رتبه اول دانشگاه صنعتی اراک در اختصاص سراهای ورزشی به دانشجویان


رتبه اول دانشگاه صنعتی اراک در اختصاص سراهای ورزشی به دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک از کسب رتبه اول این دانشگاه در زمینه اختصاص سراهای ورزشی به دانشجویان در بین دانشگاه های سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی گودرزی در نشست ریاست دانشگاه صنعتی اراک با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن ۳۰ امین سالروز تأسیس این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه دانشجویی به زیرشاخه‌های تربیت بدنی، رفاه دانشجویی، تغذیه و مشاوره و بهداشت تقسیم بندی می‌شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه صنعتی اراک در سطح کشور توانسته است رتبه اول میزان اختصاص سراهای ورزشی به هر دانشجو را با اختلاف چشم گیری نسبت به جایگاه دوم به دست بیاورد. در حال حاضر به ازای هر دانشجویی که در دانشگاه تحصیل می‌کند، ۶ متر مربع فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که این فضاها شامل زمین چمن طبیعی، سالن بدنسازی، سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی که در آینده به بهره برداری می‌رسد، می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اراک در سال ۹۳ به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب شده است، افزود: دانشجویان این دانشگاه در سال ۹۶ موفق شدند در مسابقات ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های منطقه ۴ کشور، رتبه اول را در رشته تکواندو، رتبه دوم را در والیبال و رتبه سوم را در رشته‌های شنا و کشتی به دست بیاورند.

گودرزی با بیان اینکه تعداد ۳۸۰ دانشجو در سال ۱۳۹۰ از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی این دانشگاه استفاده کرده اند، گفت: این تعداد در سال گذشته به ۶۱۰ نفر رسیده است که این افزایش آمار، بهره مندی خوب دانشجویان را از اینگونه تسهیلات به خوبی بیان می‌کند. همچنین دانشجویان در کنار بهره مندی از صندوق خیریه احسان مرکز مشاوره دانشگاه، می‌توانند از تسهیلاتی که در راستای توافق این دانشگاه با بانک مهر ایران به امضا رسیده است، استفاده کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک با تاکید بر اینکه آمار دانشجویان غیر بومی این دانشگاه از نرم کشوری بالاتر است، بیان کرد: از مجموع ۴۸۰ دانشجویی که در سال گذشته این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند، ۳۳۳ دانشجوی پسر و ۵۸ دانشجوی دختر غیر بومی وارد دانشگاه شده اند و این آمار نشان می‌دهد در سال ۹۷، در حدود ۸۲ درصد از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، از خارج استان به این دانشگاه آمده اند.

وی با اشاره به پخت سالانه حدود ۱۹۰ هزار پرس غذا در دانشگاه صنعتی اراک، اضافه کرد: به طور متوسط نرم غذایی سطح کشور به ازای هر هفته غذایی ۰.۷ است و این در حالی است که این آمار به علت جمعیت بالای دانشجویان غیر بومی این دانشگاه، به حدود ۱.۲ رسیده است. در حال حاضر با وجود سلف‌های دولتی، آزاد و مکمل به همراه بوفه دانشجویی در دانشگاه به طور میانگین روزانه ۱۸۰۰ پرس غذا در دانشگاه طبخ می‌شود که از این حیث آشپرخانه دانشگاه صنعتی اراک بر اساس درجه بندی‌های مشخص شده، در دسته اول قرار می‌گیرد و سیستمی کاملاً صنعتی دارد.

گودرزی ادامه داد: در حال حاضر مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه اقدامات ارزنده را در حوزه دانشجویی به دانشجویان ارائه می‌دهد که در همین راستا در سال جاری مراکز توانمندسازی دانشکده‌ها نیز فعال شده اند.

وی از راه اندازی طرح مشترک حوزه پژوهش و حوزه دانشجویی دانشگاه تحت عنوان " ناوک (نوآوری، ایده و کارآفرینی) " خبر داد و افزود: این طرح در حدود یک سال است که در دانشگاه اجرا می‌شود و دانشجویان طبق آن در تمام مراحل تحصیل خود در دانشگاه می‌توانند از مهارت‌های مورد نیاز از جمله، مهارت‌ها زندگی، شیوه‌های کارآفرینی، خلق ایده و… بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه علاوه بر مرکز تحقیقات آلومینیوم و صنایع فلزی در که در گذشته راه اندازی شده اند، اخیراً دو مرکز تحقیقاتی جدید را به مجموعه دانشگاه اضافه کرده است، افزود: مرکز تحقیقات توسعه پایدار به عنوان سومین مرکز تحقیقاتی مشترک دانشگاه با شهرداری و شورای شهر اراک، مدتی است که فعالیت‌های خود را آغاز کرده است. همچنین مرکز تحقیقات موتورهای احتراق داخلی نیز با همکاری شرکت خصوصی کیاسا، فعالیت‌های پژوهشی خود را در حوزه تخصصی انجام می‌دهد.

محمد گهری از امضای تفاهم نامه مشترک دانشگاه صنعتی اراک و شرکت جوش و برش کارا، به منظور راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی جوش در آینده خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اراک در چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی را در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و فناوری با صنایع مختلف استان و گاهاً خارج از استان انجام داده است که پروژه امکان سنجی بوژی قطار پر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت با همکاری شرکت واگن پارس اراک و سایر قطعه سازان کوچک استان، یکی از مطرح ترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در زمینه ارتباط با صنعت است.

گهری ادامه داد: پروژه امکان سنجی بوژی قطار پر سرعت با سفارش یکی از شرکت‌های مادر تخصصی استان انجام شده است که خوشبختانه فاز اول این پروژه بعد از گذشت ۶ ماه به اتمام رسیده است و امیدواریم با حمایت‌های مجموعه استان بتوانیم در آینده نزدیک نیز فاز دوم این پروژه ملی را تکمیل کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در حوزه چاپ و انتشار کتاب و تدوین مقالات پژوهشی، بیان کرد: دانشگاه صنعتی اراک توانسته است در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، رتبه اول دانشگاه‌های منطقه ۴ کشور را در زمینه چاپ و انتشار کتب دانشگاهی و مقالات Q1 بدست بیاورد.

وی با بیان اینکه عمکلرد دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در خصوص فعالیت در حوزه صنعت با چشم انداز مأموریت گرایی و محصول محور بودن، با موفقیت قابل قبولی همراه بوده است، اضافه کرد: در سال ۹۳ تعداد ۷ قرارداد با درآمد ۵۸ میلیون تومان، سال ۹۴ تعداد ۸ پروژه با درآمد ۲۳۴ میلیون تومان، سال ۹۵ تعداد ۱۰ پروژه با درآمد ۴۲۰ میلیون تومان، سال ۹۶ تعداد ۱۳ پروژه با درآمد ۵۵۰ میلیون تومان و در سال ۹۷ نیز تعداد ۱۵ قرارداد با درآمد یک میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان، حاصل فعالیت‌های این دفتر در حوزه ارتباط با صنعت بوده است.

به گزارش ایسنا، محسن سعیدی، مدیر امور فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۱۱ نشریه فعال از جمله، ماهنامه، گاهنامه و … در دانشگاه منتشر می‌شود که به منظور حمایت از این نشریات حوزه فرهنگی دانشگاه به ۴ بخش، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، تشکل‌های دانشجویی و نشریات تقسیم بندی شده است.

در پایان این نشست، پوستر و تندیس سی امین سالروز تأسیس دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان