50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!


... نوشته 50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید! اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

جانی دپ بازیگری است که بارها برای دریافت جایزه کاندید شده‌ و برای به تصویر کشیدن شخصیت‌های منحصر به فردی از جمله ادوارد دست‌قیچی، کاپیتان جک در دزدان دریایی کارائیب و پال کمپ در خاطرات عجیب و غریب شهرت دارد. در این نوشتار ۵۰ حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ آمده است که احتمالا نمی‌دانستید!

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۱. جان کریستوفر دپ دوم در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۶۳ و در اوونزبورو، کنتاکی متولد شد.

۲. پدر او جان کریستوفر دپ، مهندس شهرسازی و مادرش بتی سو پالمر یک پیشخدمت بود. جانی فرزند آخر در میان ۴ فرزند این خانواده است.

۳. پدر و مادرش در زمان کودکی جانی دپ چندین بار محل زندگی‌شان را عوض کردند و او در ۲۰ شهر مختلف زندگی کرد تا این‌که در نهایت در سال ۱۹۷۰ پدر و مادرش در میرامار، فلوریدا مستقر شدند.

۴. والدین جانی زمانی که او خیلی جوان بود از هم جدا شدند و او مشکلات خانوادگی زیادی داشت. جانی دپ به عنوان راهی برای مقابله با این درد، آسیب زدن به خودش را شروع کرد به این ترتیب که چند زخم روی بدن‌اش ایجاد کرد که هنوز هم جای آن‌ها باقی مانده‌است. جانی در مصاحبه‌ای که در سال ۱۹۹۳ انجام داد، در رابطه با این موضوع گفت: “بدن من به نوعی دفتر خاطرات است! مانند کاری که ملوانان قبلا انجام می‌دادند، هر خالکوبی معنایی دارد، در برهه‌ای از زندگی‌تان نشانی روی خودتان ثبت می‌کنید، خواه خودتان با چاقو این کار را انجام بدهید و خواه یک حرفه‌ای در زمینه‌ی خالکوبی این کار را برای شما انجام دهد. ”

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۵. او در سن ۱۵ سالگی ترک تحصیل کرد به این امید که یک نوازنده‌ی راک شود.

مطلب مرتبط: ۵۰ حقیقت جالب درباره جیسون استاتهام ستاره‌ای که دستفروش بود!

۶. اما فقط دو هفته پس از ترک مدرسه، به مدرسه بازگشت اما مدیر مدرسه با حضور مجدد او در مدرسه موافقت نکرد. او به دپ توصیه کرد که رویای موزیسین شدن‌اش را دنبال کند.

۷. جانی در سن ۱۲ سالگی شروع کرد به نواختن در گاراژ راک‌ها، از جمله گرو The kids که یک زمانی برای ایگی پاپ آغاز به کار کرده بود.

۸. دپ با گروه راک سیتی انجلز همکاری کرد و یکی از نویسندگان آهنگ این گروه به نام “ماری” بود.

۹. او برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ با لوری آن آلیسون، خواهر نوازنده‌ی بیس و خواننده‌ی گروهش، ازدواج کرد. آن آلیسون یک آرایشگر بود.

۱۰. جانی کارهای عجیب و غریب را انجام می‌داد تا بتواند هزینه‌های کار موسیقی‌اش را تامین کند. حتی مدتی را به فروش خودکار مشغول بود.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۱۱. او باید به خاطر ورودش به دنیای بازیگری ممنون نیکلاس کیج باشد! ماجرا از این قرار است که او همراه همسر سابقش، لوری به لس‌آنجلس، کالیفرنیا رفته بود. لوری در آن‌جا او را به نیکلاس کیج معرفی کرد، و به این ترتیب جانی وارد شغل بازیگری شد. نیکولاس به او توصیه کرد که به جای موسیقی سراغ بازیگری برود.

۱۲. دپ و لوری دو سال بعد از آن طلاق گرفتند اما جانی به مدت طولانی مجرد نماند. او با جنیفر گری نامزد شد و بعد از هم جدا شدند و سپس با شرلیین فین، بازیگر، نامزد شد. وای، چه‌قدر حلقه‌ی نامزدی لازم داشته!

مطلب مرتبط: ۵۰ راز سر به مهر از زندگی سیلوستر استالونه

۱۳. فن و دپ در سال ۱۹۸۶ برای بازی در فیلم تراشین اقدام کردند و هر دو هم انتخاب شدند، حتی دپ از سوی کارگردان این فیلم برای بازی در نقش اول انتخاب شد، نقشی که می‌توانست دومین نقش اصلی جانی باشد. هرچند او بعدا توسط تهیه‌کننده‌ی فیلم که با نظر کارگردان موافق نبود، از فهرست بازیگران این فیلم حذف شد.

۱۴. شروع موفقیت‌های جانی دپ در سال ۱۹۸۷ بود، زمانی که به جای جف یاگر برای نقش پلیس مخفی تام هنسون در سریال تلویزیونی خیابان جامپ شماره‌ی ۲۱ (۱۹۸۷) انتخاب شد.

۱۵. دپ پس از تبدیل شدن به ستاره‌ی نوجوانان، به این نتیجه رسید که وقت آن است به فیلم‌ها و نقش‌های جدی‌تری روی بیاورد. اولین نقش اصلی او در فیلم کلاسیک و ترسناک سال ۱۹۸۴ به نام کابوس دپر خیابان الم بود.

۱۶. دپ یک رابطه‌ی طولانی مدت کاری با کارگردان تیم برتون داشته‌است و این همکاری زمانی آغاز شد که دپ در فیلم ادوارد دست‌قیچی درخشید. دپ بعدها در این باره گفت: “در عرض ۱۰ دقیقه بعد از شنیدن در مورد این پروژه، بازی در آن را پذیرفتم”.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۱۷. جانی پس از موفقیت ادوارد دست‌قیچی، تصمیم گرفت که هرگز یک نقش را تکرار نکند، بلکه همیشه خود را با نقش‌های جدید و متفاوت به چالش بکشد.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۱۸. در طول فیلمبرداری این فیلم، او با وینونا رایدر، همبازی‌اش وارد رابطه شد و حتی عبارت ویونا برای همیشه (Wionna Forever) را در دست راست خود خالکوبی کرد. پس از جدا شدن از او، خالکوبی‌اش را به “Wino Forever” تغییر داد.

۱۹. در حال فیلمبرداری فیلم «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» در سال ۱۹۹۳، او جرات کرد و از هم‌بازی‌اش در این فیلم، لئوناردو دی کاپریو خواست که یک ترشی تخم‌مرغ گندیده را بو کند و برای این کار به او ۵۰۰ دلار پرداخت کرد.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۲۰. در سال ۱۹۹۳، در زمان فیلمبرداری فیلم رویای آریزونا با فی داناوی، جانی دپ متوجه شد که فی می‌خواهد روی جامپر بپرد. او در طول یک مکث کوتاه زمان فیلمبرداری با یکی از دوستانش ۸۰ مایل برای رفتن به یک فروشگاه کالاهای ورزشی رانندگی کرد و یک جامپر خرید و به محل فیلمبرداری آورد.

۲۱. او یکی از صاحبان یک کلوب شبانه در لس‌آنجلس بود که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. بیرون همین کلوب بود که ریور فینیکس به دلیل ایست قلبی ناشی از مصرف زیاد مواد مخدر جان خود را از دست داد.

۲۲. جانی دپ در زمانی که مالک کلوب شبانه بود، هر از گاهی حواله‌های ۵۰ دلاری و ۱۰۰ دلاری به افراد بی‌خانمان بیرون باشگاه می‌پرداخت.

۲۳. در سال ۱۹۹۴، جانی ارتباط‌ با کیت ماس، سوپرمدل بریتانیایی را شروع کرد و آن دو به مدت چهار سال با هم در رابطه بودند.

۲۴. دپ در سال ۱۹۹۴ به اتهام مستی و درگیری با ماس، دستگیر شد.

مطلب مرتبط: جسیکا آلبا :۵۰ راز جالب درباره زندگی شخصی و هنری جسیکا آلبا

۲۵. در سال ۱۹۹۸دپ رابطه‌اش را با ونسا پارادی آغاز کرد. ونسا یک بازیگر و خواننده‌ی فرانسوی بود که در زمان فیلمبرداری “دروازه نهم” با دپ ملاقات کرد. جانی دپ به اپرا گفت، «ونسا به سمت من آمد، مستقیم به سمت من، و فقط گفت:” سلام “. بعد من می‌دانستم که ما با هم خواهیم بود! او واقعا زندگی من را کاملا تغییر داد.”

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۲۶. او در سال ۱۹۹۸ پس از درگیری با پاپاراتزی‌ها که پس از شروع رابطه‌ی او با ونسا بود، مدام دنبال‌اش بودند، دستگیر شد.

۲۷. آن‌ها دو فرزند دارند یک دختر به نام لی‌لی رز ملودی دپ (متولد ۱۹۹۹) و یک پسر جان “جک” کریستوفر دپ سوم (متولد ۲۰۰۲).

۲۸. این خانواده در پاریس و لس‌‌آنجلس زندگی می‌کردند. جانی دپ بین این دو شهر پاریس را ترجیح می‌داد زیرا در واقع زندگی به عنوان یک ناشناس را در فرانسه و سبک زندگی ساده‌اش را دوست داشت.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۲۹. در سال ۲۰۱۱، دپ دوباره ساکن ایالات متحده شد؛ چرا که فرانسه از او می‌خواست که شهروند همیشگی این کشور شود، و بنا به گفته‌ی خودش در این صورت مجبور می‌شد در هر دو کشور مالیات بر درآمد پرداخت کند.

۳۰. او در سال ۲۰۰۳ و پس از مصاحبه با یک مجله‌ی آلمانی با گقتن “آمریکا مثل یک توله سگ احمق است که دندان‌های بزرگی دارد و می‌تواند گازتان بگیرد و به شما آسیب برساند” دچار دردسر شد. او بعدا اظهار داشت که آن‌ها حرف‌های او را خارج از بافتار موضوع مورد بحث نقل قول کرده‌اند.

۳۱. جانی. در سال ۲۰۰۳، درفیلم دزدان دریایی کارائیب و در نقش جک اسپارو درخشید. او در مصاحبه‌ای اذعان کرد که الهام‌بخش او برای این نقش کیت ریچاردز بوده‌است.

۳۲. این فیلم با استقبال زیادی مواجه شد و بعدها قسمت‌های دیگری از آن ساخته شد. او اولین جایزه‌ی اسکار خود را برای بازی در نقش جک اسپارو در فیلم دزدان دریایی کارائیب به دست آورد.

۳۳. در سال ۲۰۰۷، دختر دپ از یک بیماری جدی، نوعی عفونت E. coli، که نزدیک بود تا کلیه‌های‌اش را از کار بیندازد و سبب شد به مدت طولانی در بیمارستان بستری‌ باشد، بهبود یافت. جانی دپ برای تشکر از بیمارستان بزرگ خیابان اورموند، در نوامبر ۲۰۰۷ لباس کاپیتان جک اسپارو را پوشید و چهار ساعت برای کودکان داستان خواند. در سال ۲۰۰۸ نیز ۲ میلیون دلار به بیمارستان اهدا کرد.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۳۴. پس از مرگ هیث لجر در سال ۲۰۰۸، دپ یکی از سه بازیگری بود – همراه با جودو لاو و کالین فارل – که در قسمت‌های باقی‌مانده‌ی نقش هیث در فیلم ” دکتر پارناسوس، مردی که به شیطان رو دست زد” (۲۰۰۹) ، برای پایان دادن به فیلم نقش‌آفرینی کرد.

مطلب مرتبط: ناتالی پورتمن :۵۰ راز درباره ناتالی پورتمن هنرپیشه‌ای که نابغه است

۳۵. این سه بازیگر دستمزد خود را از این فیلم فانتزی به ماتیلدا، دختر لجر اهدا کردند.

۳۶. سه فیلم اول دزدان دریایی کارائیب بسیار موفق بود، به حدی که تهیه‌کنندگان فیلم از جانی دپ خواستند که در قسمت‌های آتی فیلم نیز حضور داشته باشد. آن‌ها به جانی دپ پیشنهاد ۵۵ میلیون دلار را برای بازی در قسمت چهارم این سری فیلم‌ها به نام سوار بر امواج ناشناخته به جانی دپ دادند تا او جواب منفی ندهد.

۳۷. دپ همچنین به جای شخصیتی در بازی ویدئویی “دزدان دریایی کارائیب” حرف زده‌است: افسانه جک اسپارو.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۳۸. در سال ۲۰۰۴، دپ شرکت فیلم‌سازی خود را به نام اینفینیتیم نیهیل برای تولید پروژه‌هایی که خودش در آن‌ها به عنوان بازیگر و / یا تولیدکننده فعالیت دارد، تاسیس کرد. دپ بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت است، در حالی که خواهر او، کریستین دبروسکی، به عنوان رئیس فعالیت می‌کند.

