خودارضایی باعث واریکوسل شده؟


خودارضایی باعث واریکوسل شده؟

چند وقت پیش برای معاینه سربازی به پزشک مراجعه کردم و با معاینه بیضه های من گفت شما گرید 1 یا 3 دارید ولی در حدی نیست که معاف شوید.

پرسش: من 23 سال دارم و حدود 7-8 سال هست که دچار عادت بد خودارضایی شده ام. چند وقت پیش برای معاینه سربازی به پزشک مراجعه کردم و با معاینه بیضه های من گفت شما گرید 1 یا 3 دارید ولی در حدی نیست که معاف شوید.
حالا می خواهم بدانم ایا خودارضایی باعث شده که من مبتلا به گرید شوم.
ایا در بچه دار شدن همسرم مشکل ایجاد می شود. قرص یا دارویی برای رفع آن هست.

پاسخ: واریکوسل (واریس بیضه) چند درجه (گرید) دارد. در درجات بالا (3-4) باعث اختلال در تولید اسپرم و عقیمی می شود. که باید حتما درمان جراحی انجام شود. درجات خفیف تحت نظر متخصص اورولوژی باید باشید.
خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی، ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود.
از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند.
مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.
در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می توان به روانپزشک جهت درمانهای اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمانها رفتار درمانی و یا روان درمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کرد و البته اثر روشهای قبلی را نخواهد داشت. داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند.

خودارضایی باعث واریکوسل شده؟
مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
انجام عمل خود ارضایی در هر شرایط امکان‌پذیر است که با انجام اعمالی خاص باعث ارضاء شدن فرد می شود، هم در رابطه جنسی و هم در خود ارضایی عمل ارگاسم صورت می گیرد ولی در خود ارضایی اندام خود را وادار می‌سازیم تا طی یک رابطه مجازی به ارگاسم برسد.
در یک رابطه جنسی تمامی اندام‌های بدن با یکدیگر همکاری دارند و نیازی نیست که در ذهن خود محیطی را بازسازی کنید در نتیجه ذهن در آرامش بیشتری قرار می گیرد از این رو تأثیر روحی و روانی بسیار مفیدی به همراه دارد.

عوارض روحی خودارضایی در پسران
پسرانی که زود تحریک می‌شوند و برای ارضای خود به سوی انجام خودارضایی می‌روند باید بدانند که خود ارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد از این رو تنها با این کار عطش خود را زیادتر می کنید.
پسرانی که به خود ارضایی اعتیاد دارند مطمئناً در زندگی زناشویی خود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهند شد.این افراد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهد رسید و نخواهند توانست خود و شریک جنسی خود را ارضاء کند و از لذت کافی بهره مند شوند.
این گونه پسران معمولاً انسانهای سردی خواهند شد. از تاثیرات روحی اعتیاد به خودارضایی در پسران می‌توان بی حوصلگی، عدم تمرکز، لاغری، ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی را نام برد. اعتیاد به خودارضایی آسیب های زیادی از نظر جسمی و جنسی به فرد وارد می‌سازد.

عوارض جسمی خود ارضایی پسران
یکی از اثرات روحی خود ارضایی در پسران مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید است. خودارضایی یک نوع مرگ تدریجی است که عوارض خیلی بد و گاهی جبران ناپذیر چه برای پسرها و چه دخترها دارد، بعضی از عوارض خودارضایی در پسرها و دخترها مشترک است.

از دست دادن زیبایی تدریجی با خود ارضایی
زیبایی همیشه چیزی بوده که همه دنبال آن هستند، و مطمئنن هیچ کس نیست که دنبال زیبایی نباشد و زیبا بودن و جذاب بودن را دوست نداشته باشد، ولی خودارضایی در پسران و دختران عملی است که طی مدتی روی چهره و مخصوصا چشمها اثر می گذارد.
چشمهای کسی که خودارضایی می کند دیگر هیچ براقی و جذابیتی ندارد! حالت افسرده و افتاده می گیرد. در فردی که خودارضایی می کنند، رنگ پوست به تدریج کدر می شود، جوش های زیادی روی بدن و از جمله صورت او می گیرد این عارضه خودارضایی مشترک بین پسران و دختران است.

خود ارضایی و ایجاد اندامی نا متناسب و بد
این عارضه خود ارضایی هم یک امر مشترک بین پسران و دختران است، بعد از اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی شخص گرفتار به خود ارضایی، کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا می کند، کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن، لاغری نامتناسب، و ... که می شود گفت بستگی به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی دارد.

خودارضایی باعث واریکوسل شده؟
درد در کشاله ی ران با انجام خود ارضایی
داشتن درد شدید در کشاله ی ران و درد تخمدانها یکی از عوارضی که بین دخترها و پسرها مشترک است و تا چند روز بعد از خودارضایی ادامه دارد.

خود ارضایی و ریزش موهای سر
خودارضایی در دختران و پسران می تواند باعث ریزش موهای سر شود.

آسیب روحی و اجتماعی
پسرانی که خودارضایی می کنند همیشه عذاب وجدان دارند از گناهی که کرده اند! این افراد بی اراده، تنبل، کمرو، تندخو، خودخواه، بدبین، عبوس و قدرت سازش با مردم را ندارند.

رابطه زود انزالی با خود ارضایی در پسران
پسرها و مردانی که خودارضایی می کنند در آینده وقتی می خواهند با همسرشان رابطه جنسی سالم داشته باشند دچار زود انزالی شدید می شوند که این خصلت بد برای تمامی مردهاست.

خود ارضایی پسران و زیاد شدن قوس کمر آنها
پسرهایی که خودارضایی می کنند به شکل بد و ناهنجاری کمرشان گود می شود به شکلی که در آینده دچارکمر دردهای شدیدی می شوند.

خودارضایی باعث واریکوسل شده؟
تنگی نفس
یکی دیگر از عوارض خود ارضایی در پسران مبتلا شدن به تنگی نفس است. این عارضه در پسرهایی صادق است که به صورت خوابیده خودارضایی می کنند که حتی با مراجعه به پزشک هم این مشکل مشخص نمی شود.

رابطه خود ارضایی پسران با بی اختیاری ادرار
پسرهایی که با حلقه کردن دستاشان به دور آلتشان و ایستاده خودارضایی می کنند دچار بی اختیاری در ادرار و انزال می شوند!

دفع بی اختیار منی به علت خود ارضایی
از دیگر مضرات خود ارضایی پسران دفع بی اختیار منی است. پسرهایی که به عمل بد خود ارضایی اعتیاد دارند دچار دفع شدن بی اختیار منی در خواب یا بیداری از آلت تناسلی می شوند.

راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی بیمار گونه
نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏ پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هر گونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است.یکی از راههای ترک خودارضایی پسران پرهیز از مشاهده عکس ها و فیلم های محرک است.
- یکی از راههای ترک خود ارضایی در پسران انجام ورزش است. در واقع با انجام دادن ورزش های بسیار بسیار سنگین تا سر حد خستگی می توان خود ارضایی را به طور موقت درمان کرد.
- درمان خود ارضایی با روزه گرفتن و عدم اسفاده از غذاهای محرک مانند شکلات و موز و عسل …
- از جمله راههای پیشگیری از خود ارضایی در پسران که می توان ذکر کرد این است که باید از مشاهده فیلمها و عکسهای محرک پرهیز کنند.
- پسران باید از خواندن داستانهای محرک پرهیز کنند تا برای خود ارضایی تحریک نشوند.
- برای جلوگیری از خود ارضایی از تنهایی و تنها ماندن در یک اتاق پرهیز کنید.
- برای کاهش خود ارضایی یک رابطه عاطفی با جنس مخالف را ایجاد کنید.
- وقت خود را با کارهای مختلف پر کنید تا جایی که وقت بیکاری برای خیالپردازی شما نماند.
- برای جلوگیری از خود ارضایی با دوستانی که فکر و ذکرشان مربوط به مسائل جنسی می باشد معاشرت نکنید.
- پسران باید برای کاهش عمل خود ارضایی از نگاه کردن بر روی اندامهای بانوان پرهیز کرده و یا از صحبت کردن شهوت آمیز با جنس مخالف بپرهیزند.

خودارضایی باعث واریکوسل شده؟
توصیه های آیت ا... مکارم شیرازی برای ترک این عمل
1- از پرخوری بپرهیزید و معده تان هیچگاه کاملاً پر نباشد.
2- استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید.
3- سعی کنید هیچگاه تنها نباشید و با خود خلوت نکنید.
4- تا کاملاً خواب آلوده نشده اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید.
5- عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می خواهد برود.
6- نذر کنید تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید.
7- ورزش را جزء برنامه های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید.
8- از خداوند کمک بگیرید و برای بر طرف شده این عادت، بسیار زیاد دعا کنید.
9- از دیدن صحنه های تحریک آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید.
10- روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است.
11- علاوه بر خواندن نمازهای واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است.

راه های درمان دائم خود ارضایی پسران
تنها راه دائم برای ترک استمنا یا خود ارضایی پسران ازدواج از نوع دایم یا موقت است به طوری که فرد روابط زناشویی منظم داشته باشد. پسران بعد از ازدواج و داشتن رابطه جنسی به راحتی می توانند خود را متقاعد کنند که به سمت خودارضایی نروند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر