رشد 6برابری سود این موتورساز/ ادامه روند مثبت درآمدهای عملیاتی


درآمدهای عملیاتی شرکت در این سال، روند مثبتی را تجربه کرده‌اند و با حدود 30درصد رشد به بیش از 2.300 میلیارد ریال رسیده است.

رشد 6برابری سود این موتورساز/ ادامه روند مثبت درآمدهای عملیاتی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی شده منتهی به پایان اسفند ماه سال۹۷، شرکت موتورسازان تراکتورسازی در سال گذشته موفق به کسب سود خالص ۱۸۵میلیارد و ۲۲۶میلیون ریالی شده که این سود در مقایسه با سال پیش از آن، افزایش محسوس ۶۱۱درصدی را نشان می‌دهد.

درآمدهای عملیاتی شرکت در این سال، روند مثبتی را تجربه کرده‌اند و با حدود ۳۰درصد رشد به بیش از ۲.۳۰۰میلیارد ریال رسیده است.

رشد 6برابری سود این موتورساز/ ادامه روند مثبت درآمدهای عملیاتی

از سوی دیگر، رشد نرخ فروش محصولات شرکت در این سال، منجر به بهبود حاشیه سود ناخالص از ۷ به ۱۳درصد فروش شده است. انواع موتور تراکتور و به ویژه موتور ۴سیلندر، محصول اصلی شرکت را شامل می‌شود که افزایش نرخ متوسط این محصول در سال گذشته، ۳۰درصد بوده است.

از دیگر عوامل رشد سودآوری شرکت می‌توان به شناسایی مبلغ ۸۷میلیارد ریال سود تسعیر ارز در سال گذشته با توجه به تحولات ارزی روی داده، اشاره کرد که منجر به افزایش سایردرآمدهای عملیاتی شرکت به مبلغ ۱۴۳میلیارد ریال شده و این در حالی است که رقم مشابه سال قبل این بخش از درامدهای شرکت، تنها مبلغ ۳۹میلیارد ریال بوده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس