ناکامی مثلث شومِ بن سلمان، نتانیاهو و ترامپ در تغییر جغرافیای منطقه/ جبهه مقاومت گاو شیرده خاورمیانه را سر جای خود نشاند/ ابزار مقاومت از سنگ به موشک تغییر ماهیت داد


ناکامی مثلث شومِ بن سلمان، نتانیاهو و ترامپ در تغییر جغرافیای منطقه/ جبهه مقاومت گاو شیرده خاورمیانه را سر جای خود نشاند/ ابزار مقاومت از سنگ به موشک تغییر ماهیت داد

حسن محبتی گفت: از زمان جابجایی سفارت آمریکا از اسرائیل به قدس، خاکریزهای مقاومت به فلسطین و غزه رسیده است در حالی که پیش از این مقاومت در عراق، سوریه و یمن بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی با اشاره به اینکه امروز در خاورمیانه ابزار مقاومت تغییر کرده است، به خبرنگار تیتریک، گفت: سال 1987 ابزار مقاومت برای فلسطین سنگ بود و مردم با سنگ از خاک خود دفاع کردند.

حسن محبتی افزود: در سال 2000 ابزار مقاومت از سنگ به سلاح گرم مبدل شد و امروز در سال 2019 شاهدیم که پاسخ یک موشک رژیم صهیونیستی 20 موشک است در نتیجه باید بپذیریم که اسرائیل ضعیف تر و جبهه مقاومت قوی تر شده است.
وی تغییر ابزار مقاومت را یک روند موفقیت آمیز دانست و اظهار داشت: آمریکا در تمامی ادوار گذشته تا کنون به ویژه در زمان ترامپ دیوانه همانند نتانیاهو در برابر جبهه مقاومت سکوت نکرده است و بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان نیز همین موضع را دارد.
محبتی تصریح کرد: طرح توافق شوم توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان نشان می دهد جبهه مقاومت تا امروز رشد بسیار خوبی در دفاع از اهداف خود داشته است و رژیم غاصب صهیونیستی سریع تر از آنچه فکر می کند از بین می رود.
وی با اشاره به اینکه اسرائیل روز به روز ضعیف تر می شود و دست به حرکاتی خواهد زد که نشان از زوال عمر آن دارد، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال جبهه اعراب است تا در اجرای توافق شوم یک حامی داشته باشد.
محبتی افزود: معامله قرن نشان می دهد که نظام سلطه شکست خورده است در حالی که پیش از این ترامپ خاورمیانه را گاو شیرده برای آمریکا می دانست و ابایی از بی احترامی ندارد، زیرا اعراب به درجه ای از فهم نرسیده اند تا بدانند که غرب با دید گاو شیرده به آنها نگاه می کند.
وی اظهار داشت: امروز آمریکا از پول یک منطقه علیه همان منطقه و به عبارتی از پول مسلمان علیه مسلمان استفاده می کند و این همان گاوشیردهی است که امریکا به عربستان نسبت می دهد.
محبتی تصریح کرد: عربستان، امارات و برخی کشورها معنای امت اسلامی را نمی دانند و بعضا چوب این کج فهمی ها را خورده و به تحلیل رفته اند، البته جبهه مقاومت مقابله بسیار خوبی با معامله قرن دارد.
وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت دشمن واقعی را از درون شناخته است، گفت: رئیس جمهور نیز طی روطهای اخیر اعلام کردند روند رو به رشد به گونه ای است که با موشک پاسخ خواهیم داد.
محبتی افزود: تمام تلاش مثلث شومِ بن سلمان، نتانیاهو و ترامپ برای معامله قرن تغییر جغرافیای منطقه است و البته نباید از این مسئله غافل شد که ترامپ به عنوان شخصی تاجر و کریه سیاسی عروسک خیمه شب بازی نتانیاهو است.
وی با اشاره به اینکه ترامپ ثباتی در مسئله نظامی، سیاسی و اقتصادی ندارد، اظهار داشت: عربستان باید به این مسئله توجه داشته باشد که تا چه زمانی می تواند گاو شیرده آمریکا باشد؟، مردم منطقه بیدار هستند و خاورمیانه به دست سیاستمداران اداره نمی شود و اگر مردم فلسطین در صحنه مقاومت حضور نداشتند شاهد رخ دادهای کنونی نبودیم.
محبتی با تاکید بر اینکه مردم کشورهای عربی نیز به خیانت سران عرب و خسارت آنها به فرزندان و آینده کشورهای اسلامی واقف شده اند، تصریح کرد: از زمان جابجایی سفارت آمریکا از اسرائیل به قدس، خاکریزهای مقاومت به فلسطین و غزه رسیده است در حالی که پیش از این مقاومت در عراق، سوریه، یمن و ... بود.
وی به نقطه زنی جبهه مقاومت در فلسطین اشاره کرد و گفت: یمن علی رغم فقیر بودن گاو شیرده و نفهم خاورمیانه را سر جای خود نشاند، عربستان با حقارت تمام سطل های شیر خود را نیز بر زمین ریخت و اعتبار آن در منطقه از بین رفت.
محبتی افزود: معامله قرن همانند طرح های پیشین آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه ناکام خواهد ماند و این طرح محکوم به شکست است اگر چه هدف این معامله ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی در دفاع از مردم فلسطین خواهد بود.
وی اظهار داشت: امروز روند صعودی جبهه مقاومت برای دفاع از فلسطین و مادری که فرزندش در آغوش وی شهید می شود را به خوبی شاهد هستیم، مردم ایران فلسطینی ها را از خود می دانند و نسبت به آنها تعصب دارند.
تحلیلگر مسائل سیاسی در خاتمه با اشاره به اینکه تمام شکست های اسرائیل به واسطه روز قدس است و و حصور مردم در این روز یکسال جبهه مقاومت را بیمه می کند، خاطر نشان داشت: امام (ره) روز مناسبی را به عنوان قدس انتخاب کردند، مردم در این روز با زبان روزه از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند و مرگ بر آمریکا و اسرائیل پیش از افطار بر زبان ها جاری خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»