ایران حامی اصلی مقاومت فلسطین و لبنان


سید عبدالملک بدرالدین: رویکرد مقاومت در مقابله با تهدید اسرائیل همچنان ادامه خواهد یافت. ایران حامی اصلی مقاومت فلسطین و لبنان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم, سید عبدالملک بدر الدین دبیر کل جنبش انصار الله یمن در سخنانی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی رضوان الله علیه به عنوان روز جهانی قدس اقدام حکیمانه ای بود. روز جهانی قدس با توجه به تحولات کنونی منطقه ای و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسئله فلسطین فصل مشترک و گرد آورنده همه مسلمان به شمار می رود.

دبیر کل جنبش انصار الله یمن افزود: موضع گیری های مسلمانان باید در سطحی باشد که خطر را از مقدسات آنها دفع کند. رویکرد مقاومت در مقابله با تهدید اسرائیل همچنان ادامه خواهد یافت. ایران حامی اصلی مقاومت فلسطین و لبنان است. اگر مقاومت فلسطین و لبنان که دشمن اشغالگر را به خود مشغول کرده است نبود, واقعیت های میدانی منطقه تا حد زیادی با شرایط کنونی تفاوت داشت. از سوی دیگر, شاهد رویکردی متفاوت از سوی برخی کشورهای منطقه هستیم که در بی تفاوتی و آسیب زدن به مسئله فلسطین نمود یافته است. اما رویکرد سوم, همکاری و ائتلاف با دشمن صهیونیستی و مشارکت در توطئه علیه امت اسلامی و عربی است.

آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه و دشمن مشترک امت اسلامی هستند
دبیر کل جنبش انصار الله یمن گفت: ما باید برای شکست توطئه ها خود را برای برگزاری پرشور روز جهانی قدس کاملا آماده کنیم. مقابله با تهدید اسرائیل و خطرات آن, از فرائض دینی برای امت اسلامی و عربی به شمار می رود. جهاد در راه خدا ابزاری برای حمایت و دفاع از امت است. دشمن برای تضعیف امت و زدن ضربه کاری به آن تلاش می کند.
وی اظهار داشت: ما به عنوان امت اسلامی باید از سطح آگاهی و هوشیاری بالایی برخودار باشیم. طرف هایی در داخل امت عربی و اسلامی هستند که برای ضربه زدن به آرمان فلسطین تلاش می کنند. برخی از حکام عرب و در صدر آنها حکام سعودی برای خیانت به اسلام تلاش می کنند. نظام آل سعود در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل و نابودی مسئله فلسطین گام بر می دارد.
سید عبدالملک بدر الدین در ادامه افزود: یهودیان صهیونیست دشمن امت و خطر واقعی برای آن هستند. باید آگاه باشیم که دشمن صهیونیستی دشمن واقعی امت اسلامی و عربی است. در برنامه های درسی برخی کشورهای عربی گفتمان دینی برای شناخت دشمن حذف شده است و در عوض به مسائل اختلاف برانگیز بین امت پرداخته می شود.
دبیر کل انصار الله تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه هستند و هر دو تهدید مشترکی برای امت عربی و اسلامی به شمار می روند. مقاومت، پیروزی های بسیار بزرگی به دست آورده است که دشمن را از ورود مجدد به غزه یا لبنان باز می دارد.
علت دشمنی نظام سعودی با ما حمایت از مسئله فلسطین است
سید عبدالملک بدر الدین گفت: مشکل دیگران و به ویژه نظام سعودی با ما, مواضع مان در قبال مسئله فلسطین و مقابله با سیاست های آمریکاست, اما بار دیگر تأکید می کنیم موضع ملت یمن چیزی جز مواضع ایمانی و اعتقادیِ تبلور یافته در دشمنی با اسرائیل و مقابله با آمریکا نیست.
وی افزود: رویکردی که وفاداری و پیروی از آمریکا و اسرائیل را سرمشق خود قرار دهد, عاقبتش پشیمانی و خسران خواهد بود. تلاش ها و فعالیت های برخی کشورها برای تأمین منافع اسرائیل, اشتباه و مضر است.
دبیر کل انصار الله تصریح کرد: هر اندازه که هزینه و حجم فداکاری ها و جان فشانی ها بالا باشد, ما باز هم فداکاری, صبر و ثبات را انتخاب خواهیم کرد. ملت یمن فردا در روز جهانی قدس باید حضور عزتمندی داشته باشند تا به جهانیان بگوید ملتی مستقل و در کنار حق ایستاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس