تجویز داروهای ممنوعه در آمریکا در سطح بالا؛ پزشکان و دندانپزشکان مظنونان اصلی


تجویز داروهای ممنوعه در آمریکا در سطح بالا؛ پزشکان و دندانپزشکان مظنونان اصلی
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد داروی شبه مورفین (ایپوئید) در آمریکا توسط پزشکان و دندان‎پزشکان برای نوجوانان در سطح بالایی تجویز می‌شود.

به گزارش میزان، نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد موارد تجویز داروی شبه مورفین (ایپوئید) برای نوجوانان و بزرگسالان جوان در آمریکا همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

محققان در این تحقیق اطلاعات بیمارانی را مورد بررسی قرار دادند که در رده سنی ۱۳ تا ۲۲ سال قرار داشته و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ به کلینیک‌ها و اورژانس‌ها مراجعه کرده‎اند.

نتایج مطالعات یازده ساله نشان می‌دهد پزشکان برای ۱۵ درصد از افرادی که به اورژانس مراجعه کرده و ۳ درصد از افرادی که به کلینیک‌ها آمدند داروی ایپوئید تجویز شده بود.

سی ان ان نوشت، طبق نتایج منتشر شده در یک مجله پزشکی، با وجود کاهش ۴ درصدی تجویز این دارو در اورژانس‌ها در این بازه بازمانی، میزان تجویز این دارو در کلینیک‌ها تغییری نشان نداده است.

این مطالعه نشان می‌دهد دندان پزشکان در ۶۰ مورد برای مراجعان نوجوان داروی ایپوئید تجویز کرده‎اند، ۴۷ درصد برای شکستگی گردن و ۳۸ درصد شکستگی مچ پا.

جوئل هادگینز مدرس بالینی دانشکده پزشکی هاروارد گفت، نوجوانان و بزرگسالان در معرض خطر سوء استفاده از داروی ایپوئید قرار دارند. در واقع به گفته منابع تجویز این دارو برای این گروه سنی با مصرف آن در طولانی مدت ارتباط دارد.

بر اساس تحقیقی که سال گذشته انجام شد، شمار کودکانی که در بیمارستان به دلیل اوردوز داروی ایپوئید بستری و یا در بخش مراقبت‌های ویژه بودند از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ دو برابر شده است.

مطالعه‌ای دیگر نشان می‌دهد از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۶ در حدود ۹ هزار مرگ کودکان مرتبط با مصرف داروی ایپوئید به ثبت رسید. همچنین در این بازه زمانی میزان مرگ و میر افراد جوان به دلیل مسمومیت این دارو تقریباً ۳ برابر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد