برگزاری مسابقه سوره انعام در همدان


برگزاری مسابقه سوره انعام در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عضو شورای جامعه قرآنی امام عصر(عج) از برگزاری مسابقه سوره انعام در ماه مبارک رمضان در همدان خبر داد و گفت: از این جهت سوره انعام برای مسابقه در نظر گرفته شده است که سوره انعام به مباحث معاد، یگانگی، توحید و نبوت می‌پردازد و بیشتر بر مسئله یگانه‌پرسی و مبارزه با شرک تاکید می‌کند.

برگزاری مسابقه سوره انعام در همدانبه گزارش ایکنا از همدان سمیه سادات حسینی عضو شورای جامعه قرآنی با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن همدان از برگزاری مسابقه سوره انعام خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند پاسخ نامه‌ها را به مرکز جامعه قرآنی امام عصر(عج) واقع در پیشاهنگی، بلوار خرم‌رودی تحویل دهند.
وی افزود: در این مسابقه شرکت‌کنندگان بصورت خانوادگی در منزل به سوالات به صورت کتبی پاسخ می‌دهند، در اولین یکشنبه پس از ماه مبارک رمضان قرعه‌کشی می‌شود و به قید قرعه به 30 نفر از شرکت کنندگان که پاسخ صحیح داده باشند جوایزی اهدا می‌شود.
وی گفت: از این جهت سوره انعام برای مسابقه در نظر گرفته شده است که سوره انعام به مباحث معاد، یگانگی، توحید و نبوت می‌پردازد و بیشتر بر مسئله یگانه‌پرسی و مبارزه با شرک تاکید می‌کند.
حسینی خاطر نشان کرد:این سوره آیاتی دارد که استدلات زنده و روشنی برای پاسخ به برخی از شبهات رایج امروزی است.
وی با بیان اینکه در اکثر جلسات قرآنی در منازل با عنوان «ختم انعام» مرسوم است گفت: در این جلسات تنها الفاظ عربی سوره تلاوت می‌شود و کمتر به معنا و مفهوم آیات توجه و اهمیت داده می‌شود.
حسینی تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقه این است که سوره انعام به همراه ترجمه روان بصورت کتبی در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می‌شود، در این صورت علاوه بر اینکه آیات را تلاوت می‌کنند در مفهوم و ترجمه آن نیز تدبر می‌کنند.
وی گفت: در سال‌های گذشته نمایشگاه قرآن در امامزاده‌ها و مکان‌های سرباز برگزار می‌شد که تعداد غرفه‌ها کمتر بود اما امسال مکان نمایشگاه بسیار عالی است و تعداد و جامعیت غرفه‌ها بسیار بالاست.
حسینی همچنین در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم در سال‌های آینده غرفه‌های آموزش عملی قرآن نیز به غرفه‌های این نمایشگاه اضافه شود و صرفا غرفه‌ها بصورت نمایشی نباشند.
گفتنی است؛ علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند کتاب مسابقه را از تا روز 27 رمضان از غرفه این نهاد قرآنی دریافت کرده و تا پایان ماه مبارک آن را به مرکز جامعه قرآنی واقع در بلوار خرمرودی تحویل دهند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق