ترویج صلح و دوستی در «تیلی و تانک»


ترویج صلح و دوستی در «تیلی و تانک»

جی فلک، در کتاب «تیلی و تانک» مخاطبان را به دوستی و صلح تشویق می‌کند.

ترویج صلح و دوستی در «تیلی و تانک» ترویج صلح و دوستی در «تیلی و تانک»
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جنگ و خونریزی موضوعی است که در همه جای دنیا مخصوصا خاورمیانه تبدیل به دغدغه‌های اصلی بشریت شده و انسان‌ها مخصوصا زن‌ها و کودکان را تحت تاثیر قرار داده است. جی فلک، نویسنده و تصویرگر آمریکایی کتاب‌های کودک و نوجوان، در کتاب «تیلی و تانک» که باترجمه مهرنوش پارسانژاد، از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه (کتاب چ) منتشر شده است، داستانی عمیق را با زبانی کودکانه مطرح کرده و در آن مخاطبان را به دوستی و صلح تشویق می‌کند.

شخصیت اصلی کتاب «تیلی و تانک» فیل کوچولویی به نام تیلی است که در زمان گردش صبحگاهی در جنگل موجود عجیب و غریبی مانند خودش را می‌بیند که خرطوم و دم دارد اما رنگ‌اش سبز است و تیلی در پی یافتن راهی برای دوستی با او از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند.

اما این موجود که در حقیقیت یک تانک است، متوجه پیغام‌های دوستی تیلی نمی‌شود و تیلی را دشمنی خطرناک می‌داند که می‌خواهد به او ضربه بزند و براین اساس هروقت تیلی را می‌بیند به او شلیک می‌کند.

این کتاب علاوه براینکه مفهوم صلح و اهمیت و ارزش دوستی را برای مخاطب بیان می‌کند به موضوع مهم شناخت دیگری نیز اشاره می‌کند. موضوعی که برای مخاطب کودک اهمیت خاصی دارد، کودکان قبل از برقراری ارتباط با دیگران ابتدا باید بتوانند به درک درستی از شخص مورد نظرشان برسند.

جی فلک، مهندسی کامپیوتر خوانده و از طرح‌هایی که برای چاپ روی تیشرت‌هایی یک شرکت تبلیغاتی فرستاد وارد دنیای حرفه‌ای تصویرگری و گرافیک شد. تفریح مورد علاقه او دویدن و خواندن کتاب است و تصویرهایش را از خاطره‌های کودکی‌اش یا از تجربه زندگی با دو فرزند کوچکش الهام می‌گیرد. «تیلی و تانک» اولین کتابی است که او خود نویسندگی و تصویرگری‌اش را انجام داده است.

بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه (کتاب چ) کتاب «تیلی و تانک» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 140 هزار ریال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!