رکورد ضریب هوشی اینشتین توسط دختر 11 ساله ایرانی شکسته شد


رکورد ضریب هوشی اینشتین توسط دختر 11 ساله ایرانی شکسته شد

بر اساس اعلام خبرگزاری‌های انگلیسی رکورد ضریب هوشی اینشتین توسط دختر 11 ساله ایرانی شکسته شد. تارا شریفی با کسب امتیاز 162 در تست هوش منسا بالاتر از سطح آلبرت اینشتین و استیون هاوکینگ قرار گرفت. تارا شریفی دانش‌آموز ایرانی مقیم انگلیس توانست در تست هوش منسا (انجمن بین‌المللی تیزهوشان) امتیاز 162 را به دست آورد و از... نوشته رکورد ضریب هوشی...

بر اساس اعلام خبرگزاری‌های انگلیسی رکورد ضریب هوشی اینشتین توسط دختر 11 ساله ایرانی شکسته شد. تارا شریفی با کسب امتیاز 162 در تست هوش منسا بالاتر از سطح آلبرت اینشتین و استیون هاوکینگ قرار گرفت.

تارا شریفی دانش‌آموز ایرانی مقیم انگلیس توانست در تست هوش منسا (انجمن بین‌المللی تیزهوشان) امتیاز 162 را به دست آورد و از ضریب هوشی افراد نابغه که امتیاز 140 است، فراتر رود. به این ترتیب تارا شریفی توانست رکورد ضریب هوشی آلبرت اینشتین را بشکند. گفتنی است ضریب هوشی این دختر 11 ساله ایرانی دو عدد بیشتر از ضریب هوشی تخمین زده شده برای آلبرت اینشتین و استیون هاوکینگ دو فیزیکدان معروف است.

رکورد ضریب هوشی اینشتین توسط دختر 11 ساله ایرانی شکسته شد

جزئیاتی از شکسته شدن رکورد ضریب هوشی اینشتین

تارا شریفی که به عنوان نابغه ایرانی از او یاد می‌شود در خصوص شکستن رکورد ضریب هوشی آلبرت اینشتین عنوان کرد از امتیازی که به‌دست آوردم شگفت‌زده‌ام و انتظار نداشتم چنین امتیازی را کسب کنم. گفتنی است این دختر 11 ساله ایرانی آزمون تست هوش منسا را در دانشگاه آکسفورد انجام داده است و می‌بایست در مدت زمان مشخص شده به هریک از سوالات پاسخ دهد. تارا شریفی افزود من دوست دارم در آینده در حوزه ریاضیات فعالیت کنم. تارا شریفی هم‌اکنون شرایط عضویت در منسا را به دست آورده است و همچنین عضوی از جمعیت تیزهوشان (High IQ society) نیز شناخته می‌شود. پدر این نابغه ایرانی اهل دشتستان در استان بوشهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان