علت مالیدن چشم در کودکان، چیست؟


علت مالیدن چشم در کودکان، چیست؟

دخترم هفده ماهشه بعد از یک بیماری ویروسی در سیزده ماهگی که تب شدید و اسهال داشت چشمهاش رو خیلی میمالید که بعد از مراجعه به چشم پزشک تشخیص خشکی چشم به علت بیماری دادن.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دختر هفده ماهشه بعد از یک بیماری ویروسی در سیزده ماهگی که تب شدید و اسهال داشت چشمهاش رو خیلی میمالید که بعد از مراجعه به چشم پزشک تشخیص خشکی چشم به علت بیماری دادن که دارو مصرف کرد و بهتر شد، ولی دوباره مدتی بعد دیدم چشمهایش رو میمالد که به چشم پزشک دیگری مراجعه کردیم که خیلی دقیق معاینه کردن ولی گفتن خشک نیست چمشش ولی الان باز چشمهاش رو میماله و هیچ تشخیص دیگه ای هم ندادن فقط گفتن کاپ چشمش یه مقدار بالا هست که احتمالا فیزیولوژیک هست حالا سوال من این هست که ممکنه خارش چشمش به چه علت باشه و دیگر اینکه بالا بودن کاپ چشمش ممکنه در اثر آسیب مغزی باشه؟ آسیب مغزی هیچ علائم دیگه ای نداره؟البته هنوز حرف نمیزنه و تازه در حد ده ثانیه می ایسته.
پاسخ دکتر شهرام مرزدارانی، فوق تخصص نوزادان:
مادر عزیز یکی از علت های شایع مالیدن چشم آن هم اگر زیاد توسط شیرخوار انجام شود نشان دهنده آلرژی است. حساسیت فصلی، جنس ملافه، لباس ها و اسباب بازی های نوزاد می تواند باعث شود که نوزاد چشمش را مالش دهد که اگر مالیدن چشم ها بیش از ۳ تا ۴ روز و با قرمزی چشم همراه بود، باید به پزشک مراجعه کنید. از لحاظ کاپ چشم هم باید حتما از نزدیک معاینه شود، اگر متخصص چشم گفته چیزی نیست نگران نباشید. ربطی به آسیب مغزی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