۳۹. جانی دپ در انیمیشن رنگو صداپیشه‌ی نقش رنگو بود. به طور معمول، صدای فیلم‌های انیمیشن در یک استودیو ضبط می‌شود، اما برای رنگو، همه‌ی بازیگران در یک اتاق همراه با صحنه‌ها بازی می‌کردند.

۴۰. دپ نقش اصلی سوئینی تاد را در فیلم ترسناک و موزیکال آرایشگر شیطانی خیابان فلیت بازی کرد، و به خاطر آن جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

۴۱. بعد از چند ماه گمانه‌زنی‌ها و پیگیری‌های رسانه‌ها، دپ و پارادی در ژوئن ۲۰۱۲ جدایی خود را اعلام کردند. دپ در سال ۲۰۱۲ پس از آشنا شدن با آمبر هرد سر صحنه‌ی فیلم خاطرات عجیب و غریب، با او در رابطه بوده‌است. این دو در کریسمس سال ۲۰۱۳ با هم نامزد شدند.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۴۲. او ممکن است به زودی بازنشسته شود! جانی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در سال ۲۰۱۳ گفت که امیدوار است تا در آینده نزدیک با «چیزهای بی سر و صدا» سرگرم شود؛ این بدان معنا است که او از بازیگری کناره خواهد گرفت. دپ در مصاحبه‌ای موضوع را با جزئیات بیش‌تری توضیح داد: “منظورم این نیست که همین حالا خودم را بازنشسته می‌کنم، اما کناره‌گیری‌ام از بازیگری خیلی طول نخواهد کشید. ”

۴۳. اولین فیلم شرکت تولیدی او خاطرات عجیب و غریب در سال ۲۰۱۱ بود که از رمانی به همان نام نوشته‌ی هانتر تامپسون اقتباس شده‌است.

۴۴. دپ حدود ۱۳ خالکوبی دارد از جمله تصویر نیم‌رخ یک بومی آمریکایی، “لی‌لی رز” (نام دخترش) روی قلبش، “بتی سو” (نام مادرش) روی بازوی سمت چپ، و یک گنجشک در حال پرواز روی آب با کلمه‌ی “جک” (نام پسرش؛ گنجشک به سمت او پرواز می‌کند، نه دور از او ‌آن‌طوری که در دزدان دریایی کارائیب می‌بینید) روی ساعد راست‌اش.

50 حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

۴۵. او مذهبی نیست، اما می‌گوید: “به فرزندانم ایمان دارم. واقعا ایمان دارم، می‌دانید، من فکر می‌کنم تا زمانی که رو به جلو به حرکت می‌کنید، فقط به حرکت‌تان ادامه دهید، حدس می‌زنم همه چیز درست خواهد بود. می‌دانید که ایمان به لحاظ مذهبی، از ویژگی‌های من نیست.

۴۶. دپ معتقد است که ریشه در بومیان آمریکا دارد. “من حدس می‌زنم که تا حدی ریشه‌های یک بومی آمریکا در من وجود دارد. مادر بزرگ من تا حدی یکی از بومیان آمریکایی بود، او به عنوان یک چروکی بزرگ شد یا شاید سرخپوست کریک بود. البته منطقی هم به نظر می‌رسد چرا که او از کنتاکی بود و این ناحیه پر از چروکی و کریک است. ”

۴۷. او در سال ۲۰۰۳ و یک بار دیگر هم در سال ۲۰۰۹، طی یک رای‌گیری از سوی مردم به عنوان “جذاب‌ترین مرد زنده” انتخاب شد.

۴۸. دپ و آمبر هرد در ژانویه سال ۲۰۱۴ با هم نامزد شدند.

۴۹. دپ و تیم برتون هفت بار با هم کار کرده‌اند: در فیلم‌های ادوارد دست‌قیچی، اد وود، اسلیپی هالو، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، عروس مرده، سوئینی تاد و آلیس در سرزمین عجایب.

۵۰. ارزش خالص دارایی جانی دپ ۳۵۰ میلیون دلار است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: بومزبیت

۵۰ حقیقت جالب و جنجالی درباره جانی دپ که احتمالا نمی‌دانستید!

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج