وزیر خارجه عربستان: درگیری با اسرائیل مهمترین چالش جهان اسلام است


خرداد؛ وزیر خارجه عربستان سعودی بیان کرد: درگیری با اسرائیل بزرگترین چالشی است که جهان اسلام با آن روبروست.به گزارش شفقنا به نقل از روسیا الیوم، «ابراهیم العساف»...

خرداد؛ وزیر خارجه عربستان سعودی بیان کرد: درگیری با اسرائیل بزرگترین چالشی است که جهان اسلام با آن روبروست.

به گزارش شفقنا به نقل از روسیا الیوم، «ابراهیم العساف» که در جلسه وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پیش از نشست اسلامی مکه سخن می گفت، خواستار پاسخ قاطع به حملات اخیر به دو پایگاه پمپاژ نفت در عربستان و نفکتش ها در آب های امارات شد.

وی افزود: می دانیم که جهان اسلام با چالش ها و تغییر و تحولات بسار حساس و خطرناک روبروست از آن جمله مداخله در امور داخلی کشورهای اسلامی، افزایش شمار پناهجویان، گسترش آفت تروریسم و افراط گرایی و فرقه گرایی. این موضوع ایجاب می کند که ما با جدیت ابعاد و پیامدهای همه جانبه این موضوعات را بررسی کنیم و از بهترین راهها برای حل و فصل آنها استفاده کنیم.

العساف ادامه داد: پنجاهمین سال تاسیس سازمان همکاری اسلامی می گذرد و همچنان درگیری با اسرائیل مهمترین چالشی است که امت اسلام با آن روبروست.

وزیر خارجه سعودی اظهار کرد: تاکید می کنم که قضیه فلسطین، قضیه اول عربستان است. جامعه بین المللی باید به مسئولیت های سیاسی و اخلاقی خود در زمینه تحقق آمال فلسطینیان مسئولیت پذیر باشند.

العساف در گوشه دیگری از سخنانش گفت: حمله به ۴ نفکتش در آب های امارات و همچنین حمله به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان تهدیدی برای اقتصاد جهان و امنیت منطقه ای و بین المللی به شمار می رود. باید با قاطعیت در برابر آنها ایستاد .

ابراهیم العساف وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی از نگرانی عربستان درباره قضیه فلسطین سخن می گوید که این کشور از حامیان اصلی معامله قرن تحت رهبری آمریکاست که هدف نابودی این قضیه را دنبال می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت صدای انفجار اصفهان از زبان یک منبع آگاه