر بگذارید.

۲۴. ‌مطابق با تعبیر کلی، این‌که در خواب ببینید که از پلکان پایین می‌روید، نشان می‌دهد که تمایل دارید روی جوانب ضروری زندگی‌تان تمرکز کنید. این خواب در عین حال احساس رضایت شما را در زندگی نشان می‌هد. آرامش و سکون نیز معنای دیگر این خواب است چرا که با پایین آمدن از پلکان به سطح زمین برمی‌گردید.

مطلب مرنبط: تعبیر خواب آدم ربایی: ۲۱ تعبیر دیدن آدم دزدی و ربوده شدن در خواب

تفسیر روانشناختی تعبیر خواب راه پله

۲۵. اگر در خواب ببینید که از پلکان بالا می‌روید، تعبیر آن به لحاظ وران‌شناختی این است که در آینده باید بیش‌تر روی مسائل معنوی تمرکز کنید.

۲۶. پایین رفتن از پله‌ها در خواب به این معنا است که باید روی احساسات و عواطف‌تان و همین‌طور ذهن ناخودآگاه‌تان تمرکز بیش‌تری داشته باشید. به این ترتیب در زندگی واقعی مسیر بهتری را خواهید پیمود.

تفسیر معنوی تعبیر خواب بالا رفتن از پله

معنای این خواب در سطح معنوی، انگیزه‌ای است که برای تمرکز بر درون‌تان دارید و اهداف معنوی را که دوست دارید به آن‌ها برسید، نشان می‌دهد‌.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: مای دریم سیمبولیسم

تعبیر خواب پله: ۲۶ تعبیر دیدن راه پله و پلکان در خواب

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا