انتقاد از نرخ قرائت برخی قاریان


انتقاد از نرخ قرائت برخی قاریان

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک قاری بین‌المللی قرآن، گفت: در برخی مواقع از قاریان تقدیر نمی‌شود و متاسفانه برخی از قاریان هم ممکن است خیلی پولکی شده باشند این طور نباید باشد. هر دو طرف باید رعایت کنند.

انتقاد از نرخ قرائت برخی قاریانوحید خزایی قاری بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: از سن ۱۱سالگی که در کوچه بازی می‌کردیم با دوستانی آشنا شدم که به کلاس روانخوانی قرآن می‌رفتند و در این کلاس‌ها تعدادی پیرمرد دور هم جمع می‌شدند و قرآن می‌خواندند.
وی افزود: لطف خدا شامل حالم شد و من هم با دوستان به این کلاس رفتم البته از ابتدا که به این کلاس‌ها می رفتیم برای خود قرآن و یادگیری آن نبود بلکه بیشتر با توجه به سنین نوجوانی‌مان برای بازی و سرگرمی و برخی خوراکی‌ها می‌رفتیم، اما مدتی که گذشت علاقه‌مند شدم و قرآن خواندن را یاد گرفتم و از بین هشت قرآن‌آموز فقط من در این فضا ماندگار شدم و بعدها به صورت حرفه‌ای کار را دنبال کردم.
خزایی درباره خاطره اولین اجرایش به صورت حرفه‌ای، گفت: در اولین اجرا، نوایی از عبدالباسط؛ سوره فجر را تقلید کردم و در محضر استاد خواندم و چون استادم خیلی خوششان آمد من را تشویق کردند و این مقدمه‌ای برای فعالیت‌های حرفه‌ای قرآن بود.
وی با اشاره به افتخارات کسب شده خود در مسابقات قرآنی، اظهار کرد: تا به حال ۴۰ تا ۵۰ رتبه استانی و کشوری کسب کرده‌ام و شاخص‌ترین آنها رتبه اول مسابقات بین‌المللی دانشجویان جهان در سال ۱۳۹۳ و رتبه اول مسابقات کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۶ بود.
این قاری برجسته بین‌المللی درباره سبک کارش بیان کرد: بیشتر به صورت تلفیقی کار می‌کنم. تلاوت اکثر قاریان را گوش می‌کنم و از آنها بهره می‌گیرم.
خزایی در مورد سطح تحصیلات خود بیان کرد: فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته مدیریت امور فرهنگی است و قصد ادامه تحصیل دارد.
حس خیلی خوب قرائت در نزد رهبری
وی درباره اینکه آیا افتخار قرائت در حضور مقام معظم رهبری داشته است، اظهار کرد: چهار، پنج بار در بیت مقام معظم رهبری قرائت داشتم، اما یک بار که در اربعین سال ۱۳۹۴بود، حضرت آقا حضور داشتند و من در حضور ایشان قرآن قرائت کردم و قرائت در محضر ایشان حس خیلی خوبی برایم بود.
خزایی در مورد آینده قرآنی خود، گفت: امیدوارم تلاوتم روز به روز کیفیی‌تر شود و در این مسیر پیشرفت معنوی داشته باشم.
وی درباره تعیین نرخ برای قرائت قران از سوی برخی قاریان قرآن، گفت: درست این است که قاری در این عرصه ورود پیدا نکند، ولی میزبانان مراسم بهتر است، عرف را رعایت و شأن قاری را حفظ کنند.
وی افزود: متاسفانه در برخی مواقع از قاریان تقدیر نمی‌شود و برخی از قاریان هم ممکن است خیلی پولکی شده باشند این طور نباید باشد. هر دو طرف باید رعایت کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر