تدابیر امنیتی نجف اشرف در سالروز شهادت امام علی(ع)


تدابیر امنیتی نجف اشرف در سالروز شهادت امام علی(ع)

مقامات نجف اشرف و مسئولان آستان مطهر علوی از آمادگی امنیتی و خدماتی خود برای برپایی شب های قدر و سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی( علیه السلام) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الصباح، «لوی الیاسری» استاندار نجف اشرف در بیانیه ای اعلام کرد: برنامه امنیتی ویژه ای برای برپایی شب های قدر و مراسم شهادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) اتخاذ شده است. زیرا نجف اشرف میزبان میلیون ها زایر از داخل و خارج عراق است.

الیاسری افزود: همه دستگاه های امنیتی در نجف اشرف از جمله ارتش و حشد شعبی در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

وی ادامه داد: این برنامه شامل تقسیم این استان به بخش های متعدد برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان و زایران و کنترل تردد خودروها است.

استاندار نجف اشرف گفت: در اجرای این برنامه امنیتی 23 هزار نیرو از عناصر وزارتخانه کشور و دفاع و حشد شعبی همکاری می کند. این برنامه امنیت ورودی های استان، شهر قدیمی و منطقه بادیه نجف را تامین می کند.

الیاسری درخصوص برنامه خدماتی، گفت: مدیرست شهرداری نجف اشرف و مدیریت برق و بهداست و آب و فاضلاب و مدیریت های دیگر نیز در این برنامه مشارکت خواهند کرد، علاوه براینکه در این برنامه آستان مطهر علوی و مسجد کوفه و مزارهای دینی و موکب های حسینی نیز مشارکت موثر و فعالی خواهند داشت.

در همین حال، تیپ دوم حشد شعبی برای مشارکت در تامین امنیت و خدمت به زایران به مناسبت سالروز شهادت امام علی(علیه السلام) در نجف اشرف اعلام آمادگی است.

حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: تیپ دوم حشد شعبی نیروهای خود را در مناطق مختلف شهر نجف اشرف برای مشارکت در عملیات تامین امنیت و حمایت از زایران و ارایه خدمات محتلف به آنها مستقر کرده است.

همچنین«فائق الشمری» عضو شورای آستان مطهر علوی درباره جزئیات برنامه امنیتی و خدماتی گفت: بخش های مورد نظر آستان مطهر، برنامه خدمات به زایران را با نظارت مستقیم دبیرکل استان و اعضای شورا اجرا کردند.

الشمری افزود: علاوه بر سیاه پوش شدن صحن و سرای مطهر و خارج از آن به مناسبت سالروز شهادت امیرالمومنین(علیه السلام)، مکان های دیگر از صحن شریف برای استقبال از زایران مفروش شده است و به پنکه های هوایی و کولر های آبی مجهز شدند.

وی ادامه داد: برنامه امنیتی با هماهنگی و همکاری مدیریت محلی در استان نجف اشرف و دستگاههای امنیتی برای ایجاد امنیت زایران و سلامت آنها انجام می گیرد.

این عضو شورای آستان مطهر علوی، گفت: بیش از 40 هزار وعده غذایی برای احیای شب های قدر و شهادت امام علی(علیه السلام) تهیه شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...