کوشنر: خاشقجی تروریستی در لباس روزنامه‌نگار بود!


کوشنر: خاشقجی تروریستی در لباس روزنامه‌نگار بود!

«مایکل ولف» در کتاب جدید خود آورده است که داماد رئیس‌جمهور آمریکا «جمال خاشقجی» را تروریستی در لباس روزنامه‌نگار نامیده است.

کوشنر: خاشقجی تروریستی در لباس روزنامه‌نگار بود!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، در کتاب جدید «مایکل ولف» نویسنده آمریکایی آمده است جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، را تروریست خوانده است.

در کتاب جدید مایکل ولف تحت عنوان «محاصره: ترامپ آماج انتقادات» آمده است مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این فرد (خاشقجی) رابط میان جناح‌های خاص در خانواده سلطنتی و اسامه (بن لادن، سرکرده القاعده) بود. ما از این موضوع مطلع هستیم. او یک تروریست در لباس روزنامه نگار بود.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود که در هنگام مراجعت به کنسولگری عربستان در استانبول در دوم اکتبر گذشته توسط عوامل سعودی به طرز وحشتناکی به قتل رسید. مقامات سعودی در ابتدا هر گونه اطلاع از سرنوشت خاشقجی را انکار کردند، اما در نهایت پس از هفته‌ها اعلام کردند که روزنامه نگار روزنامه واشنگتن پست در جریان درگیری در کنسولگری کشته شده است. منابع اطلاعاتی از جمله سازمان سیا بعد‌ها تائید کرد که قتل این روزنامه نگار به دستور مقامات سعودی انجام شده است.

کتاب جدید مایکل ولف با نام «محاصره: ترامپ آماج انتقادها» درباره دومین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده و قرار است در تاریخ ۴ ژوئن سال جاری میلادی منتشر شود. نخستین نسخه از این کتاب با نام «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و جزئیات زیادی را علیه رئیس جمهور آمریکا فاش کرد.

این در حالی است که پس از ماجرای قتل خاشقجی، مقامات دولت آمریکا نسبت به روابط نزدیک جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ابراز نگرانی کردند. این نگرانی پس از آن تشدید شد که شبکه سی ان ان همزمان با ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، گزارشی را در خصوص گفتگوی کوشنر و بن سلمان در پیام‌رسان واتس آپ منتشر کرد.

بر اساس گزارش سی ان ان، کوشنر در دیدار با تیم ترامپ گفته بود رابطه نزدیکی با شاهزاده سعودی دارد و اکثر مواقع با هم گفتگو می‌کنند. کوشنر اغلب پشت صحنه مشغول به کار است تا به دور از در کانون توجه قرار گرفتن، روابط دیپلماتیک بین ریاض و واشنگتن را پس از ماجرای خاشقجی و از طریق دوستی نزدیک با بن سلمان حفظ کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر